Η οικονομική κρίση έχει πλήξει ιδιαίτερα την αγορά μεταφοράς ξηρού φορτίου, τα λεγόμενα φορτηγά πλοία. Σε αυτό το πεδίο σκληρού ανταγωνισμού, η ναυλαγορά έχει κατρακυλήσει στα επίπεδα της δεκαετίας του ’80. Όπως σημειώνει το newmoney.gr Η κατάσταση είναι πλέον κρίσιμη και για ανθρώπους με δυνατό νευρικό σύστημα και επιχειρηματικό ένστικτο επιβίωσης αφού μέσα στο 2015 και πιο συγκεκριμένα τον Φεβρουάριο, τρεις ναυτιλιακές εταιρείες ξένων συμφερόντων μπήκαν σε καθεστώς χρεοκοπίας.
Την αρχή έκανε η δανέζικη Copenship, ακολούθησε η κινεζική Winland Ocean Shipping Corp. και μετα η Daebo International Shipping Co Ltd από την Νότια Κορέα.
Στο ξηρό φορτίο ο ελληνικών συμφερόντων στόλος είναι πρωταγωνιστής. Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες ελέγχουν το 15,2% των πλοίων που αποτελούν τον παγκόσμιο στόλο των φορτηγών και το 15,1% της χωρητικότητας. Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2014 διοικούν στόλο από συνολικά 1.752 πλοία επί συνόλου 11.555 του παγκόσμιου στόλου.
Παράλληλα συνεχίζουν τις ναυπηγήσεις στο πλαίσιο ενός ανταγωνισμού… εξοπλισμών αλλά και αντοχής απέναντι στους ανταγωνιστές τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Marine Information Services, οι Έλληνες με ισχυρούς στόλους από φορτηγά πλοία είναι:
– Ο Πέτρος Παππάς με την Star Bulk με 66 πλοία
-Η Αγγελική Φράγκου με τη Navios έχει 65 πλοία
-Ο Γιώργος Οικονόμου με την Cardif και την
Dryships με 59
-Ο Πήτερ Γεωργιόπουλος με την Genmar-Genco με 53
-Ο Βίκτωρ Ρέστης με την Enterprises 48 πλοία
-Ο Γιάννης Αγγελικούσης με 48 φορτηγά πλοία
– O Συμεών Παληός με την Diana Shipping με 40 πλοία
-O Θοδωρής Βενιάμης με την Golden Union και 35 φορτηγά
-Ο Μιχάλης Γκιόκας με την Navarone Sa και 35 πλοία
– Ο Πόλυς Βάσου Χατζηιωάνννου με την Safe Bulkers και 33 πλοία.
Ακολουθούν η Άννα Αγγελικούση με τις Alpha/Amethyst/Pantehon με 32 πλοία, ο Μάρκος Νομικός με την Nomikos A.M. Transworld Maritime με 30 πλοία, ο Γιώργος Προκοπίου με τη Dynacom με 27 πλοία, ο Πήτερ Λιβανός με τη Euronav με 24, ο Διαμαντής Διαμαντίδης με τη Marmaras με 20, ο Όμιλος Λασκαρίδη με 20 όσα και ο Μιχάλης Μποδούρογλου με την Paragon ενώ 19 έχει ο Θανάσης Μαρτίνος με την Eastern Mediterranean Maritime.
Nαυπηγήσεις
Όσο αφορά τις παραγγελίες για ναυπηγήσεις φορτηγών πλοίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της Marine Information Services, στην πρώτη 5άδα βρίσκουμε τους Πέτρο Παππά με 30 συμβόλαια, Όμιλο Λασκαρίδη με 16, τον Θοδωρή Βενιάμη με 13, τον Πόλυ Βάσου Χατζηιωάννου με 10 και τον Μιχάλη Μποδούρογλου με επτά.
zougla.gr