Εξαιρετικές επιδόσεις έναντι όλων των ανταγωνιστών της στην κρουαζιέρα σε όλη την ελληνική περιφέρεια, κατόρθωσε να πετύχει η Κέρκυρα όσον αφορά τα έσοδα και τους επιβάτες της κρουαζιέρας φέτος, με τον Πειραιά μόνο να βρίσκεται σε υψηλότερη θέση!
Αυτό δείχνουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος που δόθηκιαν στη δημοσιότητα, όσον αφορά τον ανερχόμενο αυτό κλάδο εισερχόμενου τουρισμού.
Τα οριστικά στοιχεία της ΤτΕ για το πρώτο εξάμηνο του 2017 δείχνουν μεγάλες ανισότητες μεταξύ των λιμανιών που δέχονται περισσότερους επιβάτες κρουαζιέρας από τις πραγματικές τουριστικές εισπράξεις που προκύπτουν από τις αφίξεις αυτές – πλην της Κέρκυρας!
Εδώ, το νησί των Φαιάκων καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση τόσο των αφίξεων όσο και των εσόδων, αποσπώντας ουσιαστικά τα μεγαλύτερα οφέλη και… έσοδα από την κρουαζιέρα σε σχέση με τις ελληνικές ανταγωνιστικές περιοχές.
Αν και φέτος καταγράφηκε πανελλαδικά μείωση 20,8% των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων, οι εισπράξεις είχαν φέτος ελάχιστη πτώση (7,9%) και διαμορφώθηκαν στα 162,7 εκ. ευρώ έναντι 176,7 εκ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2016.
Οι εισπράξεις
Από τα στοιχεία της TτE προκύπτει πως μόλις δύο λιμάνια, αυτά του Πειραιά και της Κέρκυρας, αποσπούν τα 2/3 των συνολικών εισπράξεων ενώ τα πέντε βασικά ελληνικά λιμάνια κρουαζιέρας (Πειραιάς, Κέρκυρα, Σαντορίνη, Μύκονος, Κατάκολο), πάνω από το 85% των συνολικών εισπράξεων κρουαζιέρας.
Ο Πειραιάς εμφανίζεται να αποσπά σχεδόν τις μισές εισπράξεις (48,6%), η Κέρκυρα το 14,4%, η Σαντορίνη το 7,7%, η Μύκονος το 7,3% και το Κατάκολο το 6,9% των εισπράξεων.
Οι αφίξεις
Ο Πειραιάς εμφανίζεται να προσελκύει το 1/4 των επιβατών που επιλέγουν την Ελλάδα για να κάνουν κρουαζιέρα (23,9% των συνολικών επισκέψεων επιβατών) ενώ η Κέρκυρα έρχεται στη δεύτερη θέση με μερίδιο 14,8%. Ακολουθούν η Σαντορίνη (13,4% των επισκέψεων), η Μύκονος (12,7%) και το Κατάκολο (με τους επιβάτες να θέλουν να δουν την Αρχαία Ολυμπία) με 11,9%.
Π. Υφαντής: οι δύο κρίσιμες μεταβλητές
Ο δημοσιογράφος Παναγιώτης Υφαντής, σε άρθρο του στην ιστοσελίδα Euro2Day, υποστηρίζει ότι στην εξίσωση της φετινής χρονιάς, ωστόσο, θα πρέπει να συνυπολογιστούν δύο κρίσιμες μεταβλητές:
«Η πρώτη αφορά στη σημαντική άνοδο του ειδικού βάρους των Ευρωπαίων επισκεπτών κρουαζιέρας, αποτέλεσμα και της ενίσχυσης της παρουσίας του ομίλου TUI στην ελληνική αγορά κρουαζιέρας. Ο γερμανικός όμιλος καταγράφει φέτος αύξηση πελατών 20% στα προγράμματα των πλοίων του που πραγματοποιούν κρουαζιέρες στις ελληνικές θάλασσες, χρησιμοποιώντας ως ορμητήριο (hub) το λιμάνι του Ηρακλείου.
Η δεύτερη μεταβλητή αφορά στα παράπλευρα… επίγεια (για τα ξενοδοχεία) οφέλη από την κρουαζιέρα. Ο λόγος για τις αυξημένες διανυκτερεύσεις (+24,1%) εκτός πλοίου που πραγματοποίησαν οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων στο πρώτο εξάμηνο. Για την ακρίβεια, οι εν λόγω διανυκτερεύσεις στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου έφθασαν το 1,69 εκατ. έναντι 1,36 εκατ. στο ίδιο διάστημα του 2016. Ήταν, μάλιστα, διπλάσιες από τις αντίστοιχες που πραγματοποιήθηκαν στο πρώτο εξάμηνο του 2014 (834,7 χιλιάδες)».
corfupress.com