Μετά από μια δεκαετή διαμάχη, η Βενετία κατάφερε τελικά να απαγορεύσει στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια από το να μπορούν να εισέλθουν στο μεγάλο κανάλι της. Η ιταλική κυβέρνηση ανακοίνωσε στις 7 Αυγούστου 2019 ότι θα ξεκινήσει την εκτροπή κρουαζιερόπλοιων μακριά από την ιστορική πόλη.
Οι κάτοικοι παραπονιούνται εδώ και χρόνια ότι τα κρουαζιερόπλοια καταστρέφουν τα ιστορικά θεμέλια της Βενετίας και τον Ιούνιο το πλοίο MSC Opera της MSC Cruises συγκρούστηκε με ένα μικρό τουριστικό σκάφος και υπέστη ζημιές στην αποβάθρα του καναλιού Giudecca, γεγονός που επανέφερε τις εκκλήσεις για απαγόρευση.
Το νέο σχέδιο προβλέπει ότι τα πλοία που ζυγίζουν περισσότερους από 1.000 τόνους ή περισσότερο θα απομακρυνθούν από το κανάλι της Βενετίας.
Σύμφωνα με τους Financial Times, ο κ. Toninelli, υπουργός της Βενετίας, δήλωσε ότι από τον επόμενο μήνα έως το τέλος του έτους, αυτά τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια θα αποβιβάζουν επιβάτες στους τερματικούς σταθμούς Fusina και Lombardia μακριά από το κέντρο της Βενετίας, μέσα όμως στη λιμνοθάλασσα.
Στο μέλλον, ο υπουργός είπε ότι για τα κρουαζιερόπλοια θα βρεθούν νέες θέσεις σε ένα τερματικό σταθμό που θα συμφωνηθεί μετά από δημόσια διαβούλευση, σύμφωνα με τους FT.
Σχολιάζοντας την απαγόρευση των κρουαζιερόπλοιων στη Βενετία, ο Andy Harmer, διευθυντής της CLIA στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ιρλανδία, δήλωσε:
“Η CLIA έχει συμμετάσχει ενεργά σε συζητήσεις για μεγάλο χρονικό διάστημα σχετικά με τη χρήση του Canal Vittoria Emanuele ως την προτιμώμενη εναλλακτική λύση. Η CLIA παροτρύνει όλoυς τους εμπλεκόμενους φορείς στη Βενετία να καταλήξουν σε ένα συμπέρασμα για να ξεκινήσουν τις εργασίες για την προετοιμασία του καναλιού Vittoria Emanuele, ώστε να μπορέσουμε να ξεκινήσουμε να ανακατευθύνουμε τα μεγαλύτερα πλοία.
“Ολόκληρη η βιομηχανία της κρουαζιέρας εργάστηκε επιμελώς με τον Δήμαρχο της Βενετίας, την Περιφέρεια Veneto, την Λιμενική Αρχή και πολλούς άλλους για να βρεθούν βιώσιμες λύσεις που θα επιτρέψουν στα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια να έχουν πρόσβαση στις αποβάθρες Marittima χωρίς να διέρχονται το κανάλι Giudecca και είμαστε σύμφωνοι με τη λύση που αναπτύχθηκε το 2017 για αξιοποίηση του καναλιού Vittorio Emanuele ως το καλύτερο και πιο συνετό “δρόμο” για τη μετακίνηση των μεγαλύτερων κρουαζιερόπλοιων μακριά από το Giudecca. “Τα μέλη της CLIA καλωσορίζουν και θα υποστηρίξουν την επείγουσα εφαρμογή αυτής της λύσης.”