Οι προβλέψεις των ισχυρών της ναυτιλίας για το 2015

 

 

8 ΙΣΧΥΡΕΣ «ΦΩΝΕΣ» ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ

Θα συνεχίσει να βιώνει «μεγάλο πόνο» το ξηρό φορτίο, θα ανακάμψουν ως 50% τα τάνκερ, δυσκολίες για τα LPG

Μία μάλλον «ταραγμένη» χρονιά και με αρκετά… σκαμπανεβάσματα θα είναι η τρέχουσα για τη ναυτιλία. Αυτό προβλέπουν οι πιο απαισιόδοξοι ή, έστω συγκρατημένα, αισιόδοξοι Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι προσπαθούν να χαράξουν «ρότα» και στρατηγική μέσα σε ένα μάλλον αντιφατικό σκηνικό.

Από τη μία πλευρά, η πτώση της τιμής του πετρελαίου ωφελεί και φέρνει μικρότερο κόστος καυσίμων. Από την άλλη η αναιμική ανάπτυξη στην Ευρώπη, οι φόβοι αποπληθωρισμού στην Ιαπωνία και η προσπάθεια της Κίνας να δημιουργήσει ένα νέο οικονομικό μοντέλο είναι ορισμένοι μόνο από τους παράγοντες που προκαλούν κραδασμούς στο διεθνές εμπόριο δια της θαλάσσης.

Οκτώ ισχυρές «φωνές» της ναυτιλίας μίλησαν στην Tradewinds για ένα ρευστό έως εύθραυστο τοπίο το 2015. Οι περισσότεροι συμφωνούν πως ο κλάδος που θα συνεχίσει να βιώνει «μεγάλο πόνο» είναι εκείνος του ξηρού φορτίου, ο οποίος άφησε πίσω του την περασμένη χρονιά με πτώση της τάξεως του 9%.

Αντιθέτως, μεγάλες προοπτικές παρουσιάζει ο τομέας των τάνκερ με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για βελτίωση έως και 50%, ενώ «χρυσάφι» εξακολουθεί να κρύβει το LNG με την ζήτηση να παρουσιάζεται ήδη αυξημένη.

Αγγελική Φράγκου (Navios Group)

«Περίοδος αβεβαιότητας»

«Περίοδος μεγάλης αβεβαιότητας θα είναι το 2015» σύμφωνα με την Αγγελική Φράγκου, η οποία θεωρεί πως η υποχώρηση της τιμής του πετρελαίου είναι όφελος για τις ναυτιλιακές, από την άλλη όμως, η επιβράδυνση της οικονομίας δημιουργεί απρόβλεπτες καταστάσεις. «Ο κλάδος των VLCCs είναι εκείνος που θα παρουσιάσει πολύ πιο γρήγορη ανάκαμψη, αλλά εκείνος του ξηρού φορτίου και των containers θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο», λέει χαρακτηριστικά.

Θανάσης Μαρτίνος (East Med)

«Βελτίωση 50% στα τάνκερ»

«Ήδη υπάρχει ορατή βελτίωση στα τάνκερ και ειδικά στα crude tankers, όπου δεν υπάρχει μεγάλο βιβλίο παραγγελιών, ενώ η κατηγορία των MR τάνκερ ίσως «υποφέρει» λόγω της υπερπροσφοράς τονάζ» υποστηρίζει ο Θανάσης Μαρτίνος. Ο εφοπλιστής εκτιμά βελτίωση 20% στο ξηρό φορτίο και 50% στα δεξαμενόπλοια στο προσεχές μέλλον. Για την εταιρία του προβλέπει πως ο μέσος όρος κερδών των 6 VLCCs της εφέτος θα φτάσει τα $25.000 ημερησίως και θεωρεί πως μπορεί να φτάσει ως τα $40.000.

Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης (Latsco Shipping)

«Αντιξοότητες στα LPG»

«Στο LPG αναμένεται να βιώσουμε αντιξοότητες εξαιτίας των νέων ναυπηγήσεων και παραλαβών πλοίων VLGC από το δεύτερο μισό του έτους κυρίως, αλλά και λόγω των πιο υποτονικών μεγεθών εξαγωγών από τις ΗΠΑ σε σχέση με αυτές που αναμένονταν. Τα τάνκερ τόσο μεταφοράς αργού όσο και προϊόντων, έχουν πολύ καλύτερες προοπτικές, ενώ μεγάλες προκλήσεις θα αντιμετωπίσει και πάλι ο κλάδος του ξηρού φορτίου, ο οποίος θα «πονέσει» και το 2015. Πόνος που θα ελαφρυνθεί μόνο αν οι διαλύσεις αυξηθούν και η κινεζική οικονομία βελτιωθεί» τονίζει ο διευθυντής της Latsco.

Γιώργος Γουρδομιχάλης (Phoenix Shipping)

«Τα εμπόδια θα ξεπεραστούν»

Η άποψη του Γιώργου Γουρδομιχάλη είναι πως η ζήτηση στο ξηρό φορτίο υστερεί, η προσφορά αργά σταθεροποιείται, οι τράπεζες παραμένουν διστακτικές, αλλά τουλάχιστον το φθηνότερο ενεργειακό κόστος μπορεί να βοηθήσει τόσο το παγκόσμιο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν, όσο και τα περιθώρια κέρδους. «Ως αισιόδοξος και πρακτικός άνθρωπος θεωρώ πως η ναυτιλιακή βιομηχανία μπορεί να υπερκεράσει τα όποια εμπόδια και δυσκολίες. Αν είχα όμως, την μαγική σφαίρα να κάνω προβλέψεις, δεν θα τις μοιραζόμουν με όλους» υποστηρίζει ο εφοπλιστής στην Tradewinds.

Σοφοκλής Ζούλας (Eagle Bulk)

«Άστατο έτος»

Μετά από ένα 2014 γεμάτο προκλήσεις με τον BDI να έχει υποχωρήσει 9%, ο Σοφοκλής Ζούλας θεωρεί πως το 2015 θα εξακολουθήσει να είναι άστατο. «Οι εταιρίες με ισχυρούς ισολογισμούς πρέπει να έχουν την ικανότητα να αξιοποιούν τις ευκαιρίες της αγοράς» τονίζει ο Σοφοκλής Ζούλας. Ένας εφοπλιστής που πέρυσι η εταιρία του έφτασε κοντά στην πτώχευση και τελικά ήρθε σε συμφωνία με τους πιστωτές της για αναδιάρθρωση χρεών ύψους 1 δισ. δολ., περνώντας έτσι η μερίδα του λέοντος των μετοχών στους δανειστές της.

Γιάννης Κούστας (Danaos Corp)

«Χωρίς δραματικές μεταβολές»

Η Danaos Corp του Γιάννη Κούστα, δεν περιμένει κάποιες δραματικές μεταβολές είτε στις ναυλαγορές είτε και στις τιμές των ναύλων που έχει συμφωνήσει με τους πελάτες της. Η βελτίωση των τιμών των ναύλων, όπως υποστηρίζει ο Ηρακλής Προκοπάκης, γενικός διευθυντής της Danaos Corp, είναι αποτέλεσμα περισσότερο μίας εποχιακής μεταβλητότητας παρά στοιχείο ισχυρής ανάπτυξης στα ναύλα των containers.

Γιάννης Αγγελικούσης (Maran Gas)

«Προοπτικές στην αγορά LNG»

Η αγορά το 2015 θα έχει τα πάνω της και τα κάτω της κατά περιόδους, αλλά θα σταθεροποιηθεί κατά την διάρκεια του έτους, σύμφωνα με τον Richard Gilmore, διευθυντή του στόλου μεταφοράς αερίου της Maran του ομίλου Αγγελικούση. Περισσότερο LNG θα παραχθεί, καθώς καινούρια επενδυτικά projects σε Αυστραλία και ΗΠΑ θα ξεκινήσουν. Κοιτώντας μακρύτερα στο μέλλον, ο ίδιος σημειώνει πως η αγορά LNG θα συνεχίσει να αναπτύσσεται, κυρίως λόγω οικονομικών και περιβαλλοντικών οφελών. Όλα αυτά θα βοηθήσουν να ενισχυθεί η ζήτηση για νέα πλοία.

Αριστείδης Πίττας (Euroseas)

«Θετική η εικόνα στα boxships»

Περισσότερο αισιόδοξος για τα boxships τόσο για το 2015, όσο και για το 2016 εμφανίζεται στις δηλώσεις του ο Συμεών Παριάρος της Euroseas συμφερόντων Αριστείδη Πίττα. Όχι μόνο επειδή η αναλογία προσφοράς και ζήτησης είναι πιο ισορροπημένη, αλλά και επειδή οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου θα μπορούσαν να συμβάλουν στην ενίσχυση της ζήτησης, αλλά και στην διατήρηση του κόστους σε χαμηλά επίπεδα. Όσον αφορά στο ξηρό φορτίο, η Euroseas είναι περισσότερο επιφυλακτική.

 

dealnews.gr