Το αμέσως επόμενο διάστημα καθώς ξεκινά η λειτουργία των μεγάλων αυστραλιακών project παραγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου, η αγορά αναμένεται να εμφανίσει υπερπροσφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Το timing για τους παραγωγούς πάντως δε φαίνεται να είναι και το καλύτερο δυνατό αφού σύμφωνα με την τελευταία ενδιάμεση έκθεση του διεθνούς οργανισμού ενέργειας η ανάπτυξη της αγοράς του φυσικού αερίου αναμένεται να εμφανίσει σχετική επιβράδυνση. Μετά από ανάπτυξη 2,5% την τελευταία εξαετία, μέχρι το 2021 η αγορά, σύμφωνα με το Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας θα αυξηθεί κατά μέσο όρο 1,5% ετησίως, κυρίως λόγω της στασιμότητας της Ευρωπαϊκής αγοράς αλλά και της αβεβαιότητας που επικρατεί στην Κίνα.
Την ίδια στιγμή λοιπόν οι εκτιμήσεις μιλούν για περίοδο υπερπροσφοράς, τα μηνύματα από το μέτωπο της ναυτιλίας, δείχνουν ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες βλέπουν σημαντικό παράθυρο ευκαιρίας και ενισχύουν ακόμη περισσότερο την παρουσία τους στο εμπόριο του LNG.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία οι έλληνες εφοπλιστές έχουν παραγγείλει 26 νέα πλοία μεταφοράς LNG μεταφορικής ικανότητας 4.510.050 GT και συνολικής αξίας 5,805 δισ. δολαρίων.
Πέραν των ήδη γνωστών παραγγελιών πάντως, την περασμένη εβδομάδα όταν και στην Αθήνα πραγματοποιείτο η διεθνούς εμβέλειας ναυτιλιακή έκθεση Ποσειδώνια, έγιναν γνωστά τρία deals για παραγγελίες νεότευκτων πλοίων από Έλληνες εφοπλιστές, εκ των οποίων τα δύο σχετίζονταν με το LNG:
Το πρώτο προήλθε από τις Maran Tankers και Maran Gas Maritime του Γιάννη Αγγελικούση, που συμβασιοποίησαν έως 4 τάνκερ και 4 πλοία μεταφοράς LNG ανεβάζοντας στο 1 δισ. δολάρια το βιβλίο παραγγελιών του εφοπλιστή από το ναυπηγείο της Daewoο. Το δεύτερο προήλθε από τη Dynagas του Γ. Προκοπίου και αφορούσε σε παραγγελία δύο πλοίων επαναεριοποίησης φυσικού αερίου από το κινεζικό ναυπηγείο Hudon Zhonghua με την αξία του κάθε πλοίου να υπολογίζεται από κύκλους της αγοράς στα 250 έως 300 εκατ. δολάρια. Το τρίτο deal του ομίλου Τσάκου δεν αφορούσε στο φυσικό αέριο αλλά στα containers.
Δηλαδή δύο εκ των κορυφαίων ελλήνων εφοπλιστών, φαίνεται ότι επιμένουν να «χτίζουν» θέση στην αγορά του LNG παρά τις λιγότερο αισιόδοξες εκτιμήσεις που διατυπώνονται από τους διεθνείς οργανισμούς για τους ρυθμούς ανάπτυξης της αγοράς.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Vesselsvalue ο ελληνόκτητος στόλος πλοίων μεταφοράς LNG είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος στον κόσμο αριθμώντας συνολικά 71 πλοία αξίας 13,03 δις δολαρίων. Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι το πιο ακριβό ελληνικό πλοίο αυτή τη στιγμή, με αξία 199,07 εκατ. δολάρια είναι το πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αέριου Maran Gas Agamemnon της Maran gas Maritime συμφερόντων Γ. Αγγελικούση, που χτίστηκε φέτος στο ναυπηγείο της Hyundai.
Πηγή: energypress.gr