Σύσκεψη για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αναμένεται να γίνει αύριο στο Μέγαρο Μαξίμου μεταξύ κυβερνητικών παραγόντων και εκπροσώπων του ακτοπλοϊκού κλάδου, τα οποία δεν μειώθηκαν φέτος παρά την πτώση των τιμών των καυσίμων.
O κυβερνητικός εκπρόσωπος κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών τη Δευτέρα το μεσημέρι, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ανέφερε ότι «η κυβέρνηση αυτή έχει αποδείξει ότι δεν αφήνει κανένα τέτοιο ζήτημα στην τύχη του» αναφέροντας ως παράδειγμα «είτε άμεσες παρεμβάσεις, είτε παρεμβάσεις όπως αυτές που έγιναν στα ζητήματα της ενέργειας, που καλύφθηκε το μεγαλύτερο μέρος των αυξήσεων στο ρεύμα, πάνω από 80% και πολλές φορές 90% και στα κοινωνικά τιμολόγια 100%, είτε όπως στο ζήτημα της ακρίβειας των τροφίμων που είχαμε συγκεκριμένες παρεμβάσεις, οι οποίες συνεχίζονται και θα συνεχίζονται, όσο υπάρχει ανάγκη». Προανήγγειλε μάλιστα «νεότερα από την Κυβέρνηση άμεσα».
Από την πλευρά του ο υπουργός Επικρατείας Ακης Σκέρτσος προανήγγειλε ευρεία σύσκεψη τις επόμενες ημέρες, με αντικείμενο τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και στόχο «να εξετάσουμε τι ακριβώς συμβαίνει με τις ακτοπλοϊκές τιμές και τα εισιτήρια».
Σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό Real FM -και, όπως χαρακτηριστικά τόνισε, «προφανώς, εκεί βλέπουμε ότι υπάρχουν περιπτώσεις που καταγράφονται κάποιες σημαντικές αυξήσεις. Εδώ πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπ’ όψιν ότι οι τιμές των καυσίμων έχουν πέσει. Πρέπει να δοθούν κάποιες εξηγήσεις από την ακτοπλοϊκή αγορά, γιατί υπάρχουν αυξήσεις».
Πάντως από την πλευρά των ακτοπλοϊκών εταιρειών επισημαίνεται ότι σύμφωνα με μελέτη της διαδικτυακής πλατφόρμας Vivanoda, που ιδρύθηκε το 2013 και προσφέρει τη δυνατότητα σύγκρισης τιμών για ακτοπλοϊκά, οδικά, σιδηροδρομικά και αεροπορικά εισιτήρια, η Ελλάδα, παρά τη συζήτηση για τις αυξημένες τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, είναι μεταξύ των φθηνότερων ευρωπαϊκών χωρών με αξιόλογο αριθμό νησιών στη Μεσόγειο. Ακτοπλοϊκοί παράγοντες που έχουν υπόψη τη σχετική έρευνα σημείωναν ότι οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια δεν έχουν αυξηθεί από πέρυσι στις αρχές Ιουλίου, όταν ανατιμήθηκαν για τελευταία φορά μετά τις μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων. Προσθέτουν επίσης ότι το κόστος λειτουργίας επηρεάζεται ακόμη από τα αυξημένα μισθολογικά κόστη, τις ανατιμήσεις στα κόστη επισκευής, και στις τιμές των ανταλλακτικών και τα αυξημένα ασφάλιστρα. Επίσης επισημαίνουν την ανάγκη χρηματοδότησης της ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου, θέμα που θα θέσουν και στη σύσκεψη.