//

Δυο containerships την ημέρα παράγγειλαν το 2021 οι εφοπλιστές

πλοία

H έκρηξη παραγγελιών έρχεται σαν αποτέλεσμα των πολύ θετικών οικονομικών αποτελεσμάτων των ναυτιλιακών εταιρειών αφού οι ναύλοι στον κλάδο έχουν πάει στα ύψη.

Περισσότερα από δυο containerships ανά εργάσιμη ημέρα παρήγγειλαν το 2021, στα ναυπηγεία, οι πλούσιοι σε ρευστότητα πλοιοκτήτες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Ποτέ στο παρελθόν δεν είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για τόσο πολλά πλοία σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Όπως υπολογίζει ο Peter Sand αναλυτής της Bimco το 2021, από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα, έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για 381 containerships συνολικής μεταφορικής ικανότητας 3,44 εκατ. teu. Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών αποτελείται από 619 πλοία υπό ναυπήγηση. Βέβαια το ρεκόρ όσον αφορά το συνολικό βιβλίο παραγγελιών είναι τα 6,8 εκατ. teu που ήταν το τέλος του Ιουλίου του 2008, ενώ φέτος τον Αύγουστο η υπό ναυπήγηση μεταφορική ικανότητα ανέρχεται σε 5,3 εκατ. Τeu.

H έκρηξη παραγγελιών έρχεται σαν αποτέλεσμα των πολύ θετικών οικονομικών αποτελεσμάτων των ναυτιλιακών εταιρειών αφού οι ναύλοι στον κλάδο έχουν πάει στα ύψη και βέβαια στην έλλειψη μεταφορικής ικανότητας.

Σήμερα το βιβλίο παραγγελιών των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων περιλαμβάνει 5,3 εκατομμύρια TEU μεταφορικής ικανότητας, τα οποία αναμένεται να προστεθούν στον εν ενεργεία στόλο από το 2023 και μετά. Μπαίνοντας στο 2021, το βιβλίο παραγγελιών ήταν μόλις 2,5 εκατομμύρια TEU. Έκτοτε, παραγγέλθηκε παραγγέλθηκαν επιπλέον 3,3 εκατ. TEU, υποδεικνύοντας ότι οι εφοπλιστές επενδύουν σε νέα παραγωγική ικανότητα, λέει ο Peter Sand.

Ο αναλυτής ξεχωρίζει ακόμη ότι το δημοφιλέστερο μέγεθος είναι τα πλοία μεταφορικής ικανότητας 16.000 teu και επίσης ότι η πλειοψηφία των υπο παραγγελία πλοίων θα φέρει scrubbers.

Από τα 168 παραγγελμένα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέχρι σήμερα, χωρητικότητας τουλάχιστον 11.800 TEU, τα 117 θα παραδοθούν με scrubbers που θα τοποθετηθεί απευθείας από το ναυπηγείο (71%). Συνολικά σε 29 μονάδες θα τοποθετηθούν scrubbers, αλλά και θα είναι και LNG-ready, ενώ 34 μονάδες θα παραδοθούν ως «LNG-capable», πράγμα που σημαίνει ότι θα λειτουργούν με αέριο από την πρώτη μέρα. Τέλος, 17 πλοία φαίνεται δεν θα διαθέτουν τέτοιου είδους να είναι χωρίς τέτοιες μετατροπές κατά την παράδοση.

Πήγη : www.ot.gr

Του Λάμπρου Καραγέωργου