Η Θεσσαλονίκη αλλάζει το χάρτη για τα κρουαζιερόπλοια


Άλμα μεγεθών στην κρουαζιέρα ανακοίνωσε το λιμάνι τσε Θεσσαλονίκης που όπως φαίνεται διαθέτει και πολύ σημαντικά περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης του κλάδου με θετικές επιπτώσεις για το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας της συμπρωτεύουσας. Δεν είναι μόνον το 2014 που είναι βελτιωμένο. Είναι ολόκληρη η προηγούμενη διετία ενώ μια ματιά σε ακόμα ποιο μακροπρόθεσμη βάση δείχνει πως η Θεσσαλονίκη προφανώς έχει καταφέρει να μπει στο χάρτη των μεγάλων ξένων ομίλων κα να αποτελέσει σημαντικό σταθμό των δρομολογίων τους στο Αιγαίο. Υποβοηθά έτσι και το σύνολο του κλάδου της κρουαζιέρας στην Ελλάδα αφού ανεβάζει βορειότερα μεγάλα σύγχρονα πλοία.

Συνολικά κατά την περίοδο 2010-2014 η κίνηση κρουαζιέρας στην Θεσσαλονίκη παρουσίασε αύξηση της τάξης του 23,47% στους επιβάτες και 55% στον αριθμό κρουαζιερόπλοιων που πιάνουν στο λιμάνι του ΟΛΘ. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο για το 2014 η αύξηση ήταν της τάξης του 35,63% σε ότι αφορά τους επιβάτες και 72,2% σε ότι αφορά τα κρουαζιερόπλοια.


Η κρουαζιέρα αποτελεί μία συνεχώς αναπτυσσόμενη βιομηχανία η οποία έχει σημαντικές επιπτώσεις στις πόλεις και τα λιμάνια που φιλοξενούν κρουαζιερόπλοια. Το management του ΟΛΘ, θέτοντας ως στόχο την διαφοροποίηση του λιμενικού προϊόντος αλλά και την αύξηση των ωφελειών για την πόλη της Θεσσαλονίκης, προσδιόρισε ως στόχο της εισηγμένης την αύξηση της διακίνησης επιβατών κρουαζιέρας από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Έτσι προχώρησε σε μία σειρά ενεργειών για την προβολή και προώθηση του λιμένα οι οποίες περιελάμβαναν την έκδοση εξειδικευμένου προωθητικού υλικού, την συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις σχετιζόμενες με την κρουαζιέρα και τη φιλοξενία στελεχών εταιρειών κρουαζιέρας με στόχο να γνωρίσουν από κοντά την πόλη και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Σημαντικές πρωτοβουλίες αναλήφθηκαν και στο επίπεδο των συνεργασιών και των συνεργιών. Μία σειρά από μνημόνια συνεργασίας έχουν υπογραφεί με σημαντικούς φορείς της πόλης αλλά και τον δήμο Θεσσαλονίκης, στοχεύοντας στην δημιουργία ενός αρραγούς μετώπου με κοινό όραμα την αύξηση της κρουαζιέρας προς όφελος της πόλης.

Η στρατηγική αυτή ενδέχεται να βρει ακόμα πιο γόνιμο έδαφος το 2015 καθώς σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Κρουαζιέρας ο κλάδος βρίσκεται σε άνοδο διεθνώς αν και αυτή εντοπίζεται κυρίως στην Ασία και τις ΗΠΑ ενώ οι πιέσεις στην Μεσόγειο είναι δεδομένες. Έτσι το στοίχημα του ΟΛΘ είναι η αύξηση των μεριδίων του στην υπάρχουσα αγορά και η προσέλκυση ολοένα και περισσότερων πλοίων από αυτά που ήδη πλέουν στα νερά της ευρύτερης περιφέρειας

capital.gr