Ναυλαγορά: Οι λόγοι της αισιοδοξίας για ανάκαμψη το β’ εξάμηνο του 2014

Σημάδια βελτίωσης αναμένουν οι οικονομικοί αναλυτές για τη ναυλαγορά το β’ εξάμηνο του 2014.
Οι λόγοι είναι η σταθεροποίηση που παρουσιάζει η παγκόσμια οικονομία, η μείωση των παραδόσεων πλοίων συγκριτικά με το 1ο εξάμηνο του χρόνου, η καλή πορεία του τομέα των διαλύσεων, αν και κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα από τα επίπεδα ρεκόρ του 2013, αλλά και η εποχικότητα – κυκλικότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας όπου το 2ο εξάμηνο κάθε χρόνου παρουσιάζει αυξημένη δυναμική συγκριτικά με το 1ο.

«Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία για τις εξαγωγές των Grains από την Ουκρανία και την Ρωσία, καθώς παρά την ένταση που επικρατεί, οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι οι εξαγωγές όχι μόνο δεν θα επηρεαστούν αλλά θα παρουσιάσουν και αύξηση λόγω της ιδιαίτερα καλής παραγωγικής περιόδου η οποία συμπίεσε τις τιμές. Η πτώση αυτή των τιμών σε συνδυασμό με την καλή ποιότητα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των εισαγωγών από τις χώρες της Ασίας αντικαθιστώντας έτσι τις εισαγωγές από τις ΗΠΑ και την Ινδία όπου παραδοσιακά είναι οι κυρίαρχοι στην αγορά » επισημαίνει σε ανάλυσή του ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundraes SA.

«Πιο συγκεκριμένα, ο ένας τόνος Grains από την Ουκρανία η την Ρωσία (C&F) για την Ινδονησία κοστίζει 290 – 295 δολάρια όταν η ίδια ποιότητα Grains από τις ΗΠΑ η την Αυστραλία κοστίζει 310 – 320 δολάρια και από την Ινδία 305 δολάρια ο τόνος. Παράλληλα, σύμφωνα με αγοραστές και αναλυτές, η ένταση που επικρατεί στην περιοχή όχι μόνο δεν επηρεάζει τις εξαγωγές, αλλά βοηθάει στο να γίνονται ακόμη με πιο γρήγορους ρυθμούς υπό το φόβο αύξησης της έντασης στο μέλλον» τονίζει και προσθέτει:

«Την ίδια στιγμή με την εκλογή του νέου Πρωθυπουργού στην Ινδία του Narenda Modi, οι Κινέζοι εισαγωγείς Iron Ore αναμένουν να δουν αν θα υπάρξει μεταβολή στην πολιτική της Ινδίας, όπου από τον Δεκέμβριο του 2011 έχει υποβάλει 30% εξαγωγικό φόρο το οποίο είχε σαν αποτέλεσμα οι εξαγωγές της Ινδίας από 100 εκ. τόνους να πέσουν στους 14 εκ. τόνους το 2013. Σύμφωνα με τοπικούς παράγοντες στην καλύτερη περίπτωση οι εξαγωγές προς την Κίνα δεν θα ξεπεράσουν τους 30 εκ. τόνους καθώς το Iron Ore είναι Εθνικό προϊόν και θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη εντός της Ινδίας. Να σημειώσουμε πως η Ινδία ήταν ο 3ος μεγαλύτερος προμηθευτής της Κίνας σε Iron Ore».

www.newmoney.gr