Ελέγχους στα πλοία ετοιμάζει η ΠΕΝΕΝ

ΠΕΝΕΝ

Από τις αρχές του 2017 η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ στα πλαίσια μιας συντονισμένης αγωνιστικής πρωτοβουλίας και αντίστοιχου σχεδιασμού έχει προχωρήσει σε μια σειρά ελέγχους με σκοπό την πλήρη και ουσιαστική εφαρμογή των όρων των ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και της ναυτικής νομοθεσίας.

Αποτελεί κοινή διαπίστωση ότι στην συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων υπάρχει εκτεταμένη καταστρατήγηση των ΣΣΕ και της νομοθεσίας με αποτέλεσμα να ποδοπατούνται συστηματικά τα εργασιακά δικαιώματα των Ναυτεργατών.

Αποτελεί επίσης κοινό τόπο ότι το ΥΕΝ και οι κατά τόπους Λιμενικές αρχές όχι μόνο δεν προβαίνουν σε ουσιαστικούς και αποτελεσματικούς ελέγχους αλλά αντίθετα είναι απολύτως αποδεδειγμένο ότι συγκαλύπτουν τις παρανομίες των Ναυτιλιακών εταιριών και έχουν διαμορφώσει ένα διαπλεκόμενο σύστημα το οποίο εδραιώνει και ενισχύει τα φαινόμενα των παραβιάσεων των εργασιακών δικαιωμάτων.

Τέτοια παραδείγματα υπάρχουν στην Ακτοπλοΐα, στις διεθνείς γραμμές. Ακόμη πιο έντονα παρατηρούνται στα πλοία των Πορθμειακών γραμμών. Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα στην γραμμή Κυλλήνη – Ζακύνθου – Κεφαλλονιά, στο Ρίο – Αντίρριο, στον Αργοσαρωνικό, στην Θάσο – Καβάλα, στην Αρκίτσα – Αιδηψό κ.λπ.

Δεκάδες παρεμβάσεις της ΠΕΝΕΝ πηγαίνουν είτε στο καλάθι  των αχρήστων των Λιμενικών αρχών ή ακόμη χειρότερα με στημένους και μαϊμουδίσιους ελέγχους καλύπτονται οι αυθαιρεσίες και οι καραμπινάτες παρανομίες των εφοπλιστών.

Στην πραγματικότητα όλα τα τελευταία χρόνια έχει εγκαθιδρυθεί ένα καθεστώς ανομίας με αποτέλεσμα να δικαιώνεται και να επιβραβεύεται η συστηματική αμφισβήτηση και υπονόμευση των εργασιακών δικαιωμάτων των Ναυτεργατών από τις αρμόδιες υπηρεσίες και αρχές του ΥΕΝ.

Η άρνηση της προηγουμένης αλλά και της τωρινής πολιτικής ηγεσίας του ΥΕΝ να παταχθούν αποφασιστικά οι εφοπλιστικές παρανομίες δείχνει την πολιτική βούλησή τους να συνεχιστεί η ασύδοτη εφοπλιστική δράση και η καταπάτηση των εργασιακών Ναυτεργατικών δικαιωμάτων.

Η αναφορά του Υπουργού Ε.Ν σε πρόσφατη (20/5/2017) δήλωσή του στο ραδιόφωνο του Flash 96.0 «περί εργασιακής ζούγκλας» στην Ναυτιλία, έστω και εκ των υστέρων δείχνει να συμμερίζεται τα όσα καταγγέλλει με επαναλαμβανόμενα έγγραφά της η ΠΕΝΕΝ. Όμως αυτό δεν συνιστά από μόνο του ουσιαστική και πολύ περισσότερο θετική αντιμετώπιση αυτής της άθλιας τριτοκοσμικής κατάστασης.

Τα ίδια περίπου έλεγε και ο προκάτοχός του Υπουργός Ε.Ν Θ. Δρίτσας ο οποίος όμως επί δύο χρόνια άφησε άθικτο το αντιδραστικό και απαρχαιωμένο θεσμικό πλαίσιο της Ακτοπλοΐας και συνολικά της Ναυτιλίας και παράλληλα δεν ακούμπησε στο ελάχιστο την εφοπλιστική ασυδοσία και ειδικότερα την υπονόμευση και ποδοπάτηση των εργασιακών και ναυτεργατικών δικαιωμάτων και έμεινε παγερά αδιάφορος και αρνητικός στα δίκαια αιτήματα και τις διεκδικήσεις της ΠΕΝΕΝ στον κρίσιμο αυτόν τομέα.

Για να έχει πρακτικό αντίκρυσμα (και να μην μείνει ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα) η αναγνώριση περί εργασιακής ζούγκλας πρέπει να αποψιλωθεί και να γκρεμισθεί όλο το αντιλαϊκό και εφοπλιστόδουλο θεσμικό πλαίσιο που διαμορφώθηκε όλη την μεταπολιτευτική περίοδο στην Ναυτιλία.

Αυτό το καθεστώς υπηρετεί σήμερα πιστά με την Ναυτιλιακή της πολιτική η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και μάλιστα ο Πρωθυπουργός επανειλημμένα το χαρακτηρίζει «ως αναπτυξιακό πρότυπο»!!    

Ταυτόχρονα η ΠΝΟ και οι δυνάμεις του εργοδοτικού κυβερνητικού και κομματικού συνδικαλισμού αντιμετωπίζουν την εφοπλιστική αυθαιρεσία αποσπασματικά, περιστασιακά, χωρίς οργανωμένο σχέδιο, χωρίς συστηματικό πρόγραμμα και χωρίς καμιά συνέχεια και συνέπεια στην αποτελεσματική πάταξη αυτού του τριτοκοσμικού φαινομένου.

Δεν είναι τυχαίο, εάν κανείς παρακολουθήσει τις καταγγελίες – παρεμβάσεις  και την δράση στο επίμαχο αυτό πρόβλημα θα διαπιστώσει ότι αυτή σχεδόν μονοπωλείται στο 90% από την ΠΕΝΕΝ!!

Κραυγαλέες περιπτώσεις πλοίων και εταιριών που επικρατούσε το φαινόμενο της μαύρης ανασφάλιστης εργασίας, της εργασιακής ζούγκλας σε πλοία που υπέδειξε η ΠΕΝΕΝ στις γραμμές της Αδριατικής, συνάντησε την άρνηση αυτών των δυνάμεων να αναπτυχθεί εκεί συντονισμένη συνδικαλιστική δράση για να μπει φραγμός στα φαινόμενα της ασυδοσίας πειρατικών ναυτιλιακών εταιριών.

Επίσης χαρακτηριστικό παράδειγμα για το οποίο φέρουν τεράστιες ευθύνες οι ίδιες αυτές δυνάμεις είναι η περίπτωση της εταιρείας συμφερόντων Γκριμάλντι (MINOAN LINES) η οποία εισήλθε στις γραμμές της Πάτρας – Ιταλίας με αθέμιτους όρους και πρακτικές (επάνδρωση – σύνθεση – ΣΣΕ – Κοινωνική ασφάλιση) και παρά ταύτα ουδεμία δράση έως σήμερα έχει αναπτύξει η ΠΝΟ!!!

Αντίθετα συχνά – πυκνά ορισμένοι εξαντλούν την όποια παρέμβασή τους στα προβλήματα των συνθέσεων και των εξοντωτικών ωραρίων εργασίας στα ελληνικής σημαίας πλοία (σωστά), ενώ αντίθετα σιωπούν και αδρανούν για το ίδιο φαινόμενο στα πλοία του Γκριμάλντι!!!

Από όλα τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι η ΠΕΝΕΝ δεν μπορεί να περιμένει τα αυτονόητα από την πλευρά της ΠΝΟ, τα οποία δεν πράττει  όπως οφείλει, και για τον λόγο αυτόν πήρε ήδη την πρωτοβουλία, η οποία βρίσκεται ήδη σε πλήρη εξέλιξη, να συγκρουσθεί με το καθεστώς της εργασιακής γαλέρας που από κοινού παράγουν οι εφοπλιστές, το ΥΕΝ και οι υπηρεσίες  του. Με την δράση της θέλει να βάλει φραγμό στο φαινόμενο της παραβίασης των εργασιακών δικαιωμάτων, έχει την δύναμη, την οργάνωση και κυρίως την βούληση να δώσει αποφασιστικά  – αγωνιστικά και με συνέπεια την μάχη ενάντια σε αυτό το αμαρτωλό καθεστώς και να την κερδίσει.

Η δράση μας στα πλοία του Αργοσαρωνικού, στην γραμμή Κυλλήνης – Ζακύνθου, το πρόσφατο παράδειγμα στην εταιρεία Ηλιόπουλου και πολλά ακόμη, δείχνει και επιβεβαιώνει ότι αυτός είναι ο μόνος δρόμος που οφείλουν να ακολουθήσουν και οι ίδιοι οι Ναυτεργάτες.

Στην μεγάλη αυτή πρωτοβουλία η Ένωσή μας έχει σύσσωμο μαζί της τον ιστορικό μας κλάδο αλλά και την συντριπτική πλειοψηφία των Ναυτεργατών που βλέπουν με εκτίμηση και εμπιστοσύνη την δράση και τον αγώνα της ΠΕΝΕΝ και θα τον στηρίξουν μέσα κι έξω από τα καράβια έως το τέλος, μέχρι και το τελευταίο πλοίο να συμμορφωθεί πλήρως και να εφαρμόσει απόλυτα ότι προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία και τις ΣΣΕ αλλά ταυτόχρονα θα συμβάλουν με όλες τις δυνάμεις τους για να καταργηθεί το άθλιο και αντεργατικό καθεστώς που είναι θεσμοθετημένο στην Ναυτιλία!!