Η ΔΕΠΑ ανοίγει το δρόμο για την χρήση του LNG στην Ελληνική ναυτιλία

φυσικό αέριο, LNG, εμπορικά πλοία

Υπογραφή σύμβασης επιχορήγησης με την Ευρωπαϊκή Ένωση για την κατασκευή του πρώτου πλοίου τροφοδοσίας LNG για ναυτιλιακή χρήση με έδρα τον Πειραιά.

Η ΔΕΠΑ για μία ακόμα φορά πρωτοπορεί, με την ανάπτυξη της αναγκαίας εφοδιαστικής αλυσίδας για την τροφοδοσία LNG για ναυτιλιακή χρήση στον Πειραιά και σε άλλα Ελληνικά λιμάνια.

Προς τον σκοπό αυτό υπογράφηκε προ λίγων ημερών η σύμβαση επιχορήγησης μεταξύ της ΔΕΠΑ και της ΙΝΕΑ (Φορέα Διαχείρισης Χρηματοδοτούμενων Έργων της Ε.Ε.) για το πρόγραμμα BlueHUBS, στο οποίο περιλαμβάνεται η συν-χρηματοδότηση από την Ε.Ε. πλοίου LNG bunkering, που προτίθεται να κατασκευάσει η ΔΕΠΑ.

Το πλοίο αυτό, χωρητικότητας 3.000 κ.μ. LNG περίπου, θα είναι το πρώτο πλοίο αυτού του είδους στην Ελλάδα και στην Ανατολική Μεσόγειο και θα μπορεί να ικανοποιήσει ανάγκες τροφοδοσίας πλοίων με LNG στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ παράλληλα θα είναι σε θέση να μεταφέρει LNG και σε άλλα μεγάλα λιμάνια της χώρας, υποστηρίζοντας στην πράξη τη μετάβαση της Ελληνικής ναυτιλίας στη νέα εποχή υιοθέτησης νέων, περιβαλλοντικά φιλικών καυσίμων.

H χρήση του LNG στη ναυτιλία, ιδίως σε ορισμένες κατηγορίες πλοίων όπως τα σκάφη ακτοπλοΐας, αποτελεί την καλύτερη λύση για την αντιμετώπιση των αυστηρότερων περιβαλλοντικών απαιτήσεων που θα ισχύουν παγκοσμίως για τα ναυτιλιακά καύσιμα από τις αρχές του 2020 (MARPOL Annex VI), αλλά και νέων περιβαλλοντικών απαιτήσεων που πιθανότατα θα επιβληθούν στη συνέχεια.

Όπως είναι γνωστό η ΔΕΠΑ προωθεί συστηματικά τη χρήση του LNG στη ναυτιλία, όντας συντονιστής και εταίρος του επίσης συγχρηματοδοτούμενου από την Ε.Ε. προγράμματος POSEIDON MED II.

Η ΔΕΠΑ θα είναι συντονιστής και εταίρος και του νέου προγράμματος BlueHUBS, το οποίο είναι κοινό πρόγραμμα Ελλάδας και Κύπρου, αποτελεί συνέχεια και εφαρμογή του POSEIDON MED II και έχει σαν αντικείμενο την κατασκευή των πρώτων μέσων τροφοδοσίας LNG για την ικανοποίηση ναυτιλιακών  και άλλων αναγκών στον τομέα των μεταφορών στις δύο χώρες. Το πρόγραμμα, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 66 εκατ. €, συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε. σε ποσοστό 30% και θα υλοποιηθεί την περίοδο 2019-2022.

Η χρηματοδότηση από την Ε.Ε. του προγράμματος BlueHUBS υποστηρίχθηκε με κοινή επιστολή 13 Ελλήνων Ευρωβουλευτών τον Ιούνιο του 2018 προς τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Juncker.

maritimes.gr