Aγωγή της TransAsia κατά της NewLead για απάτη

 

Η αγωγή της TransAsia κατά της NewLead για απάτη με τις συμφωνίες για την πώληση άνθρακα

Κατηγορεί την ελληνική ναυτιλιακή για δόλιο σχέδιο ανόδου της μετοχής

 

Σε… διακεκαυμένη ζώνη βρίσκεται η NewLead Holdings των Μιχάλη Ζολώτα και Νίκου Φιστέ. Μετά από μια παρατεταμένη περίοδο ενάμιση και πλέον έτους, που το «καράβι» της ελληνικής εισηγμένης στον Nasdaq κλυδωνιζόταν από υπέρογκες δανειακές υποχρεώσεις (677,8 εκ. δολ. τα υπολόγιζε το Bloomberg τον Μάρτιο του 2012), έρχεται και πάλι στο προσκήνιο με νέα «φουρτούνα».

Μπορεί πριν από μερικές μέρες η ναυτιλιακή εταιρία να ανακοίνωσε πως συμμορφώθηκε με τους όρους του χρηματιστηρίου των ΗΠΑ ως προς την τιμή της μετοχής της- αν και θα βρίσκεται υπό στενή επιτήρηση ως το τέλος Ιουνίου-, όμως τα θετικά νέα επισκίασε η αγωγή που κατέθεσε εναντίον της ο διεθνής trader εμπορευμάτων, TransAsia Commodities.

Σύμφωνα με αυτόν, χαρακτηρίζεται «ανορθόδοξη» η είσοδος της NewLead Holdings στην βιομηχανία του άνθρακα, ενώ η TransAsia Commodities την κατηγορεί ότι συνάπτει συμφωνίες πώλησης άνθρακα χωρίς να έχει την δυνατότητα παράδοσης.

 

 

«Βλέπει» δόλο

 

Ο trader που έχει την βάση του στο Λονδίνο, υποστηρίζει ότι η ελληνική ναυτιλιακή εταιρία έχει υπογράψει συμφωνίες πολλών εκατομμυρίων δολαρίων για την πώληση κάρβουνου που δεν διαθέτει, με σκοπό να υλοποιήσει το «δόλιο σχέδιό» της (όπως το χαρακτηρίζει η TransAsia Commodities) και να… φουσκώσει την τιμή της μετοχής της προκειμένου να αποτρέψει τον ενδεχόμενο κίνδυνο αποβολής της από τον δείκτη Nasdaq.

Η TransAsia, η οποία κατέθεσε αγωγή κατά του επικεφαλής της NewLead Holdings, Μιχάλη Ζολώτα, κατά του joint venture NewLead JMEG και του διευθύνοντος συμβούλου, Jon Berkowitz, κάνει λόγο για «αθέτηση συμβολαίου, δόλια κίνητρα και άλλες παρατυπίες».

Στην ουσία, ο διεθνής κολοσσός αφήνει να εννοηθεί πως η δημιουργία της κοινοπραξίας της NewLead JMEG δεν ήταν τίποτε παραπάνω από μια προσπάθεια της ελληνικής ναυτιλιακής να πείσει το επενδυτικό κοινό ότι πρόκειται για μια ενεργή εταιρία εξόρυξης άνθρακα.

«Στην πραγματικότητα, η NewLead JMEG δεν έχει ανθρακωρυχεία, ούτε άνθρακα και γενικότερα ούτε την δυνατότητα να δραστηριοποιείται στις business του συγκεκριμένου κλάδου» τονίζουν οι δικηγόροι της TransAsia, οι οποίοι εξηγούν πως η ναυτιλιακή εταιρία έχει υπογράψει αναρίθμητες συμφωνίες, μεταξύ των οποίων και εκείνη με τον πελάτη τους τον περασμένο Ιούνιο, οι οποίες συνοδεύονταν από επαναλαμβανόμενες υποσχέσεις ότι η κοινοπραξία διαθέτει άνθρακα.

Ο ισχυρός άντρας της TransAsia Commodities, Serge Turko, ισχυρίζεται ότι υπέστη ζημία ύψους 6,2 εκατ. δολ. εξαιτίας των συμβολαίων προμήθειας 110.000 εκατ. τόνων άνθρακα από την NewLead που δεν τηρήθηκαν, καθώς είχε συμφωνήσει να πουλήσει το φορτίο στην ινδική τσιμεντοβιομηχανία, Shree και είχε ναυλώσει το πλοίο «UBC Ottawa» με χωρητικότητα 118.626 dwt για την συγκεκριμένη δουλειά.

 

Στην αντεπίθεση…

 

Από την πλευρά της η NewLead διαψεύδει όλους τους ισχυρισμούς της TransAsia και ετοιμάζεται να περάσει στην… αντεπίθεση, κινούμενη με την σειρά της και εκείνη δικαστικώς.

Όπως υποστηρίζουν εκπρόσωποι της ελληνικής ναυτιλιακής, «η TransAsia εξύφανε μία ιστορία ψευδή με στόχο να βλάψει την φήμη και την αξιοπιστία της NewLead Holdings και των Μιχάλη Ζολώτα, Jon Berkowitz, στηριζόμενη σε εσφαλμένους και παραπλανητικούς ισχυρισμούς. Θα χρησιμοποιήσουμε κάθε νόμιμο μέσο για να υπερασπιστούμε τους εαυτούς μας, αλλά και την εταιρία συνολικά», καταλήγουν οι ίδιοι, δίνοντας ξεκάθαρα το στίγμα για το πώς θα κινηθούν από εδώ και στο εξής σε σχέση με την TransAsia Commodities.

Η NewLead Holdings, η οποία ελέγχει έναν στόλο δύο bulkers, δύο τάνκερ και ναυπηγεί ένα ακόμη, αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί και στο κομμάτι της εξόρυξης και εμπορίας άνθρακα, συστήνοντας τον Απρίλιο του 2012 κοινοπρακτικό σχήμα με τον Jon Berkowitz λόγω των σημαντικών προοπτικών που υπάρχουν στον εν λόγω κλάδο.

Επίσης, επρόκειτο για μια προσπάθεια διασποράς των δραστηριοτήτων της εταιρίας σε πολλούς τομείς, ώστε να μην υφίσταται οδυνηρά τις συνέπειες της κρίσης ενός μόνο τομέα, όταν αυτός πλήττεται. Μια τακτική που συνηθίζουν να ακολουθούν πολλοί πλοιοκτήτες.

 

Οι Big Business

Τα deals $806 εκ. και η νέα μονάδα στο Κεντάκι

 

Σε ενημερωτικό της σημείωμα προς την αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, η NewLead αποκάλυψε ότι οι συμφωνίες πώλησης άνθρακα αξίας μεγαλύτερης των 806 εκατ. δολ. που υπεγράφησαν πριν από έναν χρόνο, ολοκληρώθηκαν λίγο αργότερα. Η ελληνική ναυτιλιακή εταιρία μάλιστα, πριν από δύο εβδομάδες ανακοίνωσε ότι έλαβε άδεια για να αναπτύξει το ορυχείο «Five Mile» στο Κεντάκι, το οποίο αναμένεται να της αποφέρει έσοδα και θετικές ταμειακές ροές στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2014.

Η συγκεκριμένη μονάδα έχει την δυνατότητα καθαρίσματος, ανάμειξης, αποθήκευσης και διανομής άνθρακα, ενώ διαθέτει σιδηροδρομική γραμμή για την ευκολότερη και απευθείας μεταφορά των φορτίων στον προορισμό τους. Από τον Απρίλιο του 2011, η μονάδα πλύσης άνθρακα έχει επεξεργαστεί περίπου 59.000 τόνους άνθρακα τον μήνα, ενώ έχει την δυνατότητα για 150.000 τόνους μηνιαίως, μια συμφωνία που λήγει τον Ιούνιο του 2016.

Όπως υποστηρίζει ο Μιχάλης Ζολώτας, «η ολοκλήρωση της εξαγοράς της συγκεκριμένης μονάδας αποτελεί σημαντικό βήμα ως προς την στρατηγική μας για να αναπτύξουμε ταυτόχρονα το μοντέλο της ναυτιλίας και των εμπορευμάτων».

 

www.dealnews.gr