Επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτη Κουρουμπλή, με την οποία ζητείται να σταματήσει η απαρχαιωμένη και εύκολη λύση σύλληψης των πλοιάρχων, χωρίς να έχει προηγηθεί έρευνα στις συνθήκες που υποχρεούται να ενεργήσει ένας καπετάνιος, έστειλε η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ).
Η επιστολή προς τον αρμόδιο υπουργό στάλθηκε με αφορμή την προσωρινή σύλληψη για παράβαση του άρθρου 234 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου και τον σχηματισμό δικογραφίας εναντίον του πλοιάρχου του «Βιτσέντζος Κορνάρος», το οποίο κατά τον κατάπλου στο λιμάνι της Κάσου, την Κυριακή 18 Δεκεμβρίου, προσέκρουσε στην προβλήτα, με αποτέλεσμα να προκληθεί μικρό ρήγμα στο πρυμναίο τμήμα.
Στελέχη της πλοιοκτήτριας εταιρείας ΑΝΕΚ, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα, τόνισαν ότι η ρωγμή που είχε προκληθεί λόγω των κακών καιρικών συνθηκών κατά τη διαδικασία πρόσδεσης στο λιμάνι της Κάσου ήταν πολύ μικρή- περίπου 15 εκατοστά σε μία δεξαμενή που χρησιμοποιείτο για νερό- ενώ σε καμία περίπτωση δεν έβαζε σε κίνδυνο το πλοίο και τους επιβάτες καθώς ήταν 2,5 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Επίσης, υποστήριξαν ότι μεγαλύτερος θα ήταν ο κίνδυνος να παραμείνει το πλοίο στο λιμάνι, όπου εκείνη την ώρα έπνεαν ισχυροί άνεμοι.
Η ΠΕΠΕΝ, στην επιστολή της προς τον κ. Κουρουμπλή, σημειώνει πως παραβλέφθηκε το γεγονός ότι ο πλοίαρχος είναι εκείνος που γνωρίζει την κατάσταση του πλοίου που κυβερνά και αποφασίζει για τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν με γνώμονα την ασφάλεια των επιβαινόντων, λαμβάνοντας πάντα υπόψη τις καιρικές συνθήκες αλλά και τις υποδομές των λιμανιών. Όπως προσθέτει, ο πλοίαρχος αποφάσισε για την ασφάλεια του πλοίου να πλεύσει προς την Κάρπαθο λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στο νησί της Κάσου, αλλά και των ακατάλληλων για την περίσταση υποδομών αυτού του λιμανιού.
Δείτε τι γράφει η ΠΕΠΕΝ στην επιστολή της προς το υπουργείο Ναυτιλίας