κρουαζιέρα
ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ

Συνάντηση για τον προγραμματισμό ελλιμενισμού κρουαζιεροπλοίων στο ΥΝΑΝΠ

Σύσκεψη με θέμα την κρουαζιέρα θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη στο Υπουργείο Ναυτιλίας.

Eνα σημαντικό ζήτημα, αυτό του προγραμματισμού για τον ελλιμενισμό των κρουαζιερόπλοιων, αναμένεται να απασχολήσει αύριο Τετάρτη τους συμμετέχοντες σε συνάντηση που θα γίνει στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Στποχος είναι να αναπτυχθεί περαιτέρω η κρουαζιέρα προς όφελος και των τοπικών κοινωνικών.

Την πρωτοβουλία έχει αναλάβει ο Γενικός Γραμματέας  Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρήστος Λαμπρίδης,  ενώ αναμένεται να συμμετάσχει και ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής.

Σύμφωνα με στελέχη εταιρειών κρουαζιέρας , το λεγόμενο «ραντεβού» των πλοίων με το λιμάνι σε συμφωνημένη ώρα και μέρα, αποτελεί μία κύρια προϋπόθεση που βάζουν οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας προκειμένου να φέρουν περισσότερα πλοία στην Ελλάδα.

Θέτουν επίσης το γεγονός ότι είναι αδύνατον να μπορούν εξυπηρετηθούν πολλά κρουαζιερόπλοια ταυτόχρονα σε ένα μικρό νησί.

Ο προγραμματισμός των αφιξο-αναχωρήσεων των κρουαζιερόπλοιων που βοηθά στην εξομάλυνση των προβλημάτων και στην καλύτερη διαχείριση του όγκου των επισκεπτών της κρουαζιέρας κατά τις περιόδους αιχμής, εφαρμόζεται αυτή τη στιγμή μόνο στα λιμάνια του Πειραιά και της Κέρκυρας ενώ από το 2018 με όριο τους 8.000 επιβάτες την ημέρα, αναμένεται να λειτουργήσει πιλοτικά και στη Σαντορίνη αλλά και σε πλήρη εφαρμογή από το 2019.

Σημειώνεται ότι το σύστημα προκαθορισμένων θέσεων ελλιμενισμού για τα κρουαζιερόπλοια στη Σαντορίνη αφορά αποκλειστικά αγκυροβόλιο και όχι σταθερές λιμενικές εγκαταστάσεις.

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο ασφαλείας του λιμενικού Ταμείου Θήρας το πρότυπο του συστήματος που εφαρμόζει η Σαντορίνη είναι ότι λειτουργεί πλήρως ηλεκτρονικά και η κάθε εταιρεία που δραστηριοποιείται στην κρουαζιέρα, αλλά και ο πράκτορας, έχει έναν αποκλειστικό κωδικό σε συγκεκριμένες ημερομηνίες που μπορεί να μπαίνει μέσα στο σύστημα βάζοντας τις αιτήσεις του για τις προσεγγίσεις των κρουαζιεροπλοίων.

Στην συνάντηση αναμένεται να παρουσιαστούν προς τους εκπροσώπους των λιμανιών εφαρμογές που έχουν ήδη τεθεί σε λειτουργία.

Σημειώνεται ότι  στα πλαίσια της συντονιστικής επιτροπής κρουαζιέρας είχε αποφασιστεί η προώθηση του,  «berth allocation»,  σε λιμάνια που έχουν μεγάλο πρόβλημα σε περιόδους αιχμής και χρειάζονται απαραίτητα τονπρογραμματισμό.

«Το κάθε λιμάνι έχει μία συγκεκριμένη φέρουσα ικανότητα και η συγκεκριμένη εφαρμογή θα πρέπει σταδιακά να αναπτυχθεί στα λιμάνια που έχουν  μεγάλη κίνηση προκειμένου να γίνουν κατανοητά πλεονεκτήματα που εξασφαλίζει το «bert allocation» για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών» τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρήστος Λαμπρίδης.

Να σημειωθεί ότι το θέμα του «berth allocation» στα ελληνικά λιμάνια έχει θέσει και η Clia Europe η οποία είχε αναφέρει ότι  θα μπορούσε να λυθεί άμεσα με συντονισμό και προγραμματισμό από το υπουργείο Ναυτιλίας και  στη συνέχεια να γίνεται από τα ίδια τα λιμάνια. Στη συνάντηση θα συμμετέχουν εκπρόσωποι από τους Οργανισμούς Λιμένων Πειραιά,Κέρκυρας,Θεσσαλονίκης,Βόλου,Ηρακλείου και των λιμενικών Ταμείων Πύλου, Μυκόνου, Αίγινας, Θήρας, Μονεμβασιάς, Μήλου, Καλαμάτας, Τήνου και Ανδρου, Ναυπλίου, Πύργου, Σπετσών, Δωδεκανήσου. Επίσης θα συμμετέχουν στελέχη της Διεθνούς Ναυτιλιακής Ενωσης (ΔΝΕ) και της  Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ)

tovima.gr