Το πρώτο θύμα της κλιμακούμενης κρίσης στις ναυλαγορές ξηρού φορτίου έγινε η ιαπωνικών συμφερόντων πλοιοκτήτρια United Ocean Group.
Η ναυτιλιακή, που είναι ιδιοκτήτρια 40 ποντοπόρων, εκ των οποίων τα 33 φορτηγά μεταφοράς ξηρού φορτίου και τα άλλα 7 car carriers, κατέθεσε αίτηση πτώχευσης στο Τόκιο, με συνολικές υποχρεώσεις ύψους 1,18 δισ. δολ. Τη μεγαλύτερη έκθεση σε αυτά τα δάνεια φέρονται να έχουν οι Mizuho και Tokyo Mitsubishi. Η κατάρρευση της ναυτιλιακής έρχεται την ίδια στιγμή που ο δείκτης βαρόμετρο της αγοράς του ξηρού φορτίου, Baltic Dry Index, σημειώνει αλλεπάλληλα νέα ιστορικά χαμηλά όλων των εποχών και τροφοδοτεί τις ήδη αυξημένες ανησυχίες της αγοράς για ντόμινο χρεοκοπιών στον συγκεκριμένο κλάδο. Ηδη πριν από την αίτηση της UOG οι μετοχές των εισηγημένων ναυτιλιακών που δραστηριοποιούνται στην αγορά αυτή σημείωναν μεγάλες απώλειες, καθώς η νευρικότητα για την Κίνα, τον μεγαλύτερο χρήστη του παγκόσμιου στόλου φορτηγών πλοίων, κορυφώνεται.
Η United Ocean Group είναι η τρίτη μεγάλη ιαπωνική ναυτιλιακή που καταρρέει τα τελευταία δύο χρόνια, μετά τις Sanko Steamship και Daiichi Chuo Kisen, που επίσης προσέφυγαν στο πτωχευτικό δίκαιο της δεύτερης μεγαλύτερης ναυτιλιακής χώρας στον κόσμο, μετά την Ελλάδα. Οι πληροφορίες της αγοράς αναφέρουν πως ο όμιλος άρχισε να έχει σημαντικά προβλήματα ρευστότητας και εξυπηρέτησης των υποχρεώσεών του, μετά τα μέσα του 2015, οπότε και πολλά πλοία του απελευθερώνονταν από μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα, λόγω λήξης τους, χωρίς να μπορούν να βρουν νέα ναυλοσύμφωνα σε βιώσιμα επίπεδα τιμών. Μετά το καλοκαίρι, μάλιστα, προχώρησε στην πώληση τριών φορτηγών πλοίων της μέσα σε λίγες εβδομάδες, αφού αυτά έμειναν ελεύθερα από τους ναυλωτές. Η χρεοκοπία της UOG όμως προκαλεί ιδιαίτερη αίσθηση στην αγορά και επειδή θεωρείται ποιοτική εταιρεία που λειτουργούσε στη λογική των μακροχρόνιων ναυλοσυμφώνων με μεγάλους και ποιοτικούς πελάτες.
kathimerini.gr{jcomments on}