«Πάγωσε» το λιμάνι του Πειραιά από αργά χθες το βράδυ, καθώς χάλασε και το τελευταίο σκάφος της πλοηγικής υπηρεσίας και οι πλοήγοι φέρονται να αρνούνται να χρησιμοποιήσουν εναλλακτικούς τρόπους προσέγγισης των εισερχόμενων ποντοπόρων φορτηγών παρά τις παροτρύνσεις χρηστών του λιμανιού που αγωνιούν να δουν εισερχόμενα και εξερχόμενα φορτία να διακινούνται.
Η πλοηγική υπηρεσία διαθέτει πέντε πλοηγίδες, δηλαδή σκάφη τα οποία χρησιμοποιεί για να προσεγγίσει τα πλοία που έρχονται για να δέσουν στον Πειραιά, κίνηση για την οποία απαιτείται η παρουσία πλοηγού που γνωρίζει το λιμάνι στη γέφυρα του πλοίου.
Η πλοηγική υπηρεσία διαθέτει πέντε σκάφη τρία εκ των οποίων παραμένουν εκτός λειτουργίας εδώ και πάρα πολύ καιρό και εκ των δύο απομεινάντων το ένα χάλασε πρόσφατα και το τελευταίο σταμάτησε να λειτουργεί το βράδυ της Δευτέρας με αποτέλεσμα από τις δέκα το βράδυ περισσότερα από δέκα πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να παραμένουν με «αναμμένο το καραβοφάναρο» στο αγκυροβόλι έξω από το λιμάνι και δεμένα στις προβλήτες του εμπορικού λιμένα του Πειραιά, ενώ επιπλέον πλοία αναμένεται να προστεθούν σήμερα εάν δεν δοθεί άμεση λύση.
Η κατάσταση στην οποία περιήλθαν οι πλοηγίδες χρεώνεται από κύκλους του λιμανιού σε καθυστερήσεις αποδέσμευσης πόρων της κατά τα άλλα κερδοφόρας πλοηγικής υπηρεσίας από το υπουργείο Ναυτιλίας.
Παρά τις αγωνιώδεις εκκλήσεις μεγάλων ξένων ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματικοβωτίων προς τους πλοηγούς να χρησιμοποιήσουν απλές λάντζες για να μεταβούν στα εισερχόμενα πλοία, οι πλοηγοί φέρονται να αρνούνται να χρησιμοποιήσουν τέτοια εναλλακτικά μέσα. Αποτέλεσμα είναι η κλιμάκωση της συμφόρησης στο λιμάνι του Πειραιά κάτι που συνεπάγεται μεγάλες καθυστερήσεις και ανάλογα μεγάλο πρόσθετο κόστος.
Πηγή: kathimerini.gr