Θεόδωρος Βενιάμης: Ας εφαρμοστούν οι προτάσεις των εφοπλιστών

Βενιάμης, ναυτιλιακά, Έλληνες εφοπλιστές

Κίνητρα και μεταρρυθμίσεις για προσέλκυση Ελλήνων εφοπλιστών – Ναυτιλιακή Κύπρος 2017

H κυπριακή κυβέρνηση έχει στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της κυπριακής σημαίας και προς αυτή την κατεύθυνση έχει αυξήσει την παρουσία σε σημαντικά ναυτιλιακά κέντρα, όπως είναι η Ελλάδα, το Χονγκ Κονγκ, η Κίνα, οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία.

Την κυπριακή επιδίωξη προς ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας στην ναυτιλία κατέστησε σαφή ο πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης, κηρύσσοντας, παρουσία και του υπουργού Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή, την έναρξη των εργασιών του συνεδρίου «Ναυτιλιακή Κύπρος 2017», στην Λεμεσό.

Στο πλαίσιο αυτό, η κυπριακή κυβέρνηση εντείνει την παρουσία της «κυπριακής σημαίας» στην Κίνα, τις ΗΠΑ, την Βρετανία, την Γερμανία και την Ελλάδα -η οποία, ωστόσο, δεν γνωστοποιεί τις προτάσεις της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σχετικά με δράσεις προσέλκυσης ευρωπαϊκών -και όχι μόνο- ναυτιλιακών εταιρειών.

Λαμβάνοντας αβαντάζ από την επιβολή των capital controls στην χώρα μας, η Κύπρος ενέτεινε τις προσπάθειες να αναδειχθεί σε σημαντικό ναυτιλιακό κέντρο. Τις προσπάθειές της εξασφαλίζουν η σταθερότητα στο φορολογικό της σύστημα και το εκ του παρελθόντος αναγνωρισμένο φιλικό επιχειρηματικό περιβάλλον –στοιχεία που δεν αφήνουν αδιάφορους τους Ευρωπαίους πλοιοκτήτες. Ταυτόχρονα, όπως τόνισε ο κ. Αναστασιάδης, η Κύπρος προέβη σε νέες μεταρρυθμίσεις στο νομικό και φορολογικό πλαίσιο για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων αλλά και για παροχή κινήτρων προς πλοιοκτήτες να εγγράψουν τα πλοία τους στο κυπριακό νηολόγιο. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι απόδειξη της δέσμευσης για στήριξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας αποτελεί η δημιουργία χωριστού Υφυπουργείου Ναυτιλίας, που θα λειτουργήσει από την 1η Μαρτίου του 2018.

Αναφέρθηκε επίσης στα προβλήματα που δημιουργούν στην κυπριακή ναυτιλία τα παράνομα απαγορευτικά μέτρα που επιβάλλει η Τουρκία από το 1987. Επεσήμανε ότι ο ισχυρός δεσμός ανάμεσα σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα συνέβαλε σημαντικά στο να μετατραπεί η Κύπρος σε ένα από τα πλέον σημαντικά διεθνή ναυτιλιακά κέντρα στον κόσμο, και πρόσθεσε ότι η Κύπρος διαθέτει τον 11ο μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο και τον 3ο μεγαλύτερο στην Ε.Ε., ενώ αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα διαχείρισης στον τομέα της ναυτιλίας παγκοσμίως.

Κωφεύει η ελληνική Πολιτεία;

Ωστόσο η Ελλάδα παραμένει ένα από τα σημαντικότερα ναυτιλιακά κέντρα του κόσμου, χωρίς όμως, μέχρι στιγμής, να έχει αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητες που τις δίνει η πραγματικότητα αυτή. Όπως έχει δηλώσει πολλές φορές ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης, οι σχέσεις της ελληνόκτητης ναυτιλίας με την κυβέρνηση είναι πολύ στενές και άριστες, ωστόσο διαχρονικά η ελληνική πολιτεία εδώ δεν υλοποιεί προτάσεις της ΕΕΕ που στοχεύουν στην προσέλκυση πλοιοκτητών και από άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

«Έχουμε εγκαίρως παροτρύνει την ελληνική πολιτεία να προβεί σε επιθετικές στρατηγικά κινήσεις ώστε να προσελκύσει περισσότερες ναυτιλιακές δραστηριότητες στην Ελλάδα, μεγιστοποιώντας τα οφέλη από τη δημιουργία ενός μεγάλου κέντρου ναυτιλιακών δραστηριοτήτων» δήλωσε πρόσφατα ο κ. Βενιάμης μιλώντας στη γενέτειρά του τη Χίο προσκεκλημένος του πανεπιστημίου Αιγαίου.

«Η δημιουργία μιας θεσμικής πλατφόρμας, ως αντίποδα ανάλογων πρωτοβουλιών άλλων χωρών όπως είναι η Κύπρος και η Ιταλία, θα δώσει περαιτέρω ώθηση στην προσέλκυση διαχείρισης πλοίων από την Ελλάδα, καθώς και σε πολλούς τομείς παραναυτιλιακών δραστηριοτήτων. Οι πρωτοβουλίες αυτές θα αυξήσουν περαιτέρω τις θέσεις εργασίας λόγω της ανάγκης για καταρτισμένα στελέχη».

«Δυστυχώς όμως η πολιτεία και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δεν προχωρά στην υλοποίηση των προτάσεων αυτών, ενώ την ίδια στιγμή «πολλά είναι τα ναυτιλιακά κέντρα εκτός Ευρώπης, αλλά και εντός, που εποφθαλμιούν να εκμεταλλευθούν τη δυναμική της ελληνόκτητης ναυτιλίας, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής αστάθειας στη χώρα μας. Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα, όμως, έχει εκφράσει επανειλημμένως τη θέλησή της να παραμείνει στενά συνδεδεμένη με τον τόπο της, αρκεί, επαναλαμβάνω, να διαφυλαχθεί η ανταγωνιστικότητά της»

dealnews.gr