/

Σήκωσε άγκυρα το «M/V Daleela» από Λεμεσό για το λιμάνι του Πειραιά (φωτογραφίες και video)

DALEELAΜετά από 21 χρόνια αποχής, η επανέναρξη σήμερα Κυριακή 19 Ιουνίου, στις 12 το μεσημέρι, της θαλάσσιας επιβατικής σύνδεσης Κύπρου – Ελλάδας καταγράφεται ως ιστορικό γεγονός.

Πριν από την αναχώρηση του «M/V Daleela» προηγήθηκε τελετή στην παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας, της Προέδρου της Βουλής, της Υπουργού Ενέργειας, των Υφυπουργών Ναυτιλίας και Τουρισμού, του Δημάρχου Λεμεσού και διαφόρων βουλευτών και αξιωματούχων.
Κατά τον χαιρετισμό του ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης αναφέρθηκε στη σπουδαιότητα της επανέναρξης της θαλάσσιας σύνδεσης Ελλάδας- Κύπρου. Ευχαρίστησε θερμά τον Υφυπουργό Ναυτιλίας αλλά και όλους αξιωματούχους και λειτουργούς που συνέβαλαν για να γίνει πραγματικότητα ξανά η ακτοπλοϊκή σύνδεση.
Χαιρετισμός του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Νίκου Αναστασιάδη

[iframe id=”https://www.youtube.com/embed/5TLhTQisGZM”]
Ο κ. Αναστασιάδης είπε: «Θα ήθελα να εξάρω την ιστορικότητα της σημερινής ημέρας, με δεδομένο ότι ύστερα από μια 20ετία αποσύνδεσης, επιτέλους, ο ομφάλιος λώρος διά της ναυτιλίας που ένωνε την Κύπρο με την Ελλάδα, επανασύσταται κατά τρόπο πιο αποτελεσματικό, με πιο σύγχρονα πλοία, αλλά και με το σημαντικότερο: (δίδεται) η ευκαιρία, επιτέλους, σε πολλούς πολίτες που τόσο το ήθελαν, είτε λόγω φοβίας προς την αεροπλοΐα είτε γιατί ήθελαν τη μεταφορά μηχανοκινήτων και αδυνατούσαν να το πράξουν, να έχουν ακόμα πιο ευχάριστες διακοπές.
Μετά από 20 χρόνια, αν έγινε κατορθωτό να επανασυνδεθεί η Κύπρος με την Ελλάδα ήταν λόγω των επίμονων προσπαθειών της Κυβέρνησης ύστερα από εισηγήσεις και βουλευτών, της συστηματικής δουλειάς που έγινε από πλευράς του Υφυπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, τόσο της προηγούμενης Υφυπουργού όσο και του διαδόχου της, της Νατάσας Πηλείδου και εν συνεχεία του φίλτατου Βασίλη Δημητριάδη, αλλά και, βεβαίως, του Υφυπουργείου Τουρισμού, γενικότερα των κυβερνητικών τμημάτων, που υιοθετώντας το όραμα προχώρησαν, έτσι ώστε, επιτέλους, μια ανάγκη που ήταν απαραίτητη για την ασφαλή ακτοπλοϊκή σύνδεση, να γίνει πραγματικότητα.
Γνωρίζουμε ότι δεν είναι μια κερδοφόρα ναυτιλιακή επιχείρηση, για αυτό και το κράτος θα έπρεπε να συνδράμει. Και προς αυτή την κατεύθυνση ήταν και οι προσπάθειες που καταβλήθηκαν προς την ΕΕ, έτσι ώστε να επιτρέψει μέσα στα πλαίσια και των οικονομικών δυνατοτήτων του κράτους, να επιτευχθεί η αναγκαία επιδότηση και να γίνει πραγματικότητα αυτό που σήμερα ζούμε.
Εκείνο που θα ήθελα να τονίσω είναι τις σημαντικές πολιτικές που υιοθετήθηκαν από την ίδρυση του Υφυπουργείου Ναυτιλίας, μια μεταρρύθμιση που έδωσε μια άλλη πνοή στις κυβερνητικές δράσεις.

autokinita-ploio

ΠΗΓΗ: https://cyprustimes.com
Τα πέντε Υφυπουργεία έχουν δημιουργήσει άλλες προοπτικές στην παραγωγή πολιτικής, στην αποτελεσματικότερη απόδοση, στο όραμα, στην ώθηση προόδου και ανάπτυξης σε τομείς, όπως ο Τουρισμός, η Ναυτιλία, η Έρευνα και Καινοτομία, η Πρόνοια, ο Πολιτισμός. Είναι σημαντικές μεταρρυθμίσεις και τομείς που μέσα από το όραμα πολιτικών προσωπικοτήτων και με τη βοήθεια ικανοτάτων τεχνοκρατών μπορεί να αποδώσουν τα μέγιστα.
Θέλω, απλώς, να υπομνήσω ότι ως αποτέλεσμα των προσπαθειών, από τη δημιουργία του Υφυπουργείου, πέραν του ότι διατηρήσαμε την 3η θέση όσον αφορά το μεγαλύτερο εμπορικό στόλο της Ευρώπης, είμαστε 11οι παγκόσμια, αλλά το πιο σημαντικό, είμαστε η 1η χώρα σε πλοιοδιαχείριση, η μεγαλύτερη χώρα που φιλοξενεί τις πλείστες τόσες των πλοιοδιαχειριστριών. Τούτο οφείλεται στη σημαντική δουλειά, στα κίνητρα, στη σημαντική συμβολή και βοήθεια από πλευράς Κυβέρνησης, έτσι ώστε να γίνει κατορθωτό.
Σαν αποτέλεσμα ακριβώς των κινήτρων που δώσαμε και της προώθησης που δόθηκε καταγράφεται μια αυξητική τάση εγκατάστασης ναυτιλιακών εταιρειών στην Κύπρο και θέλω να δώσω ένα παράδειγμα για να κατανοήσετε την έκταση, το μέγεθος αυτής της επιτυχούς προσπάθειας που καταβλήθηκε.
Συγκεκριμένα, οι ναυτιλιακές εταιρείες που εντάσσονται στο Σύστημα Φόρου Χωρητικότητας έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί μέσα στην τελευταία δεκαετία και από 97 εγγεγραμμένες το 2012, σήμερα ανέρχονται στις 275. Μιλάμε για σημαντικούς τομείς της οικονομίας που εργοδοτούν 11 χιλιάδες υπαλλήλους στην ξηρά και 55 χιλιάδες στη θάλασσα. Διανοίγονται νέες προοπτικές όσον αφορά νέες επαγγελματικές κατευθύνσεις, βεβαίως, πάντα συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας.
Εκφράζω θερμές ευχές στην ανάδοχο ναυτιλιακή εταιρεία να πετύχει αυτό που εμείς επιδιώξαμε. Εύχομαι ασφαλή και ευχάριστα ταξίδια στους επιλέγοντες την ακτοπλοϊκή σύνδεση, να ευχαριστήσω τον κ. Νίκο Τορναρίτη, την κα Αννίτα Δημητρίου, τους άλλους φίλους βουλευτές που είχαν την πρωτοβουλία.
Εκείνους που επιβάλλεται να ευχαριστήσω είναι τους ικανούς δημόσιους λειτουργούς που εκτελώντας πολιτικές που χαράζονται τις εφαρμόζουν, όχι απλώς τις παρακολουθούν.
Καλοτάξιδο να είναι και η επανασύνδεση μας να είναι και για ιστορικούς και για εθνικούς και για τουριστικούς λόγους».

ploio-mesa-1
Στο δικό του χαιρετισμό ο Δήμαρχος της Λεμεσού Νίκος Νικολαΐδης ανέφερε , μεταξύ άλλων, πως «Υλοποιείται σήμερα μια προσδοκία πολλών χρόνων. Η ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Ελλάδα αναβαθμίζει τις θαλάσσιες επιβατικές μεταφορές και ισχυροποιεί τη Λεμεσό ως ένα περιφερειακό κόμβο θαλάσσιων μεταφορών».

[iframe id=”https://www.youtube.com/embed/aCq9oyH0vQE”]
Στο πρώτο ταξίδι του M/V Daleela επιβιβάστηκαν 173 άτομα, μεταξύ αυτών οι Υφυπουργοί Ναυτιλίας και Τουρισμού, Βασίλης Δημητριάδης και Σάββας Περδίος, ο Δήμαρχος Λεμεσού, Νίκος Νικολαΐδης, Βουλευτές, δημοσιογράφοι και μέλη της ομάδας που εργάστηκε για το όλο εγχείρημα.
Στο μεταξύ, τη Δευτέρα στις 19:00, με την άφιξη του στο τερματικό Β’ «Θεμιστοκλής», στο λιμάνι του Πειραιά θα πραγματοποιηθεί τελετή υποδοχής του πλοίου, στην παρουσία της Υφυπουργού Τουρισμού της Ελλάδας, Σοφίας Ζαχαράκη.
Το πλοίο θα πραγματοποιήσει τη φετινή σεζόν συνολικά 22 ταξίδια, τέσσερα τον Ιούνιο, οκτώ τον Ιούλιο, επτά τον Αύγουστο και τρία τον Σεπτέμβριο.