Knyaz_Vladimir_at_quay_1_in_Port_of_Sochi_11_May_2017
ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ

Prince Vladimir: Ανάσα ζωής για το τελευταίο εν ζωή πλοίο του Χανδρή

Ένα νέο κεφάλαιο στην λαμπερή ιστορία του άνοιξε -από τον περασμένο Ιούνιο- το βασιλοβάπορο PRINCE VLADIMIR (πρώην The Azur) της νεοσύστατης ρωσικής Black Sea Cruises.

Το αειθαλές γαλλικό ποστάλι, αγοράστηκε τον Ιανουάριο του 2017 –έναντι 11,2 εκατ. ευρώ- από την Κοινοπραξία Sovfracht και Rosmorport, με σκοπό να ξεκινήσει κρουαζιέρες στη Μαύρη Θάλασσα με λιμάνι αναχώρησης το Sochi. Στη συνέχεια μεταφέρθηκε στα ναυπηγεία της Χαλκίδας προκειμένου να ανακαινιστεί και να προσαρμοστεί στα νέα του καθήκοντα, ενώ από τις 11 Ιουνίου 2017 –κάθε Κυριακή- εκτελεί το κυκλικό δρομολόγιο από το Sochi προς Novorossyisk, Yalta και Sevastopol.

Επισημαίνεται ότι το συγκεκριμένο πλοίο ναυπηγήθηκε αρχικά ως επιβατηγό/οχηματαγωγό πλοίο, ενώ το 1981 –σε ηλικία μόλις 10 ετών- μετατράπηκε σε κρουαζιερόπλοιο. Είναι το τελευταίο πλοίο -εν ζωή- του στόλου της θρυλικής Chandris Lines, καθώς και το τελευταίο –εν ζωή- πλοίο από μια σειρά τριών εκπληκτικών αδελφών πλοίων, του πολύπαθου MASSALIA (10.513gt/1971) που διαλύθηκε το 2004 στην Ινδία ως REGAL V και του BOLERO (14.264gt/1971) της Fred Olsen που διαλύθηκε το 2012 στην Ινδία ως MIRAGE I.

Για την ιστορία, αξίζει να αναφερθεί ότι το PRINCE VLADIMIR ναυπηγήθηκε το 1971 –ως EAGLE– από τα γαλλικά ναυπηγεία Dubigeon Normandie στη Νάντη (Yard Number 123) για λογαριασμό της βρετανικής Southern Ferries, θυγατρικής της P&O Ferries. Στόχος της νεοσύστατης τότε εταιρείας ήταν το άνοιγμα μιας “τολμηρής” γραμμής που θα συνέδεε το Southampton με τη Λισαβόνα (Πορτογαλία) και την Ταγγέρη (Μαρόκο). Σύντομα, όμως, αποδείχθηκε ότι το εγχείρημα δεν είχε μέλλον και έτσι το όμορφο πλοίο πουλήθηκε -το 1975- στη γαλλική  Paquet Cruises, η οποία το μετονόμασε σε AZUR και το αξιοποίησε ως ferry και κρουαζιερόπλοιο στη Μεσόγειο. Το 1981 η γαλλική εταιρεία αποφασίζει να επικεντρωθεί στις κρουαζιέρες, με αποτέλεσμα το πλοίο να μετατραπεί σε full-time κρουαζιερόπλοιο, όπου προστέθηκαν εξτρά καμπίνες στο χώρο του γκαράζ, καθώς και μια επιπλέον πισίνα στην πρύμνη.

img307_eagle1 img308_eagle1 img312_eagle1 img305_eagle1 ChanAzur11Paquet

Το 1987 το θρυλικό AZUR πουλήθηκε στη φημισμένη Chandris Fantasy Cruises, η οποία το έντυσε στα παραδοσιακά σινιάλα της εταιρείας και το μετονόμασε σε THE AZUR. Το 1994 η εταιρεία Χανδρή σταδιακά προχωρούσε στο “phasing out” της Chandris Fantasy Cruises και σύντομα το όμορφο πλοίο πουλήθηκε στη Festival Cruises συμφερόντων Πουλίδη. Εκεί θα παραμείνει μέχρι τη χρεοκοπία της εταιρείας το 2004, εκτελώντας ταξίδια μεταξύ Γένοβας και Βενετίας. Με την ανακοίνωση της πτώχευσης της εταιρείας του, το πλοίο κρατήθηκε από τις λιμενικές αρχές του Γιβραλτάρ και αργότερα πουλήθηκε στη Mano Maritime (ισραηλινών συμφερόντων) έναντι 10 εκατ. δολαρίων.

THE AZUR FELIXSTOWE JULY 1991 1491474 -The_Azur-_-_Genoa,_2001 786-e19f151c8c6c Royal-Iris_Mano_Cruises 001

Το πλοίο μετονομάστηκε σε ROYAL IRIS και ξεκίνησε κρουαζιέρες στα νησιά του Αιγαίου και την Κύπρο. Το 2014, η εταιρεία θα σταματήσει τις δραστηριότητές της και το πλοίο θα παροπλιστεί στη Χαλκίδα. Το 2016 θα μετονομαστεί σε ROY STAR και τον Ιανουάριο του 2017 θα πουληθεί στη ρωσική Black Sea Cruises.

Το PRINCE VLADIMIR (14.717gt) έχει μήκος 142,13 μέτρα, πλάτος 21,90 μέτρα και βύθισμα 6,45 μέτρα. Μεταφέρει 850 επιβάτες και 274 άτομα πλήρωμα. Διαθέτει 3 πισίνες, 2 night club, discotheque, sauna, αθλητικές εγκαταστάσεις, καζίνο, κομμωτήρια, κέντρο αισθητικής, πολυτελή σαλόνια και αίθουσα κινηματογράφου. Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Pielstick-Atlantique 12PC3 V480 diesel  συνολικής ιπποδύναμης 20.413 BHP και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 18 κόμβων.

2687636 2687639 1054648310 Knyaz_Vladimir_at_Quay_1_in_Port_of_Sochi_in_May_2017 KNYAZ_VLADIMIR (1) Knyaz_Vladimir_at_quay_1_and_Khersones_in_Port_of_Sochi_11_May_2017

 

sroussos@nautilia.gr

φωτο: briansships.blogspot.gr, Wikipedia, hhvferry.com, Tony Garner, Brian Fisher, Yuriy Yuhanson