XIANG YUN KOU: “Ένα πλοίο αξιοθαύμαστο!”

Το XIANG YUN KΟU ειναι το Heavy Load Carrier της κινεζικής Cosco, που τις τελευταίες μέρες προκάλεσε δέος και θαυμασμό με την παρουσία του στα ελληνικά νερά.

Κατέπλευσε στον Πειραιά στις 30 Νοεμβρίου 2017 –από το Las Palmas της Ισπανίας- με σκοπό να παραλάβει και να φορτώσει –για λογαριασμό της μεξικάνικης ULTRAMAR– τα 3 αμφίπλωρα που αγόρασε από την Ελλάδα.

2776860

Πρόκειται για τα  ULTRACARGA I (πρώην ΝΑΥΑΡΧΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΙΙ/2007 ναυπηγείο Παναγιωτάκη), ULTRACARGA II (2016/Πέραμα) και ULTRACARGA III (πρώην ORION II), το οποίο στη διάρκεια της κατασκευής του πουλήθηκε και άλλαξε απευθείας όνομα.

Το επιβλητικό XIANG YUN KOU, παρέλαβε τα σκάφη από το Πέραμα και εν συνεχεία μετέβη στη Ράδα της Ελευσίνας, προκειμένου να ασφαλίσει το πολύτιμο φορτίο του στο κατάστρωμα φόρτωσης και να ξεκινήσει το ταξίδι του για το μακρινό Μεξικό. Υπεύθυνη για το συγκεκριμένο εγχείρημα -το δέσιμο του φορτίου- είναι η ελληνική εταιρεία NAFTOSOL, που έχει αναλάβει το συγκεκριμένο έργο και η οποία δραστηριοποιείται  στο χώρο των ναυπηγοεπισκευών εδω και 30 χρόνια.

24898878_10210048226073355_613075050_n 24726639_10210048225993353_1685103811_n 24740796_10210048225913351_1216834427_n 24740384_10210048225953352_1466588613_n 24726567_10210048226753372_444018728_n 24829147_10210048226673370_1559036742_n 24726566_10210048226633369_1065320570_n 24740786_10210048866329361_268021624_n 24898792_10210048869769447_743758158_n

Το αξιοθαύμαστο αυτό πλοίο, λειτουργεί ακριβώς όπως μια πλωτή δεξαμενή. Έχει την δυνατότητα να “ημιβυθίζεται” προκειμένου το φορτίο του να έχει πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης. Στη συνέχεια, μόλις το φορτίο φθάσει στο σωστό σημείο, το πλοίο αναδύεται “φορτωμένο”.

Το κινέζικο θηρίο, έχει ήδη ξεκινήσει το ταξίδι του για την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, όμως, η επιβλητική παρουσία του ήταν αρκετή για να μας απασχολήσει.

Ναυπηγήθηκε το 2011 στα Guangzhou Shipyard International Co. Ltd της Κίνας για λογαριασμό της Cosco Shipping (Heavy Transport). Έχει χωρητικότητα 30.000gt (48.232dwt), μήκος 216,7 μέτρα, πλάτος 43 μέτρα, βύθισμα 9,68 μέτρα και Deck Submersion 13 μέτρα. Έχει 50 άτομα πλήρωμα, κατάστρωμα φόρτωσης με διαστάσεις 178mX43m και επιτρεπόμενο βάρος φόρτωσης στο main deck 25t/τετραγωνικό μέτρο! Διαθέτει 2 κύριες μηχανές συνολικής ισχύος 10.500 kw και αναπτύσσει ταχύτητα 13,5 κόμβων. Εξοπλίζεται με 2 bow thruster των 1.200 kw έκαστο και 2 fixed pitch propellers.

XYK-copy

sroussos@nautilia.gr

φωτο: Δημήτρης Μεντάκης, coscoht.com, NAFTOSOL

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα την εταιρεία NAFTOSOL για τις πολυτιμές φωτογραφίες της, από μια διαδικασία που σπάνια βλέπουμε δημοσιευμένη στο διαδίκτυο.