Το λιμάνι του Πειραιά παρουσιάζει αύξηση 26,2% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, σημείωσε η Cosco στο τετράμηνο του 2014, ξεπερνώντας ακόμα και τις προβλέψεις των αναλυτών. Η ανοδική αυτή τάση έφερε τον Πειραιά στην 8η θέση ανάμεσα στα λιμάνια της Ευρώπης.
Η αύξηση αυτή είναι αποτέλεσμα διαφόρων λόγων. Αρχικά, μία αιτία είναι η πτώση της κίνησης που καταγράφεται στα εμπορικά λιμάνια της Αν. Μεσογείου λόγω και των εξελίξεων στις αραβικές χώρες. Από την άλλη, είναι η θέση του λιμανιού του Πειραιά στον παγκόσμιο χάρτη καθώς για φορτία προς και από την Άπω Ανατολή με προορισμό την Ανατολική Ευρώπη μέσω θαλάσσης ο Πειραιάς μειώνει το μεταφορικό χρόνο κατά τέσσερις ημέρες ή και περισσότερο.
Σε μια περίοδο που το κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα, η μείωση του χρόνου ταξιδιού στα containerships είναι στρατηγικής σημασίας. Τέλος, πολύ σημαντικό είναι και το επίπεδο υπηρεσιών που προσφέρουν τόσο η ΣΕΠ όσο και ο ΟΛΠ στο Σ.ΕΜΠΟ, σύμφωνα τουλάχιστον με τις εκτιμήσεις των ναυτιλιακών εταιρειών.
Την ίδια στιγμή που οι έξι ενδιαφερόμενοι για το 67% των μετοχών του ΟΛΠ Terminal, Cosco, Ports America Group Holdings, Cartesian Capital Group, International Container Terminal Services και η Utilico Emerging Markets Limited), συγκεντρώνουν στοιχεία από τη βάση δεδομένων για τον ΟΛΠ, η Cosco στο τετράμηνο έχει φτάσει τη διακίνηση στις 944.600 teu εμπορευματοκιβωτίων, από 748.500 πέρυσι.
Η απόδοση της θυγατρικής της Cosco Pacific της Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Α.Ε. ξεπερνά ακόμα και τις εκτιμήσεις της Business Monitor International, που κάνει λόγω για συνολική αύξηση στον Πειραιά (ΣΕΠ και ΟΛΠ) της τάξης του 20% για το 2014.
Σημειώνεται ότι από το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά το 2013 διακινήθηκαν συνολικά 3,1 εκατομμύρια teu, εκ των οποίων τα 2,5 εκατομμύρια από τη ΣΕΠ.
www.newmoney.gr