«Μποφόρ» αυξημένης έντασης, αν όχι και «καταιγίδα» αναμένεται από την ερχόμενη Τετάρτη στη Ναυτιλία. Η ΠΝΟ έστειλε εξώδικα σ’ όλες τις Εφοπλιστικές Ενώσεις οι οποίες μέχρι σήμερα δεν υπέγραψαν τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του 2010.
Στο μεταξύ μετά κόπων και βασάνων επεγράφη μνημόνιο ΣΣΕ, μεταξύ της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (για τα ποντοπόρα), το οποίο προβλέπει αύξηση 1,7% με αναδρομική ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2010.
«Δεν είμαι καθόλου ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα», δήλωσε στο nautilia.gr ο Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ capt. Γιάννης Χαλάς, προσθέτοντας ότι η Ομοσπονδία αναγκάστηκε να αποδεχθεί τη χαμηλότερη ιστορικά αύξηση του 1,7% δεδομένου ότι σε λίγες ημέρες θα πρέπει να αρχίσουν οι διαπραγματεύσεις για τη ΣΣΕ του 2011.
Αδιάλλακτοι οι εφοπλιστές
Σημαντικό όμως πρόβλημα αποτελεί για την ΠΝΟ η αδιάλλακτη στάση των εκπροσώπων της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, των Μεσογειακών Πλοίων και των Ferry boats.
Ειδικά για το θέμα των Μεσογειακών πλοίων όπως και των Ακτοπλοϊκών, συνδικαλιστές εκτιμούν ότι οι επικεφαλείς παίζουν περίεργα παιχνίδια, εξυπηρετώντας συμφέροντα εφοπλιστών που δεν εμφανίζονται στο προσκήνιο.
Ωστόσο, το τελευταίο εξώδικο της ΠΝΟ εστάλη χθες και οι εφοπλιστικές ενώσεις έχουν προθεσμία να προσέλθουν για υπογραφή των Συλλογικών Συμβάσεων του τρέχοντος έτους μέχρι την επόμενη Τετάρτη. Σε αντίθετη περίπτωση, την Τετάρτη 10 Νοεμβρίου, θα συνεδριάσει η Εκτελεστική της ΠΝΟ για να αποφασίσει τη μορφή των κινητοποιήσεων και σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες, οι ναυτικοί θα κατέλθουν σε απεργία διαρκείας μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.
Αυτά αφορούν – πέρα από την υπογραφή των ΣΣΕ – στο πρόβλημα της ανεργίας και της διασφάλισης θέσεων εργασίας των ναυτεργατών όλων των ειδικοτήτων, με την αυστηρή τήρηση της νομοθεσίας για 10μηνη απασχόληση στα πλοία της επιβατηγού Ακτοπλοΐας και των προβλεπόμενων από τις ΣΣΕ για την παροχή ναυτικής εργασίας καθώς επίσης και το θέμα της ίδρυσης ανεξάρτητου Ταμείου Ανεργίας για τους ναυτικούς.
Απογοητευμένοι οι ναυτικοί
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΝΟ ανησυχεί ακόμα και για την προοπτική του ΝΑΤ καθώς ήδη η συντριπτική πλειοψηφία των συνταξιούχων έτυχαν περικοπής στις συντάξεις τους ενώ αβέβαιο είναι το μέλλον του Ασφαλιστικού Ναυτεργατικού Φορέα.
Πάντως ο ναυτεργατικός κόσμος, εκφράζει την πικρία και την απογοήτευσή του για την παθητική στάση του Υπουργείου Ναυτιλιακών Υποθέσεων και της κυβέρνησης γενικότερα. Η όλη εικόνα, δίνει την εντύπωση ότι ο βασικότερος πυλώνας εσόδων της χώρας, η ναυτιλία, έχει εγκαταλειφθεί και οι συνέπειες θα είναι τραγικές και μακροχρόνιες με βασικότερες τον αφελληνισμό του Ελληνικού στόλου, την εξαφάνιση των Ελλήνων ναυτικών και την απώλεια της ναυτικής τεχνογνωσίας.