Του Γιάννη Γεωργόπουλου
Την πορεία της Ελληνικής οικονομίας και των παράγωγων της κρίσης ακολουθεί η κίνηση σε ανθρώπους και Ι.Χ. το λιμάνι της Πάτρας όπως προκύπτει από την έρευνα του patrastimes.gr.
Αποκαλυπτικό της φθίνουσας πορείας του λιμανιού – λόγω κρίσης αλλά και της ανταγωνιστικότητας που προέκυψε από την κατασκευή της Εγνατίας οδού υπέρ του λιμανιού της Ηγουμενίτσας , όταν την ίδια ώρα η Ολυμπία και Iονία οδός καρκινοβατεί – το γεγονός, πως το 2008 επιβιβάστηκαν μέσω του λιμανιού της Πάτρας σε πλοία τη Αδριατικής 240.626 άτομα , ενώ την ίδια χρονιά αποβιβάστηκαν στο λιμάνι της Αχαϊκής πρωτεύουσας 240.061 άτομα.
Όπως αναφέρει το patrastimes.gr, μια απλή ανάγνωση των στοιχείων σοκάρει, καθώς μέσα σε διάστημα έξι χρόνων και συγκεκριμένα το 2013 από το λιμάνι της Πάτρας επιβιβάστηκαν με προορισμό την Ιταλία μόλις 35. 362 άτομα!!! Και αποβιβάστηκαν 34992.
Αμείλικτοι είναι οι αριθμοί και σε ότι αφορά την κίνηση των οχημάτων καθώς το 2008 επιβιβάστηκαν 4307 φορτηγά και 39 χιλιάδες Ι.Χ. ενώ αποβιβάστηκαν 6559 φορτηγά και 38.038 Ι.Χ ενώ το 2013 ο αριθμός των οχημάτων μειώθηκε σε ότι αφορά την επιβίβαση στα 9270 Ι.Χ. και παρουσίασε μικρή αύξηση στα φορτηγά (8375).
Το ίδιο διάστημα αποβιβάστηκαν μόλις 7.650 ΙΧ και σημειώθηκε αύξηση στα φορτηγά που ανήλθε στα 14.321.