/

Ομιλία προέδρου ΕΒΕΠ Β. Κορκίδη στην ημερίδα του ΕΛΙΝΤ για το μέλλον της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδα

Στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, αισθανόμαστε χαρούμενοι και ικανοποιημένοι. Χαρούμενοι γιατί πολύ σύντομα, θα επαναλειτουργήσει μία σημαντική μονάδα της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας, η αναζωογόνηση της οποίας ξεκίνησε επιτυχώς από το ναυπηγείο της Σύρου. Είμαστε ικανοποιημένοι γιατί και τα δύο μεγάλα ναυπηγεία της χώρας Σκαραμαγκάς και Ελευσίνα έχουν επιτέλους ένα ψηφισμένο σχέδιο εξυγίανσης που τα θέτει σε μια πορεία επαναλειτουργίας.
Πίσω από την προσπάθεια αναζωογόνησης της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας, διακυβεύονται πολλά, στην οποία συμμετείχε και συμμετέχει ενεργά το Επιμελητήριο μας, το οποίο ειρήσθω εν παρόδω «πρώτο» έκανε λόγο για την «ναυπηγική τρίαινα» με τα ναυπηγεία Σύρου, Ελευσίνας και Σκαραμαγκά, που ελπίζουμε από την προσεχή χρονιά να μπει σε τροχιά δυναμικής επανεκκίνησης. Η αλήθεια των αριθμών είναι αδιάψευστη. Η προσφορά και ζήτηση μιλάει μόνη της. Από την εκκίνηση του Ναυπηγείου Σύρου και μετά έχουν εξυπηρετηθεί πάνω από 350 πλοία, που είναι πολύ μεγάλος αριθμός και αφορούν 100 εκατ. ευρώ, προσέλκυσης πωλήσεων από χρήματα που δεν υπήρχαν στην Ελλάδα και είναι «ναυτιλιακό χρήμα», έχουμε απασχόληση περίπου 500 Συριανών και πάνω από 100 εργαζομένων που έρχονται στο Νεώριο από άλλα μέρη γιατί δεν υπάρχουν στην τοπική αγορά να καλύψουν αυτές τις θέσεις.
Η επαναλειτουργία των ναυπηγείων Ελευσίνος και η επανέναρξη της ναυπηγικής βιομηχανίας στη χώρα, αποτελεί μεγάλο εθνικό στοίχημα. Δεν ήταν εύκολο να φτάσουμε εδώ σήμερα. Δεν ήταν αυτονόητο και δεν ήταν απλό. Το στοίχημα πρέπει να κερδηθεί. Έγιναν πολλές προσπάθειες από τα υπουργεία Ανάπτυξης και Επενδύσεων αλλά και Εθνικής Άμυνας αλλά οφείλω να κάνω ιδιαίτερη αναφορά στη κυβέρνηση των ΗΠΑ για την υποστήριξή τους σ’ αυτό το πολύ σημαντικό project για την ελληνική οικονομία, την εθνική άμυνα και τις διμερείς μας σχέσεις. Η Ελλάδα ως μια χώρα με την ισχυρότερη παγκοσμίως ναυτική παράδοση δεν μπορεί να μένει πίσω στο ναυπηγοεπισκευαστικό κομμάτι. Το όραμα του Πρωθυπουργού ήταν ξεκάθαρο και η εντολή επίσης, ότι τα ναυπηγεία πρέπει να σωθούν και να συνεχίσουν να λειτουργούν. Οφείλω να εξάρω τις προσπάθειες του Υπουργείου Αναπτυξης, Απασχόλησης και Εθνικής Άμυνας να κάνουν το όραμα πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα που θα φέρει την χώρα σε μία άλλη γεωστρατηγική θέση για τα συμφέροντα της ναυτιλίας, αλλά και μίας πραγματικότητας η αναπτυξιακή δυναμική της οποίας θα φέρει τον ευρύτερο Πειραϊκό χώρο σε τροχιά ανάπτυξης. Η Ελλάδα, δεν πρέπει να ξεχνάμε, ασκεί φιλική πολιτική στην επιχειρηματικότητα και ελκυστικής επενδυτικότητας αναγνωρίζοντας ότι η ναυτιλία είναι σημαντική συνιστώσα της ελληνικής οικονομίας. Η ναυπηγική βιομηχανία πρέπει να αποτελεί βασικό παράγοντα ναυτικής υποδομής της χώρας μας και συμβάλλει στην οικονομική της μεγέθυνσης. Ο εκσυγχρονισμός του κλάδου είναι υπόθεση που απαιτεί συστηματική πολιτική από όλους τους συμμετέχοντες. Οι ευκαιρίες που ανοίγονται είναι μοναδικές. Νέα κεφάλαια και τεχνογνωσία δύναται να αποφέρουν σοβαρά και ουσιαστικά οφέλη με παράλληλο στόχο την εξυγίανση και της αμυντικής βιομηχανίας της χώρας καθώς είναι εφικτό το «κτίσιμο» από ελληνικά χέρια πλοίων όλων των τύπων για λογαριασμό του Πολεμικού μας Ναυτικού. Τεχνογνωσία υπάρχει ακόμη στα ελληνικά χέρια και οφείλουμε να την αξιοποιήσουμε στο έπακρο για να μην την χάσουμε και παράλληλα χάσουμε την ευκαιρία αυτή η τεχνογνωσία να μεταλαμπαδευτεί στους νέους τεχνίτες για να διασφαλιστεί η συνέχεια. Όπως οφείλουμε να φέρουμε σε επαφή τους τεχνίτες μας, τους ναυπηγούς μας με τις νέες τεχνολογίες μέσα από εξειδικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα. Η Ελλάδα πρέπει να τοποθετηθεί και πάλι ανταγωνιστικά στη διεθνή αγορά ναυπήγησης. Παράλληλα η είσοδος της ακτοπλοΐας προσεχώς στην «πράσινη» ναυτιλία δίνει τη δυνατότητα στη ναυπηγική βιομηχανία να κατασκευάσει τα σύγχρονα πλοία εδώ στην Ελλάδα. Η Ελλάδα πρέπει να «εισέλθει» και στον χάρτη της Ε.Ε. με ένα διαλυτήριο πλοίων που θα πληροί τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές για να γίνει πράξη και η κυκλική, γαλάζια και πράσινη οικονομία. Πρέπει να και οφείλει η χώρα να διεκδικήσει μερίδα από την «πίτα» που απολαμβάνουν χωρίς εγγύς ανταγωνισμό τα Τουρκικά διαλυτήρια μέσα από τα οποία έχει αναπτυχθεί μια δευτερογενής αγοράς μεταχειρισμένων υλικών αλλά και ναυπηγικού χάλυβα με ωφελημένη την τουρκική οικονομία.
Συγχαρητήρια για την μεγάλη προσπάθεια που κατέβαλαν όλοι. Εύχομαι καλή επιτυχία και πιστεύω ότι έρχονται καλύτερες ημέρες για μια ισχυρή βιομηχανία που θα φέρει νέες θέσεις εργασίας και ανάπτυξη στην περιοχή, αλλά και θα ενεργοποιήσει τις συνέργειες με την ΝΕΖ και τις επιχειρήσεις αυτής και γύρω από αυτήν σε όλα τα επίπεδα. Το δίδαγμα που πρέπει να συγκρατήσουμε, ώστε να εξασφαλίσουμε την επιτυχία της επανεκκίνησης, είναι τα ελληνικά ναυπηγεία να λειτουργήσουν συμπληρωματικά το ένα στο άλλο και όχι ανταγωνιστικά όπως στο παρελθόν.

Αφήστε μια απάντηση