«Ευκαιρία» κερδοφορίας για τους εφοπλιστές οι παγκόσμιες συρράξεις

Η πορεία της ναυτιλίας σε έναν κόσμο όπου δεν εκλείπουν οι συγκρούσεις, ήταν ένα από τα ερωτήματα που τέθηκαν και απασχόλησαν την εφοπλιστική κοινότητα στο πλαίσιο ναυτιλιακού συνεδρίου, υποστηρίζοντας ότι «κάτι το οποίο είναι κακό για τον κόσμο, δυστυχώς είναι καλό για τη ναυτιλία».

Ένας εκ των συνέδρων, ο Έλληνας εφοπλιστής και διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής εταιρείας Atlas Maritime Λέων Πατίτσας, υποστήριξε πως «όποτε υπάρχουν γεωπολιτικές αναταραχές η τιμή του πετρελαίου ανεβαίνει, με αποτέλεσμα οι άνθρωποι να αγοράζουν ώστε να καλύψουν τα στρατηγικά τους αποθεματικά» συμπληρώνοντας ότι κάτι τέτοιο «αυξάνει το κόστος της ναυτιλίας επιφέροντας θετικά αποτελέσματα. Δυστυχώς κάθε φορά που υπάρχει μία σύγκρουση, είναι θετικό για τη ναυτιλία».

Μάλιστα, η διευθύνων σύμβουλος της Navios Αγγελική Φράγκου η οποία συμμετείχε στο ίδιο συνέδριο, έφερε συγκεκριμένο παράδειγμα και χαρακτήρισε σημαντικότερη σύγκρουση αυτή της Ρωσίας με την Ουκρανία σε σχέση αυτής στην Υεμένη ή τη Σομαλία επισημαίνοντας ότι το κόστος της πειρατείας έχει ήδη αποτιμηθεί στην ναυτιλία σήμερα.

«Το πραγματικό πρόβλημα στη Ρωσία είναι η τιμολόγηση του πετρελαίου, το οποίο έχει παρουσιάσει πτώση από 110 δολάρια στα 50 ή 60 δολάρια ανά βαρέλι, ενώ στην πραγματικότητα το κόστος θα έπρεπε να είναι πάνω από τα 100 δολάρια» συμπλήρωσε.

maritimes.gr