Μεγάλο deal μεταξύ Β. Ρέστη και του Ιταλικού ομίλου Benetti

Στα Ναυπηγεία Περάματος θα ναυπηγούνται τα υπερπολυτελή mega yachts του ιταλικού ομίλου

Στην υπογραφή στρατηγικής συνεργασίας με την Lusben, θυγατρική του ομίλου Benetti, ο οποίος διαθέτει τα καλύτερα ναυπηγεία παγκοσμίως για τον σχεδιασμό και την κατασκευή πολυτελών σκαφών αναψυχής, προχώρησε ο Έλληνας εφοπλιστής Βίκτωρας Ρέστης.

Η εταιρεία του Έλληνα επιχειρηματία, Ελληνικά Ναυπηγεία Περάματος θα εκπροσωπεί, πλέον, τους Ιταλούς στην Ανατολική Μεσόγειο. Στα ναυπηγεία του Περάματος θα γίνονται επισκευές και συντήρηση των υπερπολυτελών θαλαμηγών, ενώ θα δοθεί βαρύτητα και στις ναυπηγήσεις.

Πρόκειται για μια επιχειρηματική κίνηση η οποία θα προσφέρει θέσεις εργασίας, αφού θα αυξηθεί σημαντικά το έργο της, ενώ θα επενδυθούν εκατομμύρια ευρώ για νέο τεχνολογικό εξοπλισμό. Στα σχέδια του Βίκτωρα Ρέστη περιλαμβάνεται και η κατασκευή ειδικού υποστέγου μέσα στο οποίο θα κατασκευάζονται τα υπερπολυτελή σκάφη.

 

Την ίδια ώρα, η συμφωνία αυτή θα συμβάλει σημαντικά στην προσέλκυση, στις ελληνικές θάλασσες, των υπερπολυτελών θαλαμηγών που ανήκουν σε κροίσους επιχειρηματίες, οι οποίοι μέχρι τώρα προτιμούσαν να ελλιμενίζουν τα πλωτά παλάτια τους σε Γαλλία και Ιταλία.

Σημειώνεται ότι στα Ελληνικά Ναυπηγεία Περάματος κατασκευάζεται αυτή την εποχή ένα 65μετρο γιοτ για λογαριασμό πρίγκιπα από το Αμπού Ντάμπι, ο οποίος είναι ξάδελφος του σεΐχη Μανσούρ μπιν Ζαγιέντ, ιδιοκτήτη της ποδοσφαιρικής ομάδας της Μάντσεστερ Σίτι, αλλά και της υπερθαλαμηγού «Topaz» που φιλοξενείται στο λιμάνι του Πειραιά εντυπωσιάζοντας με τον όγκο και την πολυτέλειά της. Είναι αξιοσημείωτο ότι ο Αραβας προτιμάει να δίνει δουλειά σε Ελληνες. Το μήκος της θαλαμηγού, που ναυπηγήθηκε το 2012, φτάνει τα 147 μέτρα και υπολογίζεται ότι κόστισε στον σεΐχη κάτι παραπάνω από 400 εκατ. ευρώ.

Υπογραφές παρουσία του υπουργού

Σε αυτή την αγορά στοχεύει η ελληνική κυβέρνηση, η οποία με επιχειρηματικές ενέργειες όπως αυτή του κ. Ρέστη αναθαρρεί και ελπίζει σε καλύτερες ημέρες για τον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού. Η συμφωνία υπογράφτηκε την περασμένη Τετάρτη στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου παρουσία του υπουργού Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, επί θητείας του οποίου πέρασε ο πολυπόθητος νόμος για την ενίσχυση και ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού.

Ο κ. Ρέστης μετά τις υπογραφές εξέφρασε την πεποίθησή του ότι στην ελληνική αγορά δημιουργούνται ευκαιρίες και νέες προκλήσεις για επενδύσεις, ενώ υπογράμμισε ότι πιστεύει στα νέα παιδιά, τα οποία, όπως είπε, «έχουν πλούσια επαγγελματικά προσόντα και μπορούν να αντεπεξέλθουν στις σύγχρονες επιχειρηματικές προκλήσεις, αρκεί να τους δοθεί η ευκαιρία. Και αυτή μπορεί να δημιουργηθεί μόνο με στρατηγικές επενδύσεις».

Οι θέσεις εργασίας και τα οικονομικά οφέλη

Αξίζει να σημειωθεί ότι βάσει μελετών, κάθε σκάφος δημιουργεί 1,17 άμεσες θέσεις εργασίας και 9 έμμεσες στην τοπική οικονομία, ενώ εκτιμάται ότι περίπου 40.000 άτομα απασχολούνται στον κλάδο.

Επίσης, κάθε τουρίστας που ξοδεύει 100 ευρώ σε μια μαρίνα ξοδεύει επιπλέον 450 στην τοπική οικονομία, ενώ για κάθε 1 ευρώ άμεσων επενδύσεων σε μαρίνα δημιουργείται 1,5 ευρώ άμεσης οικονομικής δραστηριότητας σε αυτήν και 6,84 ευρώ έμμεσης οικονομικής δραστηριότητας στην τοπική οικονομία. Ο δε υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου τόνισε ότι προσωπικός του στόχος είναι η Ελλάδα να καταστεί παγκόσμιος παράδεισος του yachting και σε αυτή την κατεύθυνση εργάστηκε και έφερε το νομοσχέδιο για τη δημιουργία ενός ελκυστικού περιβάλλοντος για τα σκάφη αναψυχής – και ιδίως τα προερχόμενα από ξένες χώρες.

Ο ιταλικός όμιλος

Με 140 χρόνια ιστορία στον κλάδο, έχει ναυπηγήσει περισσότερα από 300 πολυτελή σκάφη.

Διαθέτει έξι ναυπηγεία σε εκτάσεις που συνολικά καλύπτουν 300.000 τετραγωνικά μέτρα, ενώ έχει υπό ναυπήγηση 36 σκάφη, εκ των οποίων ένα έχει μήκος 90 μέτρα. Επί 10 συναπτά έτη βραβεύεται ως η καλύτερη εταιρεία στον κόσμο για τον κλάδο κατασκευής mega yachts.

www.dealnews.gr