Στην ιστορία θα περάσουν από τον Αύγουστο τα ιπτάμενα δελφίνια που μετέφεραν δεκάδες αν όχι εκατοντάδες εκατομμύρια Έλληνες και ξέvoυs επιβάτες τις τελευταίες πέντε δεκαετίες, αναφέρει ρεπορτάζ της Καθημερινής της Κυριακής. Θα αντικατασταθούν από τρία υπερσύγχρονα νεότευκτα ντιζελοκίνητα ταχύπλοα καταμαράν από ανθρακονήματα με φωτοβολταϊκά πάνελ, τα Aero 1, Highspeed, Aero 2 Highspeed και Aero 3 Highspeed .
Όπως αναφέρει η εφημερίδα τα παρωχημένα σοβιετικής ως επί το πλείστον ναυπήγησης ιπτάμενα δελφίνια που εκμεταλλεύονται τον σχεδιασμό τους για να καταφέρουν να μηδενίσουν σχεδόν την τριβή με το νερό και να αναπτύξουν υψηλές ταχύτητες με χαμηλή σχετικά κατανάλωση αποτέλεσαν ζωοδότη για τα νησιά του Αργοσαρωνικού επιτρέποντάς τους να αναπτυχθούν τουριστικά. Σε άλλο σημείο επισημαίνει ότι οι γραμμές αυτές του Αργοσαρωνικού εξυπηρετούν πάνω από 3 εκατομμύρια επιβάτες. Κάποτε στα ελληνικά νερά υπήρχαν περισσότερα από δέκα τέτοια ιπτάμενα δελφίνια δρομολογημένα όχι μόνο στον Αργοσαρωνικό αλλά και στα Δωδεκάνησα στην Τζια στις ανατολικές ακτές της Πελοποννήσου και στο Ιόνιο. Έφτασαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη δεκαετία του 1960 αλλά η διαδεδομένη και συγκροτημένη χρήση τους ξεκίνησε μετά τα μέσα της δεκαετίας του 1970. Ο αστικός μύθος θέλει τότε τον εφοπλιστή Γιώργο Λιβανό να αγοράζει δύο παρατημένα στην Ελευσίνα σοβιετικής κατασκευής υδροπτέρυγα και σταδιακά να αναπτύσσει τον στόλο τns Ceres σε κυρίαρχη δύναμη με βάση τη μαρίνα της Ζέας. Λίγες δεκαετίες μετά σύγχρονα ταχύπλοα νέας τεχνολογίας καταμαράν ως επί το πλείστον με μεγαλύτερη δυναμικότητα μεταφοράς επιβατών άρχισαν να κερδίζουν τις προτιμήσεις των επιβατών.
Η Attica Group η εταιρεία που κληρονόμησε τα ιπτάμενα δελφίνια που εισήγαγε ο Λιβανός, έπειτα από σειρά εξαγορών που έχει υλοποιήσει τα τελευταία χρόνια η ίδια και πριν από αυτήν άλλες ακτοπλοϊκές έχει ήδη από καιρό δρομολογημένα δύο τέτοια σύγχρονα καταμαράν στον Αργοσαρωνικό που τώρα θα πλαισιωθούν από τρία υψηλής τεχνολογίας νεότευκτα Aero Highspeed, τα οποία έχουν ναυπηγηθεί στα ναυπηγεία Brodrene Aa τns Noρβηγίας. Το συνολικό κόστος τους ανήλθε στα 21 εκατομμύρια και καλύφθηκε από ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό της Attica Τα δύο πρώτα έχουν ήδη παραδοθεί και αναμένεται έως τα μέσα Ιουλίου να παραδοθεί και το τρίτο οπότε και όλα μαζί θα φορτωθούν σε ειδικού τύπου πλοίο που θα τα μεταφέρει στον Πειραιά για να πιάσουν αμέσως δουλειά στα τέλη Ιουλίου με αρχές Αυγούστου Τα ιπτάμενα δελφίνια είτε θα πουληθούν στο εξωτερικό είτε θα δοθούν προς ανακύκλωση του αλουμινίου από το οποίο είναι φτιαγμένα. Ένα τελευταίο δελφίνι της Attica θα παραμείνει πάντως για κάποια χρόνια ακόμα στον Πειραιά για να λειτουργήσει ως εφεδρικό στα νεότερα αδέλφια του αν χρειαστεί
Οι αντικαταστάτες των ιπτάμενων δελφινιών τα νορβηγικής σχεδίασης και ναυπήγησης ταχύπλοα έχουν περισσότερες θέσεις 150 έναντι 130 των ιπτάμενων δελφινιών και καθώς είναι φτιαγμένα εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα είναι φιλικότερα στο περιβάλλον με δεδομένο τον χαμηλό δείκτη εκπομπών άνθρακα ανά μεταφερόμενο άτομο ανά μίλι εξηγούν οι ειδικοί Να σημειωθεί ότι διαθέτουν και φωτοβολταϊκές μονάδες που θα καλύπτουν τις ανάγκες φωτισμού και ηλεκτροδότησης των ξενοδοχειακών υπηρεσιών. Τα Aero έχουν μέγιστη ταχύτητα 32,2 κόμβων με πλήρες φορτίο, ολικό μήκος 36 μ πλάτος 9,7 μ και η εσωτερική διαρρύθμιση και γενικότερα ο σχεδιασμός τους στοχεύουν να προσφέρουν πολύ μεγαλύτερες ανέσεις και καλύτερες υπηρεσίες. Με τη δρομολόγησή τους θα αυξηθεί η διαθέσιμη μεταφορική ικανότητα για τους προορισμούς του Αργοσαρωνικού.