Η Ελληνική εφεύρεση που αλλάζει τα δεδομένα στη ναυτιλία

ναυτιλία

Τα δεδομένα στην παγκόσμια ναυτιλία αλλάζει μία Ελληνική εφεύρεση που έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη πολλών ναυτιλιακών εταιρειών παγκοσμίως. Πρόκειται για μία καινοτομία, που ανέπτυξαν Έλληνες επιστήμονες και συμβάλλει στην καλή λειτουργία των πλοίων εντοπίζοντας προβλήματα πριν αυτά εκδηλωθούν.

Συγεκριμένα πρόκειται για ηλεκτρονικά συστήματα, τα οποία τοποθετούνται πάνω στα πλοία και κάθε λεπτό του 24ώρου αποστέλλουν δεδομένα στην εταιρεία καταγράφοντας όχι μόνο το στίγμα, την πορεία και την κατανάλωση καυσίμων από το πλοίο, αλλά επισημαίνοντας και βλάβες ή προβλήματα, που μπορεί να προκύψουν με αποτέλεσμα ακόμη και να διακόψουν την πορεία του σκάφους.

Το σύστημα χρησιμοποιώντας την Τεχνητή Νοημοσύνη και τη Μηχανική Μάθηση σε συνδυασμό με την τεχνολογία ασύρματων δικτύων και έξυπνων συσκευών μπορεί ακόμη να παράσχει στοιχεία, αν το πλοίο προσκρούσει κάπου, ή σε κάποιο αντικείμενο αλλά το πλήρωμα δεν το αντιληφθεί.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε πλοία, που είχε τοποθετηθεί το συγκεκριμένο σύστημα καταγράφηκε καταπόνηση του σκάφους, στροφή 360 μοιρών και στη συνέχεια επαναφορά στη ρότα τους. Μία αλλαγή που κόστισε σε καύσιμα και δεν αναφέρθηκε από το πλήρωμα, αλλά αποκαλύφθηκε από την συσκευή.

Σε άλλη περίπτωση πλοίο μεταφοράς καυσίμων προσέκρουσε σε αντικείμενο, που προκάλεσε υλικές ζημιές στο σκαρί. Το πλήρωμα δεν αντιλήφθηκε κάτι, αλλά το περιστατικό είχε καταγραφεί από το σύστημα και η ζημιά εντοπίστηκε, όταν το πλοίο πήγε για επισκευή.

Σημειώνεται, ότι η κατασκευή σύγχρονων πλοίων απαιτεί τη συνεργασία πληθώρας κατασκευαστών, οι οποίοι ειδικεύονται σε συγκεκριμένα όργανα και μηχανήματα, με αποτέλεσμα τα πλοία να μην έχουν την ίδια τεχνολογία. Η ελληνική εφεύρεση όμως μπορεί να προσαρμοστεί στις ανάγκες και τις απαιτήσεις κάθε πλοίου δίνοντας λύσεις σε εταιρείες και πληρώματα.

Το συγκεκριμένο σύστημα ήδη χρησιμοποιείται από πολλά πλοία στέλνοντας συνεχώς στοιχεία στις ναυτιλιακές εταιρείες εξασφαλίζοντας την ομαλή λειτουργία των σκαφών τους.

Νεκτάριος Ανδριόπουλος