Ο “αποχαιρετισμός” του καπετάν Βασίλη

Ήταν Ιούλιος του 2006 όταν στο λιμάνι του Πειραιά κατέπλευσε ένα νεότευκτο, επιβλητικό κοντενεράδικο. Το μήκος του 330 μέτρα, το πλάτος του 43 μέτρα, η μεταφορική ικανότητα ήταν και είναι βέβαια 9.500 containers και η μέγιστη ταχύτητα που ανέπτυσσε έφθανε τα 25,4 knots . Το πλέον σημαντικό όμως ήταν η Ελληνική σημαία που ανέμιζε στο κατάρτι του και το λιμάνι νηολογίου του στην πρύμνη του. 

με πλοικτήτρια εταιρία την Costamare, του καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου και ναυλωμένο από την Κινεζική εταιρία Cosco.

Στον Πειραιά στήνεται μεγάλη εκδήλωση υποδοχής. Πραγματική γιορτή, εξαιρετικά υψηλών προδιαγραφών. Σημαίες της Ελλάδας και της Κίνας ανέμιζαν παντού ενώ τα χρώματα των δύο χωρών κυριαρχούσαν στην υποδοχή του καπετάν Βασίλη και του πολύ στενού του φίλου και προέδρου της Cosco, captain Wei Jiafou.

Ήταν η ώρα, ο καπετάν Βασίλης να δώσει μία ακόμα ικανοποίηση στη χώρα του ή μάλλον δύο. Πρώτον, την έναρξη συνεργασίας του με τον κινεζικό κολοσσό που ακούει στο όνομα COSCO και δεύτερο, το όνομα της Ελλάδας που θα κοσμούσε πλέον το μεγάλο εμπορικό καράβι που σε συνδυασμό με το όνομα της κινεζικής εταιρία, συμβόλιζε την έναρξη μιας μακροχρόνιας συνεργασίας των Κινέζων με τη χώρα μας, παρά τις όποιες αντιδράσεις είχαν μέχρι τότε εκφραστεί από μερίδα εργαζόμενων του ΟΛΠ.

 

 

Και το όνομα αυτού: «Cosco Hellas», ως ένδειξη της εκτίμησης και της φιλίας που τους συνέδεε τους δύο άνδρες αλλά και τις δύο χώρες.

Στη γιορτή αυτή, ο καπετάν Βασίλης, βρήκε την ευκαιρία να δηλώσει με υπερηφάνεια την «αποχώρησή» του από τον επιχειρηματικό στίβο τόσο της στεριάς όσο και της θάλασσας. Ήθελε, να ζήσει με γαλήνη τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής του, κοντά στην σύντροφο της ζωής του, την κ. Κάρμεν την οποία γνώρισε όταν πρωτομπάρκαρε ο ίδιος σε πλοία φορτηγά, αλλά και στους γιους και στα εγγόνια του.

Αποχαιρετώντας τους δημοσιογράφους είπε πολύ απλά: «Από εδώ και πέρα θα μιλάτε με τα παιδιά για το ρεπορτάζ σας γιατί εγώ πλέον θα είμαι μόνον παππούς…».  Λίγο νωρίτερα, εκφώνησε την τελευταία του επίσημη ομιλία, εκεί στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, τον Ιούλιο του 2006 όπου ουσιαστικά μας αποχαιρέτισε

Η τελευταία ομιλία του καπετάν Βασίλη

Με τη σύζυγό του ΚάρμενΚύριε Πρόεδρε της Κυβερνήσεως, Κυρία και Κύριοι Υπουργοί, Κύριε εκπρόσωπε του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, Κύριε Πρέσβη της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές, Κύριοι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των Στρατιωτικών και Πολιτικών Αρχών, Αγαπητοί Συνάδελφοι της ναυτιλιακής οικογένειας.

Κυρίες και Κύριοι, Σαν Έλληνας και ναυτικός δικαιούμαι σήμερα να νιώθω υπερηφάνεια και χαρά που όλοι εσείς βρίσκεστε κοντά μας για να βαπτίσουμε το όμορφο αυτό πλεούμενο.

Υπερηφάνεια και χαρά που στην πλώρη του φέρει το όνομα της ένδοξης πατρίδας μας, στην πρύμνη του κυματίζει περήφανα η γαλανόλευκη και η γέφυρα και η μηχανή του κουμαντάρονται από Έλληνες ναυτικούς.

Έλληνες ναυτικούς που τους διακρίνει το φιλότιμο, η λεβεντιά, η ναυτοσύνη και η καπατσοσύνη. Τα χαρακτηριστικά αυτά μαζί με το δέσιμό τους με το πλοίο και την εταιρεία τους καθιστούν αναντικατάστατους συνεργάτες.

Την πρόοδο και την προκοπή μου στη Ναυτιλία την οφείλω:  Στο Θεό για την πνευματική και την σωματική υγεία που μου έδωσε, στην Κάρμεν, την γυναίκα μου, που μαζί φτάσαμε ως εδώ, στους τραπεζίτες μας για τα κεφάλαια που μας εμπιστεύτηκαν. Σ’ αυτό ασφαλώς βοήθησε και η σταθερή και ακροχρόνια συνεργασία μας με τους ναυλωτές μας. Τους τελευταίους ιδιαίτερα θέλω να τους αναφέρω και να τους ευχαριστήσω.

COSCO, HAMBURG-SUD, HAPAG-LLOYD, HYUNDAI, MAERSK LINE, MSC, NOL, NYK, και ZIM LINES.

Μα πάνω απ’ όλα στον άξιο και αφοσιωμένο Έλληνα συνάδελφο, ναυτικό στο γραφείο, στη γέφυρα και το μηχανοστάσιο.  Το πλοίο αυτό μαζί με άλλα τέσσερα αδελφά πλοία φέρουν στην πλώρη τους και το όνομα της COSCO. Όλοι εμείς στην COSTAMARE, ευχόμαστε Captain Wei να συνεχίζουν να το φέρουν για πολλά πολλά χρόνια ακόμη, μέχρι να πάνε να ξεκουραστούν σε κάποιο διαλυτήριο.

Με τα 5 αυτά πλοία άρχισε η συνεργασία μας με την μεγάλη αυτή εταιρεία, αυτόν τον κολοσσό, που στο τιμόνι της είναι, ο πανάξιος τιμονιέρης, παλιός φίλος και συνάδελφος Capt. Wei, και η πλειοψηφία των άμεσων συνεργατών του είναι και αυτοί καπεταναίοι. Ο Capt. Xu, o Capt Yang, o Capt Li.

Δεν είμαι, θεωρώ, ο καταλληλότερος να αναφερθώ στη φίλη μεγάλη χώρα, την Κίνα, στους παράλληλους πολιτισμούς μας και στις άριστες σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ των δύο χωρών, το έκανε ήδη ο Capt Wei και θα το κάνουν πιθανόν και άλλοι περισσότερο αρμόδιοι από μένα.

Εγώ θα ήθελα όμως να σημειώσω μόνο αυτό που ένιωθα σαν ναυτικός όταν πιάναμε σε κινέζικα λιμάνια και που νιώθω έντονα και τώρα όταν επισκέπτομαι την Κίνα.

Δηλαδή, τη ζεστασιά, τη φιλιά, την αγάπη και το σεβασμό που έχουν οι Κινέζοι για την Ελλάδα και τους Έλληνες.

Έχουν περάσει 53 χρόνια από τον Ιούνιο του 1953 που  πρωτομπαρκάρισα και άρχισε το όμορφο ταξίδι μου στη Ναυτιλία, ταξίδι γεμάτο μεγάλες συγκινήσεις, αγωνίες, λαχτάρες και χαρές.

Το τέλος τους ταξιδιού…

Το ταξίδι αυτό τελειώνει και τυπικά σήμερα, γιατί έχουν ήδη αναλάβει τα παιδιά μου, πριν από λίγα χρόνια. Θεωρώ πολύ τυχερό τον εαυτό μου που τελειώνει με αυτή την όμορφη γιορτή δίπλα στο μεγάλο και σύγχρονο αυτό πλοίο, στο ίδιο λιμάνι που ξεκίνησα τζόβενο σε ένα παλιό καραβάκι, άμισθος και με πληρωμένη από εμένα την τροφή μου για τους πρώτους τρεις μήνες. Με τον Πρωθυπουργό της Ελλάδος και όλους εσάς  εδώ σήμερα.

Εύχομαι στα παιδιά μου να ζ ήσουν και αυτά τις ίδιες ευτυχισμένες στιγμές που ζούμε η Κάρμεν και εγώ σήμερα, όταν θα συμπληρώσουν με τη σειρά τους τον κύκλο της δικής τους επαγγελματικής δράσης. 

Αισθάνομαι την ανάγκη σήμερα να απευθυνθώ στους νέους μας και να τους καλέσω να επιλέξουν για σταδιοδρομία το Ναυτικό επάγγελμα.  Ιδιαίτερα στους νέους από την Ηπειρωτική Ελλάδα που δυσκολεύονται την επαγγελματική τους αποκατάσταση, και τους είναι άγνωστο σαν  επάγγελμα, ας φροντίσουν να μάθουν γι’ αυτό.   

Από την βάπτιση του πλοίου

Ο καπετάν Wei και εγώ βουνίσιοι

είμαστε από αγροτικές οικογένειες.   Εγώ πρωτοείδα θάλασσα στα 13 μου χρόνια.  Ίσως πολλοί να μην γνωρίζουν ότι όλες οι ελληνικές ναυτιλιακές  εταιρείες, με ελάχιστες εξαιρέσεις, δημιουργήθηκαν από Έλληνες ναυτικούς.

 

Επίσης θα ήθελα να πω στις μανάδες να μην φοβούνται ότι είναι επικίνδυνο να πάνε τα παιδιά τους στη θάλασσα. Τους βεβαιώ, και είναι στατιστικά αποδεδειγμένο, ότι κινδυνεύουν πολύ περισσότερο στη στεριά.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω πολύ την νουνά κα Feng Jiping, γυναίκα του Capt Wei Jiafu το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και το Λιμενικό Σώμα για την βοήθειά τους και όλους εσάς που μας τιμάτε σήμερα με την παρουσία σας.

Ι

 

διαίτερα οφείλω να εκφράσω τις ευχαριστίες μου και την συγκίνησή μου για την παρουσία του Πρωθυπουργού κ. Κωνσταντίνου Καραμανλή στην εκδήλωση μας που τονίζει το ενδιαφέρον της ελληνικής πολιτείας για την ελληνική ναυτιλία και την ανάπτυξη των σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Κίνας.

Και πάλι σας ευχαριστώ πολύ για την μεγάλη τιμή που μας κάνατε.

Υπενθυμίζεται ότι η εξόδιος ακολουθία θα ψαλθεί στον Ιερό Ναό του Αγίου Σώστη στην Αθήνα (Λεωφ. Συγγρού) στις 12.00 το μεσημέρι της Πέμπτης.