Η κινεζική ναυτιλιακή εταιρεία Cosco Shipping Holdings κατόρθωσε να κλείσει μια συμφωνία-μαμούθ ύψους 6,3 δισ. δολαρίων καθώς θα εξαγοράσει τον ανταγωνιστή της Orient Overseas International (με έδρα το Χονγκ Κονγκ), με σκοπό την δημιουργία της τρίτης μεγαλύτερης εταιρείας στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Η κίνηση αυτή της Cosco θα μπορούσε να την οδηγήσει στο να κατέχει ποσοστό της τάξεως του 90,1% της εταιρείας από το Χονγκ Κονγκ, ενώ η Shanghai Port International Group από την άλλη, θα αποκτήσει το υπόλοιπο ποσοστό.
Η δημιουργία αυτής της κοινοπραξίας, μια φήμη που «κυκλοφορούσε» στα ΜΜΕ για αρκετές εβδομάδες, επαληθεύτηκε τελικά την Κυριακή. Πρόκειται για μια τεράστια συμφωνία η οποία θα δημιουργήσει έναν ναυτιλιακό κολοσσό με στόλο μεγαλύτερο των 400 πλοίων συνολικής χωρητικότητας 2,9 εκατομμυρίων teu που θα κατέχει την τρίτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη, αμέσως μετά από τις Maersk Line και Mediterranean Shipping Company.
Ο Andy Tung, διευθύνων σύμβουλος της Orient Overseas, σε σημερινή δήλωσή του τόνισε: «Αυτή η κίνηση έχει εξεταστεί προσεκτικά και πιστεύουμε ότι βοηθά στη διασφάλιση της μελλοντικής επιτυχίας της OOIL. Είμαστε βέβαιοι ότι η Cosco Shipping Holdings αποτελεί την σωστή συνεργασία για εμάς».
Η OOIL ιδρύθηκε το 1969 από τον μεγιστάνα εφοπλιστή από το Χονγκ Κονγκ, Tung Chao-yung. Ο γιος του, Tung Chee-chen, είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, ενώ και άλλα μέλη της οικογένειας κατέχουν διευθυντικές θέσεις. Η Cosco, η οποία ενίσχυσε περαιτέρω τον containership βραχίονα μετά από τη συγχώνευσή της με την China Shipping, έχει την στήριξη των μετόχων της Overseas, οι οποίοι κατέχουν τα 2/3 του μετοχικού της κεφαλαίου.
«Σεβόμαστε τη διοίκηση της OOIL και την εμπειρία της, καθώς και τους ανθρώπους, το εμπορικό της σήμα και την κουλτούρα της», δήλωσε ο Wan Min, πρόεδρος της Cosco Shipping Holdings και συνέχισε λέγοντας ότι «Η εταιρεία μας παραμένει δεσμευμένη στο έργο της να καταστήσει το Χονγκ Κονγκ ένα διεθνές ναυτιλιακό κέντρο. Μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε και να ενισχύουμε την ηγετική μας θέση στην αγορά, παρέχοντας μια πιο εκτεταμένη πλατφόρμα ώστε οι υπάλληλοι της OOIL να μπορέσουν να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό».
Όπως σχολίασε ο αναλυτής της Drewry, Han Ning, η Cosco μπορεί να επωφεληθεί από την ισχυρή παρουσία της OOΙL στις διαδρομές από την Άπω Ανατολή προς την Αυστραλία και τις ΗΠΑ: «Η λειτουργική της αποτελεσματικότητα προσελκύει ιδιαίτερο θαυμασμό και από τους ξένους ανταγωνιστές».
Και οι δύο εταιρείες είναι μέλη της Ocean Alliance μαζί με τη CMA CGM και την Evergreen Marine.
Η σημερινή κίνηση-ματ της Cosco έρχεται εν μέσω ενός ευρύτερου κύματος συγχωνεύσεων στον κλάδο. Έχουν προηγηθεί εξαγορές όπως της Neptune Orient Lines από τη γαλλική CMA CGM και της Hamburg Sud από τη δανέζικη Maersk Line. Και ταυτόχρονα, η Hapag Lloyd έχει εξαγοράσει δύο εταιρείες ενώ και οι τρεις μεγάλες ιαπωνικές ναυτιλιακές των μεταφορών containerships έχουν συγχωνευθεί.