/

Πρόταση καινοτόμου ΣΔΙΤ για την αξιοποίηση του λιμένα της Κύμης και την δημιουργία νέου δρόμου Χαλκίδα Κύμη

Δύσκολο αλλά εφικτό χαρακτήρισε ο Βουλευτής Ευβοίας Σίμος Κεδίκογλου το εγχείρημα για την αξιοποίηση του Λιμένα της Κύμης με αντάλλαγμα την κατασκευή ενός νέου δρόμου Χαλκίδα-Κύμη με τη μέθοδο της σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Τη σχετική πρότασή του παρουσίασε σε τηλεδιάσκεψη, που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή των Γενικών Γραμματέων των εμπλεκόμενων Υπουργείων Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Ορέστη Καβαλάκη, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ευάγγελου Κυριαζόπουλου, Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιώργου Καραγιάννη, του Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας κ. Φάνη Σπανού, του Αντιπεριφερειάρχη κ. Γιώργου Κελαϊδίτη, του Προέδρου και του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΛΝΕ κ.κ Σπύρου Γεροντίτη και Χαράλαμπου Μανιάτη.
Σε συνέντευξη, που παραχώρησε ο βουλευτής στο Ράδιο Ένα, υπογράμμισε, ότι έχουμε ένα μεγάλο, σύγχρονο και στρατηγικής σημασίας Λιμάνι, που παραμένει αναξιοποίητο, καθώς η μόνη κίνηση που παρατηρείται καθημερινά είναι τα δρομολόγια της γραμμής του σκυριανού πλοίου. Επεσήμανε ότι το Λιμάνι μπορεί να συνεισφέρει στην ανάπτυξη των μεταφορών και να αποτελέσει πύλη σύνδεσης με το βόρειο και ανατολικό Αιγαίο με την προϋπόθεση της κατασκευής του δρόμου Χαλκίδα-Κύμη.
Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η εισήγηση που παρουσίασε στον Διευθυντή του Πρωθυπουργού για την εκπόνηση ενός καινοτόμου σχεδίου ΣΔΙΤ για την ανάπτυξη του Λιμανιού της Κύμης με αντάλλαγμα την κατασκευή ενός νέου δρόμου Χαλκίδας-Κύμης. Όπως τόνισε υπήρξε άμεσα ανταπόκριση με αποτέλεσμα τη διοργάνωση της τηλεδιάσκεψης, όπου παρουσιάστηκε αναλυτικά η πρόταση και οι δυνατότητες υλοποίησής της. Παράλληλα, ευχαρίστησε όλους τους συμμετέχοντες, γιατί πραγματικά αγκάλιασαν μία ιδέα, που δεν έχει ξαναγίνει στην Ελλάδα και που ενδεχομένως γι’ αυτό το λόγο θα μπορούσε να θεωρηθεί ως δικαιολογία για να μην υλοποιηθεί ποτέ και συνεπώς είναι σημαντική η δέσμευσή τους να βοηθήσουν στο να ξεπεραστούν οι όποιες γραφειοκρατικές δυσλειτουργίες μπορεί να υπάρξουν.
Με την ευκαιρία ο κ. Κεδίκογλου ευχαρίστησε τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη και τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων κ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο για τη χρηματοδότηση της γραμμής Κύμη – Μεστά Χίου – Σίγρι Λέσβου.
Ωστόσο, όπως διευκρίνισε, το μείζον είναι η κατασκευή του δρόμου Χαλκίδα-Κύμη, προκειμένου να γίνει ελκυστικός για τις εμπορευματικές μεταφορές. Δυστυχώς, τόνισε, ότι οι μέχρι σήμερα προσπάθειές του να κατασκευαστεί ο δρόμος από Δημόσιες Επενδύσεις δεν ευοδώθηκαν και η απάντηση που έλαβε ήταν ότι στην Εύβοια θα γίνει ο Περιφερειακός της Χαλκίδας, οπότε δεν προβλέπεται στο άμεσο μέλλον να υπάρξει τέτοια δυνατότητα.
Σε ότι αφορά τα αποτελέσματα της τηλεδιάσκεψης, επεσήμανε, ότι μέσα στον επόμενο ένα με ενάμιση μήνα το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα εκπονήσει μελέτη βιωσιμότητας των ακτοπλοϊκών συνδέσεων Κύμης με τα Μικρασιατικά παράλια και τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, υπογραμμίζοντας: «Κυρίως τρία είναι τα λιμάνια που μας ενδιαφέρουν, η Οδησσός στην Ουκρανία, το Νοβοροσίσκ στη Νότια Ρωσία και το Πότι στη Γεωργία απ’ όπου έρχεται το εμπόριο της Κασπίας θάλασσας δηλ. το Αζερμπαϊτζάν. Άρα αυτό που συμφωνήσαμε είναι να συνταχθεί μελέτη για την κίνηση που μπορεί να αναμένεται από αυτούς τους προορισμούς. Επίσης, η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας θα εκπονήσει προμελέτη για την κοστολόγηση του δρόμου Χαλκίδα- Κύμη, έτσι ώστε να γνωρίζει ο ενδιαφερόμενος τι έσοδα να προσδοκά από το λιμάνι και τι θα του στοιχίσει η κατασκευή του δρόμου.»
Ανέφερε, στη συνέχεια, ότι ως Αντιπρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Οργανισμού της Μαύρης Θάλασσας έχει στενές σχέσεις με τους συναδέλφους του σε όλες τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας και ενημέρωσε ότι προτεραιότητα του Οργανισμού είναι η εμπορευματική διασύνδεση των χωρών της Μαύρης Θάλασσας και ιδιαίτερα των λιμανιών τους. «Υπάρχουν- είπε- διακρατικές συμφωνίες που μπορούν να αξιοποιηθούν. Επιπλέον, χρηματοδότηση θα μπορούσε να εξευρεθεί και από την τράπεζα του Οργανισμού της Μαύρης Θάλασσας. Στόχος μας είναι να γίνει το σχέδιο ελκυστικό για τον επενδυτή που θα εκδηλώσει ενδιαφέρον», και πρόσθεσε: « Έχουμε πολλά εργαλεία στη διάθεσή μας να αξιοποιήσουμε και σκεφτόμαστε με ποιους πρωτότυπους τρόπους θα έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αυτή τη στιγμή η Κύμη δεν έχει το μέλλον που μπορεί να έχει.
Συμφωνήσαμε, επίσης, να επαναλάβουμε την τηλεδιάσκεψη τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου για να δούμε ποιες είναι ακριβώς οι κατευθύνσεις που θα πρέπει να ακολουθήσουμε. Πάντως, από μία προκαταρκτική έρευνα που έκανα για τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας διαπίστωσα ότι είναι ένα ελπιδοφόρο έργο».
Και κατέληξε: «Ακούστηκαν πολλές απόψεις για το πώς μπορούμε να έχουμε ευρύτερη αξιοποίηση του λιμανιού της Κύμης. Ενδεικτικά ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΝΕ κ. Χαράλαμπος Μανιάτης ανέφερε, ότι ένα τμήμα θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως μαρίνα για τα ιστιοπλοϊκά σκάφη σε ένα σημείο στην καρδιά του Αιγαίου, που θα είναι πολύ χρήσιμο στους ιστιοπλόους. Και να θυμηθούμε ένα αγαπημένο ρητό, του πατέρα μου, του Φίλιππου Β’ του Μακεδόνα, που έλεγε, ότι όποιος ελέγχει την Εύβοια, ελέγχει όλη την Ελλάδα, ενώ δεν είναι τυχαίο το γεγονός, ότι οι πρώτοι Έλληνες που πήγαν στη Μαύρη Θάλασσα ήταν από την αρχαία Κύμη. Ουσιαστικά θέλουμε όλοι να ξαναδώσουμε στην Κύμη τον ιστορικό της ρόλο μέσα στις σύγχρονες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί. Αυτό είναι εφικτό και μπορούμε να το παλέψουμε».