Μελίνα Τραυλού: “Όλοι έχουμε υποχρέωση να προσφέρουμε στην πατρίδα”

Υψώνοντας τη γαλανόλευκη σε δύο υπερσύγχρονα πλοία της, η μεγαλύτερη ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς οχημάτων έστειλε ξεκάθαρο μήνυμα στήριξης των προσπαθειών ολόκληρης της χώρας.

Την αυγή του 2014 τάραξε τα νερά της ελληνικής ναυτιλίας με την παραλαβή δύο υπερσύγχρονων πλοίων στα οποία υψώθηκε η ελληνική σημαία. Η μεγαλύτερη ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς οχημάτων, η Neptune Lines Shipping & Managing Enterprises, της οικογένειας Τραυλού, έδωσε έμπρακτα τη στήριξή της στην προσπάθεια της Ελλάδας να βγει από την οικονομική στενωπό στην οποία βρίσκεται. Μία από τις συνεχώς αναπτυσσόμενες εταιρείες -και μάλιστα στον πιο ανταγωνιστικό βιομηχανικό κλάδο, τη ναυτιλία- έστειλε το μήνυμα ότι για να σταθεί στα πόδια της η χώρα ο καθένας θα πρέπει να κάνει αυτό που μπορεί.

Συναντήσαμε την κυρία Μελίνα Τραυλού, διευθύνουσα σύμβουλο της εταιρείας και από τις πιο δυναμικές πλοιοκτήτριες σε έναν ανδροκρατούμενο κλάδο, στα γραφεία της Neptune, που βρίσκονται στην καρδιά του Πειραιά. Μία από τις λίγες πλέον εφοπλιστικές οικογένειες που στηρίζουν το μεγάλο λιμάνι της πρώτης παγκοσμίως ναυτιλιακής δύναμης του κόσμου, της Ελλάδας.

Με αφορμή την ύψωση της ελληνικής σημαίας στα νεότευκτα πλοία της εταιρείας, η συζήτηση αμέσως περιστράφηκε στο θέμα του ελληνικού νηολογίου, το οποίο είναι ακριβότερο σε σύγκριση με εκείνα άλλων ανταγωνιστικών προς την Ελλάδα χωρών, κάτι που κάνει πολλούς Ελληνες πλοιοκτήτες να μην το προτιμούν. «Η ελληνική σημαία είναι πράγματι ακριβότερη και λιγότερο ευέλικτη σε σύγκριση με άλλα ανταγωνιστικά νηολόγια. Πράγματι, το λειτουργικό κόστος ενός πλοίου υπό την ελληνική σημαία είναι μεγαλύτερο σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές ή μη σημαίες. Ομως είμαι Ελληνίδα και όταν βλέπω τη γαλανόλευκη σημαία, έχω μία ευαισθησία», είπε η κυρία Τραυλού και συνέχισε. «Επίσης θεωρώ ότι όλοι, με τον τρόπο μας, έχουμε την υποχρέωση να προσφέρουμε στην πατρίδα μας. Και αυτό πράττουμε από τη δική μας μεριά, εγγράφοντας τα πλοία μας στο ελληνικό νηολόγιο και έχοντας Ελληνες αξιωματικούς. Οι Ελληνες αξιωματικοί είναι οι καλύτεροι και τους εμπιστευόμαστε. Τα δύο νεότευκτα πλοία έχουν ενταχθεί στο ελληνικό νηολόγιο στο πλαίσιο της απόφασης της εταιρείας να ενισχύσει τις προσπάθειες της Πολιτείας για έναν σύγχρονο, ποιοτικό και ανταγωνιστικό ελληνικό στόλο, καταπολεμώντας ταυτόχρονα την ανεργία των Ελλήνων ναυτικών».

Στήριξη στις γυναίκες

Η Neptune όχι μόνο στηρίζει τους Ελληνες αξιωματικούς, αλλά δίνει ιδιαίτερο βάρος στις γυναίκες, οι οποίες γενικώς αντιμετωπίζονται με επιφύλαξη από τη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Το επάγγελμα του ναυτικού παραδοσιακά δεν απασχολεί πολλές γυναίκες. Ομως πρέπει να υπάρξει εξέλιξη στον κλάδο μας, όπως και σε όλους τους άλλους. Εμείς, ως εταιρεία, τις υποστηρίζουμε. Δεν θεωρώ ότι πιστεύει κάποιος σοβαρά ότι η επαγγελματική ικανότητα είναι θέμα φύλου. Αυτά τα κορίτσια, τα οποία βλέπω αποφασισμένα να ακολουθήσουν την καριέρα στη θάλασσα, θα τα βοηθήσω», επισημαίνει η κυρία Τραυλού και προσθέτει: «Σε όλα τα πλοία της εταιρείας παίρνουμε τουλάχιστον μία γυναίκα δόκιμο. Θέλω κάποια ημέρα να δω ένα πλοίο μας μόνο με γυναίκες αξιωματικούς».

Το κεφάλαιο «Πειραιάς»

Ξεκάθαρη είναι η θέση της Ελληνίδας εφοπλίστριας και για το λιμάνι του Πειραιά: «Ο Πειραιάς που είναι πανέμορφος θα έπρεπε να είναι το κέντρο της παγκόσμιας ναυτιλίας και όχι το Λονδίνο. Εχουμε την ισχυρότερη ναυτιλία. Λείπει όμως το όραμα – που συμπεριλαμβάνει και το πολιτικό όραμα. Πιστεύω ότι ο καινούριος δήμαρχος με τη συνδρομή του κ. Βαγγέλη Μαρινάκη θα αλλάξουν τον Πειραιά και θα του δώσουν τη θέση που του πρέπει. Αρκεί να βοηθήσουμε όλοι μας προσφέροντας αυτό που μπορούμε».

Η Neptune Lines Shipping & Managing Enterprises S.A., την οποία ίδρυσε το 1975 ο κ. Νίκος Τραυλός, είναι ηγέτιδα εταιρεία στον κλάδο θαλασσίων μεταφορών. Εξυπηρετεί περισσότερα από 31 λιμάνια σε 18 χώρες της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας και διαχειρίζεται στόλο αποτελούμενο από 18 πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων, ο οποίος έχει έναν από τους μικρότερους μέσους όρους ηλικίας.

Το 2013 μετέφερε 800.000 οχήματα και το 2014 στοχεύει στα 900.000. Είναι η μοναδική ελληνική ναυτιλιακή τακτικών γραμμών που διαχειρίζεται στόλο εξειδικευμένων πλοίων μεταφοράς οχημάτων, παρέχοντας αξιόπιστες και ευέλικτες υπηρεσίες προς όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο.

Τα νεότευκτα

Τον Φεβρουάριο και τον Απρίλιο του 2014 η Neptune Lines παρέλαβε τα δύο νεότευκτα πλοία της, το «Neptune Galene» και το «Neptune Thalassa», τα οποία ναυπηγήθηκαν από τη Hyundai Mipo Dockyard στο Ουλσάν της Κορέας. Εχουν μήκος 170 μέτρα, ενώ με μεταφορική ικανότητα επιφάνειας 31.000 τ.μ. μπορούν να φιλοξενήσουν μέχρι και 3.500 αυτοκίνητα.

Σε σύγκριση με τα προηγούμενα τέσσερα πλοία της Neptune Lines που κατασκευάστηκαν στην HMD, το «Neptune Thalassa» και το «Neptune Galene» έχουν προηγμένες περιβαλλοντικές τεχνολογίες, οι οποίες οδηγούν σε βελτιωμένη ενεργειακή αποδοτικότητα και μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Ταυτόχρονα διαθέτουν προηγμένη τεχνολογία χειρισμών που τα καθιστά κατάλληλα για θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων. Το ναυπηγικό πρόγραμμα των δύο πλοίων κόστισε 95 εκατ. δολάρια και εντάσσεται στη στρατηγική του ομίλου της Neptune Lines για διαρκή ανανέωση του στόλου της ώστε να διατηρεί τεχνολογικό προβάδισμα και ηγετική θέση στον κλάδο.

Με την ένταξη των νεότευκτων σκαφών η μεταφορική ικανότητα του στόλου ξεπερνάει τα 34.000 οχήματα. «Εχουμε αρχίσει να χτίζουμε πλοία από το 2000. Τότε υπογράψαμε το πρώτο μας συμβόλαιο. Τα δύο πρώτα πλοία τα κατασκευάσαμε στην Ισπανία και τα παραλάβαμε το 2002, ενώ ακολούθησαν το 2005 τα πλοία από τα ιταλικά ναυπηγεία, τη Fincantieri.Το 2007 ξεκινήσαμε το νέο μας ναυπηγικό πρόγραμμα με τέσσερα πλοία στα ναυπηγεία της Hyundai», υπογραμμίζει η κυρία Τραυλού.

www.newmoney.gr