Στην παραγγελία κατασκευής δυο δεξαμενοπλοίων στα ναυπηγεία Samsung Ningbo της Κορέας προχώρησε η εταιρεία Capital Ship, συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη, σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό Οίκο Golden Destiny. Η χωρητικότητα του κάθε πλοίου θα είναι 50.000 τόνων ενώ το κόστος της επένδυσης θα ανέλθει στα 64 εκατ δολάρια.
Η παράδοση του πρώτου πλοίου θα γίνει το Φεβρουάριο του 2017 και του δεύτερου το Μάιο του ίδιου έτους. Επίσης η εταιρεία Capital Ship διατηρεί το δικαίωμα άσκησης option για δύο ακόμα πλοία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny παραγγελία για τη ναυπήγηση δύο δεξαμενόπλοιων, χωρητικότητας 113.000 τόνων έκαστο, τοποθέτησε σε ναυπηγεία της Κορέας και η ελληνικών συμφερόντων εταιρεία Unisea Shipping, με παράδοση τον Ιούλιο και τον Σεπτέμβριο του 2017. Η συγκεκριμένη εταιρεία στην παρούσα χρονική στιγμή εχει τέσσερα πλοία υπό ναυπήγηση, καθώς η προηγούμενη παραγγελία της είχε δοθεί το Μάιο.
Ν α σημειωθεί ότι σύμφωνα με στοιχεία της Golden Destiny το πρώτο 6μηνο του έτους οι παραγγελίες νέων πλοίων κατέγραψαν μείωση κατά 35% και περιορίστηκαν στις 880 έναντι 1.346 το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Τα κεφάλαια που επενδύθηκαν ανήλθαν σε 26,5 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι 53,6 δις δολαρίων το περυσινό πρώτο εξάμηνο (μείωση 50%).
Η κάμψη στις νέες παραγγελίες αφορά βασικότερες κατηγορίες πλοίων, με τη μεγαλύτερη στα bulk carriers (- 69%), στα ακριβά υγραεριοφόρα (- 65%) και στα δεξαμενόπλοια (-17%).
Αντίθετα, αύξηση είχαν τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων(25%), τα οχηματαγωγά (ro ro) (950%. Τοποθετήθηκαν 21 παραγγελίες ενώ πέρυσι είχαν τοποθετηθεί μόλις 2) και τα επιβατηγά/ κρουαζιερόπλοια (έγιναν 33 παραγγελίες ενώ είχαν γίνει 24. Αύξηση 38%).