Πέντε νέα πλοία LNG για τη Dyna Gas

Η DYNAGAS, εταιρεία συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, κατασκευάζει πέντε νέα πλοία μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG).

Τα νεότευκτα, 172.000 κυβικών μέτρων (cu m.) ice class Arc 7, θα “κτιστούν” στα Ν. Κορεατικά ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding & Engineering , ως αρχικό μέρος ενός προγράμματος παραγγελιών δεκαπέντε πλοίων από τη Ρωσική Yamal LNG.

Η συγκεκριμένη πεντάδα θα κατασκευαζόταν υπό την ρωσική ναυτιλιακή εταιρεία Sovcomflot, αλλά η χρηματοδότηση έχει αποδειχθεί ένα πρόβλημα.

Σύμφωνα με τη Lloyd’s List ορισμένες ευρωπαϊκές ακόμα και ασιατικές τράπεζες, είχαν εκφράσει ανησυχίες σε ό, τι θεωρείται ως «ρωσικός κίνδυνος».

Η Dynagas, όμως, χρηματοδοτείται για τα πλοία, τα οποία το κόστος κατασκευής ξεπερνά τα 1,5 δισ. δολάρια συνολικά.

 

Τα πέντε πλοία θα παραδίδονται στο νέο ιδιοκτήτη σταδιακά από το 2017 και σύμφωνα με το δημοσίευμα που επικαλείται ορισμένες πηγές, το κόστος ανά μονάδα αγγίζει τα 320 εκ. δολάρια.

Έξι από τα υπόλοιπα πλοία που ήταν συνδεδεμένα με τη Yamal ανατέθηκαν σε κοινοπραξία με τη Teekay LNG και την China LNG Shipping, ενώ η Mitsui OSK Lines (MOL), μαζί με την China Shipping Development, θα παραλάβουν τρία από τα υπόλοιπα.

Η Sovcomflot θα μείνει με ένα από τα πλοία του αρχικού προγράμματος της Yamal, όπου και θα παραληφθεί το επόμενο έτος από τα ναυπηγεία DSME.

Τα νέα πλοία που έχουν την ικανότητα να διασχίζουν την παγωμένη θάλασσα με το πάχος πάγου έως 2,1 m, θα είναι σε θέση να μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) από το εργοστάσιο της Yamal LNG στην Sabetta. Κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου θα είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν τη διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας για τη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου προς την Ανατολική Ασία.

Εκτός των πέντε πλοίων, η Dynagas έχει ήδη δημιουργήσει ένα στόλο από 10 πλοία μεταφοράς LNG, τα οποία έχουν κατασκευαστεί στην Hyundai Heavy Industries.

Η Dynagas είναι ηγέτης στην αγορά των πλοίων τύπου ice-class LNG και έχει ήδη πραγματοποιήσει με επιτυχία αρκετές διελεύσεις στο πέρασμα της Βόρειας Θάλασσας με τα υπάρχοντα πλοία της.

Επιβεβαιώνοντας τη νέα συμφωνία της εταιρείας, ο κ Προκοπίου είπε ότι η ανάπτυξη της Αρκτικής ήταν αναμενόμενη.

“Έχουμε το πλήρωμα και έχουμε την εμπειρία», είπε. Η Dynagas έχει επίσης το know-how για να αντιμετωπίσει “όλες τις προκλήσεις από την πλευρά του εξοπλισμού».

maritimes.gr