Φαβορί για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ είναι η China Ocean Shipping Group Co., μητρική της κινεζικής Cosco, όπως μεταδίδει η Wall Street Journal, επικαλούμενη πηγές που γνωρίζουν το ζήτημα.
Ως γνωστόν, το 67% του ΟΛΠ διεκδικούν έξι σχήματα, αφού πέραν της Cosco, μεταξύ των ενδιαφερομένων είναι οι APM Terminals (που ανήκει στη ναυτιλιακή A.P. Moeller Maersk), η Ports America Group Holdings (αποτελεί το μεγαλύτερο διαχειριστή λιμανιών στις ΗΠΑ) και η International Container Terminal, που εδρεύει στις Φιλιππίνες.
Όμως, όπως αναφέρει η WSJ, Ελληνική κυβέρνηση θέλει να αναπτύξει περαιτέρω τις σχέσεις της με την Cosco, η οποία λειτουργεί το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ.
“Οι Έλληνες θέλουν ο Πειραιάς να γίνει πύλη για το κινεζικό εμπόριο στην Ευρώπη και η Cosco είναι ο προτιμώμενος συνέταιρος”, λέει άλλη πηγή.
Η Cosco έχει κάνει το λιμάνι του Πειραιά τον κεντρικό σταθμό containers της για τη Ν. Ευρώπη και μεταφέρει προϊόντα που παράγονται στην Ασία, από εαταιρείες όπως η Hewlett-Packard, η Huawei Technologies Co και η ZTE Corp στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, μέσω της Ελλάδας.