Κινεζικό ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ

Το ενδεχόμενο συμμετοχής στον διαγωνισμό για το 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης μέσω σύμπραξης με ένα εκ των προκριθέντων στην τρέχουσα β΄ φάση φέρεται να διερευνά ο κινεζικός όμιλος Shanghai Ports International Group, σύμφωνα με την “Καθημερινή της Κυριακής”. Παράλληλα, τη διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ παρακολουθεί από κοντά και η Mediterranean Shipping Company S.A. (MSC), που, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, ενδέχεται να εμπλακεί ως λειτουργός δραστηριοτήτων του λιμανιού (operator) για λογαριασμό επενδυτικού σχήματος που επίσης έχει προκριθεί στην τελική φάση. Επιπλέον, δύο μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι με ευρύτατη δραστηριοποίηση στην Ελλάδα έχουν κατ’ αρχήν συστρατευθεί ο κάθε ένας με άλλον υποψήφιο επενδυτή.

Οι εξελίξεις αυτές διαμορφώνουν νέα δεδομένα στην κούρσα για τη διεκδίκηση του μεγαλύτερου λιμανιού της Βαλκανικής μετά τον Πειραιά, με τις δεσμευτικές προσφορές να έχουν προγραμματισθεί με τα μέχρι στιγμής δεδομένα για τα τέλη Ιουλίου, αν και δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο νέας παράτασης, εάν οι πολιτικοοικονομικές συνθήκες το επιβάλλουν. “Αν και το εν γένει επενδυτικό ενδιαφέρον από το εξωτερικό για την ελληνική αγορά είναι στην τρέχουσα συγκυρία εξόχως επιφυλακτικό, η μακροπρόθεσμη γεωοικονομική σημασία της Θεσσαλονίκης κρατάει τη διαδικασία ζωντανή”, εκτιμούν πηγές με άριστη γνώση των κινήσεων σχετικά με τον συγκεκριμένο διαγωνισμό.

Πέντε σχήματα, εκ των οκτώ αρχικά προκριθέντων στη β΄ φάση του διαγωνισμού, έχουν κατά τις τελευταίες εβδομάδες πραγματοποιήσει σειρά επαφών με το ΤΑΙΠΕΔ στα πλαίσια της επανεκκίνησης του διαγωνισμού για το 67% του ΟΛΘ. Οι πέντε αυτοί όμιλοι είναι η θυγατρική της AP Moller Maersk, APM Terminals, το γερμανικό private equity, Deutsche Invest Equity Partners, η P&O Steam Navigation Company (θυγατρική της DP World από το Ντουμπάι), η International Container Terminal Services (ICTS) από τις Φιλιππίνες και η κοινοπραξία των ρωσικών σιδηροδρόμων Russian Railways JSC με τη ΓΕΚ Τέρνα. Οι τρεις εναπομείναντες από τους αρχικά οκτώ επενδυτές που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον και είχαν προκριθεί στην τρέχουσα β΄ φάση από το καλοκαίρι του 2014 εμφανίζονται, τουλάχιστον προσώρας, ως ανενεργοί είναι η τουρκική Yilport Holding, η Duferco Particiption Holding και η ιαπωνική Mitsui & Co.

Πηγή: capital.gr