Αύξηση του στόλου στα δεξαμενόπλοια άνω του 2%, με την ώθηση να προέρχεται κυρίως από τα νέα διυλιστήρια της Κίνας που θα τεθούν σε λειτουργία και θα αυξήσουν την ζήτηση αλλά και από τις αυξημένες εξαγωγές αμερικανικού πετρελαίου εκτιμούν για το 2019 αναλυτές της BIMCO.
Αυτό θα προκύψει, όπως σημειώνεται, «καθώς εφέτος αναμένεται βελτίωση των κερδών από τα χαμηλά επίπεδα του 2018 και ως εκ τούτου οι πλοιοκτήτες θα χάσουν το ενδιαφέρον τους για πώληση πλοίων προς scrap».
Να σημειωθεί ότι το 2018 περισσότερα από 150 δεξαμενόπλοια, άνω των 25.000 dwt, οδηγήθηκαν για ανακύκλωση σε όλο τον κόσμο, νούμερο που θεωρείται το υψηλότερο για την τελευταία δεκαετία, σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Gibson Shipbrokers. Ο μεγάλος αριθμός διαλύσεων, κατά την ‘άποψη των αναλυτών, αποδίδεται στους χαμηλούς ναύλους αλλά και στις ελκυστικές τιμές που προσφέρονται για ανακύκλωση.
Βεβαίως, οι αναλυτές της BIMCO, σημειώνουν ότι «η υπό διαμόρφωση κατάσταση θα μπορούσε και να ανατραπεί « και καλούν τους πλοιοκτήτες είναι ι προσεκτικοί τις κινήσεις τους.
Τέλος αναφέρουν ότι θετικότερο θα είναι το outlook για τα oil-product tankers, που πιθανώς να επηρεαστούν θετικά από την διακίνηση καυσίμων συμβατών με τα οριζόμενα στο Sulphur Cap 2020.
maritimes.gr