Με πρωτοβουλία της ΠΝΟ πραγματοποιήθηκε στις 9/5/2017 σύσκεψη στο ΥΕΝ στην οποία συμμετείχε η Διοίκηση της ΠΝΟ με την παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του ΥΕΝ με επικεφαλής τον Υπουργό Ε.Ν κ. Π. Κουρουμπλή.
Κεντρική εκτίμηση που καταγράφτηκε τόσο στην σύσκεψη όσο και στο γραπτό υπόμνημα που έχει καταθέσει η Ομοσπονδία είναι ότι, παρά τις σχετικές διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης, το σύνολο των Ναυτεργατικών αιτημάτων που απετέλεσαν το διεκδικητικό πλαίσιο της μεγάλης 10ήμερης απεργίας του Δεκέμβρη του 2016 παραμένουν άλυτα!!!
Το γεγονός αυτό επέβαλε και την πρόσφατη ομόφωνη απόφαση της Διοίκησης να προχωρήσει σε 48ωρη προειδοποιητική πανελλαδική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων στις 16-17 Μάη 2017 με προοπτική αυτή να κλιμακωθεί παραπέρα.
Στην παρέμβασή του στην διάρκεια της σύσκεψης ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ κατήγγειλε την κυβερνητική ναυτιλιακή πολιτική ότι αυτή συμπορεύεται με τις θέσεις και τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Αναφέρθηκε εκτενώς στο καθεστώς της μαύρης ανασφάλιστης και χαμηλόμισθης εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία, στην φοροασυλία που απολαμβάνουν οι εφοπλιστές σε πολιτικές και μέτρα που προωθήθηκαν ως τώρα και τα οποία θωρακίζουν και διευρύνουν την επιχειρηματική εφοπλιστική ασυδοσία.
Ταυτόχρονα σημείωσε ότι ο αντιασφαλιστικός νόμος 4387/2016 έδωσε την χαριστική βολή στις συντάξεις των απομάχων της δουλειάς ενώ το νέο αντεργατικό πακέτο που συμφωνήθηκε στα πλαίσια της β΄ αξιολόγησης μετατρέπει τις συντάξεις σε βοηθήματα φτώχειας και εξαθλίωσης.
Το ίδιο ισχύει και για τα υπόλοιπα μέτρα, με τα οποία για άλλη μια φορά πλήττουν μονομερώς τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους και ευρύτερα τα λαϊκά στρώματα, όπως είναι η δραματική μείωση στο αφορολόγητο, το ξεπούλημα της ΔΕΗ και άλλων δημόσιων επιχειρήσεων, η μείωση στα επιδόματα ανεργίας – φτώχειας, αναπηρίας τα οποία αναμένεται στο σύνολό τους να επιβαρύνουν τα εργατικά και λαϊκά εισοδήματα.
Είναι προφανές ότι αυτή η ακραία νεοφιλελεύθερη πολιτική που τσακίζει τα δικαιώματα των εργαζομένων υπηρετεί το μεγάλο κεφάλαιο το οποίο και σε συνθήκες κρίσης ενισχύει και αυξάνει την κερδοφορία του.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε, ο κοινωνικοασφαλιστικός φορέας των Ναυτικών, το ΝΑΤ, έχει οδηγηθεί στην παράλυση έως και την διάλυση, αφού αυτό έχει σταματήσει να εκδίδει τις κανονικές, τις προσωρινές ακόμη και τις συντάξεις χηρείας! Παράλληλα σημείωσε ότι η κυβέρνηση και ο σημερινός Υπουργός Ε.Ν μετατρέπονται με τις θέσεις τους σε εντολοδόχους των εφοπλιστικών συμφερόντων αφού προωθούν την κατάργηση των ΣΣΕ, χρησιμοποιώντας παντελώς ανυπόστατα στοιχεία περί γερμανικού μοντέλου.
Επίσης υπογράμμισε ότι σημειώνεται συστηματική καταστρατήγηση και παραβίαση της ισχύουσας ναυτικής νομοθεσίας και των ΣΣΕ με αποτέλεσμα τα εργασιακά δικαιώματα των Ναυτεργατών να καταπατούνται ασύστολα και σε γενικευμένη κλίμακα. Στην απάντησή του ο Υπουργός Ε.Ν αναφορικά με το κοινωνικοασφαλιστικό παρέπεμψε για απάντηση στον Υφυπουργό Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Πετρόπουλο με τον οποίο θα έχει επικοινωνία και ακολούθως θα απαντήσει στους εκπροσώπους της ΠΝΟ και των Ναυτεργατικών Σωματείων….
Για τα επίμαχα εργασιακά προβλήματα δεν έδωσε καμία απάντηση ενώ σχετικά με την απόπειρα υπονόμευσης της ΣΣΕ στην ποντοπόρο ναυτιλία επανέφερε το γερμανικό μοντέλο που αφορά τους χαμηλόμισθους αλλοδαπούς ναυτικούς στα πλοία του δεύτερου Γερμανικού νηολογίου… και επιφυλάσσοντας την ίδια μεταχείριση και στους έλληνες Ναυτεργάτες!!!
Τέλος δεν έδωσε καμιά θετική απάντηση για την κατάργηση των μειωμένων συνθέσεων που θεσπίστηκαν με τον νόμο 4150/2013 και υλοποιήθηκαν με σχετικές Υπουργικές αποφάσεις του τότε Υπουργού Μ. Βαρβιτσιώτη. Από όλα τα παραπάνω προκύπτει με σαφήνεια ότι η κυβέρνηση παραμένει εντελώς αρνητική στα κρίσιμα Ναυτεργατικά προβλήματα γι’ αυτό και αυτός ο απεργιακός μας αγώνας και η κλιμάκωσή του αποτελεί την μοναδική μας επιλογή.