Πρωτιά σε αξία και το 2016 για την ελληνόκτητη ναυτιλία


Του Χάρη Φλουδόπουλου

Αμετακίνητη στην κορυφή της λίστας των χωρών με το μεγαλύτερης αξίας στόλο παγκοσμίως παραμένει η Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι καταγράφεται αξιοσημείωτη υποχώρηση της αξίας.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε για το 2016 η Vesselsvalueη συνολική αξία του ελληνικού στόλου ανέρχεται σε 95,287 δις δολάρια αξία μεγαλύτερη κατά σχεδόν 15 δις δολάρια από την αξία του στόλου της δεύτερης Ιαπωνίας και περίπου 28 δις από την τρίτη Κίνα. Ταυτόχρονα η αξία του ελληνικού στόλου παραμένει υπερδιπλάσια από την πρώτη ευρωπαϊκή χώρα της λίστας που δεν είναι άλλη από τη Γερμανία. 

Η ελληνική κυριαρχία στηρίζεται στα τάνκερ, όπου η συνολική αξία φτάνει τα 44,299 δις δολάρια και είναι υπερδιπλάσια σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη χώρα (δεύτερες είναι οι ΗΠΑ με 20,338 δις και Τρίτη η Ιαπωνία με 20,259 δις δολάρια). Στα φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου ο ελληνόκτητος στόλος φτάνει σε αξία τα 21,142 δις δολάρια και βρίσκεται στη δεύτερη θέση πίσω από την Ιαπωνία (24,713 δις δολάρια).

Στα container κυριαρχεί η Γερμανία με στόλο αξίας 26,013 δις δολάρια ενώ η Ελλάδα με 11,469 δις βρίσκεται στην 5η θέση πίσω από Κίνα, Ιαπωνία και Δανία. Στη δεύτερη θέση της λίστας βρίσκεται η χώρα μας και στα πλοία LNG με 13,406 δις δολάρια αξία, πίσω από τα 15,457 δις δολάρια αξίας στόλου πλοίων υγροποιημένου αερίου της Ιαπωνίας. Η Σιγκαπούρη διαθέτει τον στόλο με τη μεγαλύτερη αξία στα πλοία μεταφοράς LPG(5,388 δις δολάρια) με την αξία του ελληνικού στόλου να ανέρχεται σε 4,724 δις δολάρια (3η θέση). Η εικόνα συμπληρώνεται με τα μικρά φορτηγά ξηρού φορτίου, όπου η αξία του ελληνικού στόλου είναι 246 εκατομμύρια δολάρια.

Ως προς τα συνολικά μεγέθη η αξία των 95,287 δις δολαρίων είναι κατά 11% μικρότερη από την αξία των 105,605 δις που καταγράφηκε το 2015 για τον ελληνόκτητο στόλο. Σχεδόν όλοι οι στόλοι καταγράφουν υποχώρηση αξίας, η οποία οφείλεται στην υποχώρηση των τιμών που καταγράφεται στην παγκόσμια αγορά. Η μεγαλύτερη πτώση εντοπίζεται στη Μεγάλη Βρετανία (19%) και τη Νορβηγία (17%) ενώ από τις χώρες που βρίσκονται ψηλά στη λίστα η αξία του ιαπωνικού στόλου υποχώρησε κατά 11%, της Κίνας κατά 5% και της Γερμανίας κατά 14%. Στον αντίποδα η μοναδική χώρα με αύξηση αξίας του στόλου είναι η Δανία (18%) η οποία στηρίχθηκε στην στη σημαντική ενίσχυση του στόλου πλοίων εμπορευματοκιβωτίων (12,517 δις δολάρια).

capital.gr{jcomments on}