Οι αυξήσεις του ελληνικών συμφερόντων στόλου και οι απορροφήσεις εταιρειών γράφουν την επόμενη σελίδα στην ναυτιλία, με τις ελληνικές ναυτιλιακές να παρουσιάζουν το τρέχον έτος μείωση κατά 20 αφού από τις 668 έφτασαν στις 648.
Την ίδια στιγμή οι εταιρείες που διαθέτουν στόλο μεγαλύτερο των 25 σκαφών από τις 35 που ήταν το 2013, άγγιξαν τις 40 το περασμένο έτος ενώ το 2015 αυξήθηκαν κατά μόλις μία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Petrofin Research-Greek shipping Companies, οι μεγάλες εταιρείες (25+ πλοία) εκσυγχρονίζουν τον στόλο τους με ναυπηγήσεις. Τα πλοία με μέσο όρο ηλικίας έως 9 έτη, αυξήθηκαν από τους 124 εκατομμύρια τόνους το 2014 στους 154,3 εκατομμύρια τόνους το 2015. Τα μικρής ηλικίας πλοία τα έχουν 24 μεγάλες εταιρείες οι οποίες το 2014 ήταν 22 και το 2013 ήταν 14.
Οι πλοιοκτήτες που έχουν πλοία συνολικής χωρητικότητας άνω του ενός εκατομμυρίου τόνους ελέγχουν πλέον το 76,7% της συνολικής ελληνόκτητης χωρητικότητας έναντι 74% το 2014 και 71,3% το 2013.
Τα πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 20 ετών μειώθηκαν από 231 ενώ το 2011 ήταν 411 ποσοστό μείωσης 44%.
Ο αριθμός των πλοίων μικρής ηλικίας συνεχίζει να αυξάνει. Το 2015 κατά 6,78% και 189 πλοία ενώ το 2014 ήταν μεγαλύτερη η αύξηση αγγίζοντας το 9,94%.
Οι μικρές εταιρείες με 1 και 2 πλοία μειώνονται συνεχώς. Από το 2011 που αριθμούσαν 350 έφθασαν στις 262 ποσοστό μείωσης 25%. Για την επόμενη χρονιά οι προβλέψεις αναφέρουν ότι ο αριθμός τους θα μειωθεί ακόμη περισσότερο.
dealnews.gr{jcomments on}