Αμερικανο-κινεζικός “πόλεμος” για τα ελληνικά ναυπηγεία

Ναυπηγεία

Σε μάχη μεταξύ της κινεζικής Cosco και της ONEX που έχει έδρα στην Αμερική αναμένεται να εξελιχθεί η διεκδίκηση του ναυπηγείου Σκαραμαγκά

Ποιος να το έλεγε και ποιος να το πίστευε. Ναυπηγεία που υπολειτουργούσαν για χρόνια, συσσώρευαν ζημιές και ο κύριος όγκος δουλειάς τους ήταν οι επισκευές του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού να έχουν γίνει μήλο της έριδας παγκόσμιων υπερδυνάμεων. Ο λόγος κυρίως για το ναυπηγείο του Σκαραμαγκά που στο δεδηλωμένο ενδιαφέρον της κινεζικής Cosco ήρθε να προστεθεί επίσημα στην ΔΕΘ από το Σάββατο και αυτό της ONEX μέσω του επικεφαλής της Πάνου Ξενοκώστα.

To ενδιαφέρον της COSCO

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η Cosco δεν έχει κρύψει το ενδιαφέρον της για την εξαγορά μέρος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, και συγκεκριμένα της πέμπτης δεξαμενής, ενώ στόχος της είναι να ο ΟΛΠ να λάβει άδεια ως αυτοτελές ναυπηγείο. Μέχρι τώρα οι κυβερνήσεις που συζητούσαν με τους Κινέζους έβαζαν το θέμα κάτω από το χαλί καθώς το τοπίο δεν ήταν ξεκάθαρο καθώς εκρεμμούσαν δικαστικές αποφάσεις που σχετίζονταν με το μέλλον του ναυπηγείου.

Στις αρχές Μαρτίου το τοπίο έγινε πιο ξεκάθαρο καθώς με απόφαση Μονομελούς Πρωτοδικείου εγκρίθηκε το αίτημα του Ελληνικού Δημοσίου και της Τράπεζας Πειραιώς για την υπαγωγή των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα από την στιγμή που θα πιάσει δουλειά ο ειδικός διαχειριστής θα πρέπει μέσα σε 12 μήνες να έχει μοιράσει το ναυπηγείο σε δύο τμήματα, εμπορικό και στρατιωτικό, ώστε να προχωρήσει στην συνέχεια σε διεθνή διαγωνισμό.

Προχθές Σάββατο κατά την διάρκεια της επίσκεψης του Αλέξη Τσίπρα στο αμερικανικό περίπτερο στην ΔΕΘ, ο επικεφαλής της ΟΝΕΧ, που ήδη έχει αναλάβει τα ηνία στο Ναυπηγείο του Νεώριου στην Σύρο κατέθεσε πρόταση για την εξαγορά των ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας. Δεν έχουν γίνει γνωστές οι λεπτομέριες της πρότασης όμως όταν αυτή έρθει στην δημοσιότητα και αφορά το σύνολο του Ναυπηγείου θα είναι δελεαστική από την κινεζική καθώς υπάρχει ένας όρος που ουσιαστικά αφήνει τους Κινέζους – και όχι μόνο – εκτός ενός μεγάλου τμήματος του ναυπηγείου: Για το στρατιωτικό κομμάτι ο επενδυτής θα πρέπει να προέρχεται από δυτική χώρα – μέλος του ΝΑΤΟ.

Τέλος αξίζει να αναφερθεί ότι το εμπορικό κομμάτι του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά παραμένει αδρανές εδώ και εφτά χρόνια ενώ το αμυντικό λειτουργεί με ευθύνη του Πολεμικού Ναυτικού το οποίο καταβάλει και τους μισθούς στους εργαζόμενους οι οποίοι ανέρχονται σε 650 άτομα.

news247.gr