Σε σκληρή γλώσσα οι ναυτεργάτες του κερκυραϊκού σωματείου, προειδοποιούν τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας για «άσχημα ξεμπερδέματα», αν ξαναπροσπαθήσει να υπογράψει ΣΣΕ χωρίς την ικανοποίηση των τοπικών αιτημάτων.
Σχετικά με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ναυτεργατών (ΠΝΟ) Γιάννη Χαλά, στην ανακοίνωσή του το τοπικό σωματείο ναυτεργατών “Άγιος Σπυρίδων” αναφέρει : «Την Τετάρτη 25 Οκτωβρίου ο άθλιος κος Χαλάς συγκάλεσε εκτάκτως τα ναυτεργατικά σωματεία και την ένωση πλοιοκτητών πορθμείων εσωτερικού σε συνάντηση την Πέμπτη 26 Οκτωβρίου στα γραφεία της ΠΝΟ, με σκοπό να αμαυρώσει και να καπελώσει τον ναυτεργατικό αγώνα, με αποτέλεσμα το τοπικό σωματείο να ενεργήσει άμεσα και να στείλει κλιμάκιο στον κο Χαλά και με την συμμετοχή του γενικού γραμματέα της ΠΕΝΕΝ Νίκου Κροκίδη να αποτρέψει την ενδεχόμενη υπογραφή της συλλογικής σύμβασης πληρωμάτων πορθμείων εσωτερικού, χωρίς την ικανοποίηση των αιτημάτων μας.
Το σωματείο μας είναι και θα παραμείνει ενεργό όσο και να μην το επιθυμούν κάποιοι και θα διεκδικεί προς όφελος των ναυτεργατών τα δίκαια αιτήματα τους.
ΥΓ. Την επόμενη φορά που ο κος Χαλάς θα προσπαθήσει να αμαυρώσει τον αγώνα μας θα στείλουμε δύο λεωφορεία με ναυτεργάτες στο γραφείο του».
Υπενθυμίζεται ότι το Σωματείο Ναυτεργατών “Ο Άγιος Σπυρίδων” έχει προκηρύξει 48ωρη απεργία με προοπτική κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων, από την Τρίτη 31-10 στις 06.00 έως την Πέμπτη 02-11 στις 06.00.
Στην απεργία συμμετέχουν τα πληρώματα πορθμείων στις γραμμές Κέρκυρας- Ηγουμενίτσας- Λευκίμμης- Παξών.
Συνάντηση με το βουλευτή Κέρκυρας Κώστας Παυλίδη
Με τη διοίκηση του Σωματείου Ναυτεργατών Κέρκυρας συναντήθηκε την Πέμπτη ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Κ. Παυλίδης, προκειμένου να ενημερωθεί για τα αιτήματά τους.
Ο πρόεδρος του Σωματείου Χρ. Βιτουλαδίτης αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα πληρώματα στις πορθμειακές γραμμές Κέρκυρας – Ηγουμενίτσας – Λευκίμμης – Παξών, τα οποία τους οδήγησαν στην εξαγγελία δυναμικών κινητοποιήσεων. Ειδικότερα, ο Κ. Παυλίδης ενημερώθηκε για την απαίτηση των ναυτεργατών να αποσυρθεί το 35λεπτο, το οποίο εφαρμόζεται αποκλειστικά στην πορθμειακή γραμμή Κέρκυρας – Ηγουμενίτσας παρά τη μεγάλη απόσταση ανάμεσα στα δύο πορθμεία, και να μετατραπεί σε ωριαία διακοπή ώστε να υπάρχει επαρκής χρόνος για το πλήρωμα να ανταποκριθεί με ασφάλεια στα καθήκοντά του.
Επιπλέον, οι Ναυτεργάτες της Κέρκυρας ενημέρωσαν για το αίτημά τους να τροποποιηθεί το θεσμικό πλαίσιο που αναφέρεται στην 5μηνη ακινησία πλοίων, με μεταφορά της ακινησίας – διακοπής δρομολογίων σε άλλα πλοία της ίδιας εταιρείας ή κοινοπραξίας.
Το Σωματείο των Ναυτεργατών δεν παρέλειψε να αναφερθεί στα προβλήματα που έχουν προκύψει σχετικά με τη δυνατότητα που παρέχεται στον καπετάνιο να αναθέσει, με ευθύνη του, την καβοδεσία του πλοίου όχι στο αρμόδιο βοηθητικό προσωπικό των λιμανιών (καβοδέτες), αλλά στο πλήρωμά του.
Στα αιτήματα του κλάδου που αναφέρθηκαν στον βουλευτή συμπεριλαμβάνονται, επίσης, η καταβολή στα πληρώματα της επιπλέον αμοιβής για κάθε νυχτερινή ώρα εργασίας, η διευθέτηση ζητημάτων σχετικά με την καταβολή των βαρέων και ανθυγιεινών, η αύξηση του πληρώματος στα “ανοιχτού” τύπου πλοία, καθώς και άλλα κλαδικά αιτήματα που αφορούν τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
Ο βουλευτής Κ. Παυλίδης χαρακτήρισε δίκαια τα αιτήματα των Ναυτεργατών και δεσμεύτηκε να τα προωθήσει σε συνάντηση που θα επιδιώξει να έχει με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας.
enimerosi.com
Χριστίνα Γκερέκου