Diagoras
ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ

Ρωγμές στη συμμαχία AML-ATTICA για το πλοίο ΔΙΑΓΟΡΑΣ

Ντόμινο εξελίξεων και ανατροπών στη Μαροκινό-Ελληνική συνεργασία (Africa Morocco Link-ATTICA), φαίνεται να έχει πυροδοτήσει η επιστροφή του πλοίου ΔΙΑΓΟΡΑΣ (13.000gt/1990) στην Ελλάδα στα τέλη του Δεκεμβρίου 2017.

Σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στον ιστότοπο en.yabiladi.com, το οποίο βασίστηκε σε άρθρο του ειδησεογραφικού site MEDIA 24, η Africa Morocco Link (AML) υποστηρίζει ότι παραχώρησε πίσω στον “Έλληνα εταίρο” της (Attica Group) το πλοίο ΔΙΑΓΟΡΑΣ, υπογραμμίζοντας ότι η ενέργεια αυτή έλαβε χώρα στο πλαίσιο συμφωνημένων συμβατικών υποχρεώσεων «όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί»!

Μάλιστα, στο συγκεκριμένο άρθρο ο εκπρόσωπος της AML αφήνει αιχμές για την ελληνική πλευρά, υπογραμμίζοντας ότι η εταιρεία επιδιώκει να αντικαταστήσει σύντομα το ΔΙΑΓΟΡΑΣ με άλλο πλοίο, πιο κατάλληλο και πιο οικονομικό (από πλευράς διαχείρισης), όπως το MOROCCO STAR (16.071gt/1980).

Στο ίδιο άρθρο, επίσης, φιλοξενείται ακόμη και βίντεο που δημοσίευσε το ειδησεογραφικό site Le Desk (14.01.2018), το οποίο η μαροκινή πλευρά θεωρεί ιδιαίτερα ταπεινωτικό, καθώς εμφανίζει Έλληνες αξιωματικούς να υποστέλλουν τη μαροκινή σημαία και να υψώνουν την ελληνική, γεγονός που σύμφωνα με τη μαροκινή πλευρά, αντιβαίνει στον αρχικό σκοπό δημιουργίας της εταιρείας, που ήταν η αναβίωση της μαροκινής σημαίας στη ακτοπλοΐα της περιοχής.

Υπενθυμίζεται, ότι η μαροκινο-ελληνική εταιρεία –AML- δημιουργήθηκε το 2016 από τον όμιλο μαροκινών Τραπεζών BMCE (51%) του ισχυρού μεγαλοεπιχειρηματία Othman Benjelloun και τη δικής μας Attica Group (49%) με αρχικό κεφάλαιο 250 εκατ. DH και έκτοτε έχει θέσει σε εφαρμογή ένα επιχειρηματικό πλάνο, με σκοπό να επεκταθεί σε αρκετές γραμμές της δυτικής Μεσογείου.

Στο πλαίσιο αυτό, τον Ιούνιο του 2016, το Attica Group “παραχώρησε” στην Μαροκινο-Ελληνική εταιρεία το πλοίο ΔΙΑΓΟΡΑΣ -με option επαναγοράς στα τέλη του Δεκεμβρίου 2016- και στόχο να ξεκινήσει στη γραμμή Algeciras –Tangier Med.

Η συγκεκριμένη συμφωνία, προέβλεπε ότι η μεταβίβαση της ιδιοκτησίας του πλοίου θα ανανεώνεται κάθε φορά με 6μηνες συμβατικές περιόδους. Μέχρι την επίσημη λήξη της, στις 20 Δεκεμβρίου 2017, η εν λόγω συμφωνία είχε ανανεωθεί άλλες 2 φορές (συνολικά τρία 6μηνα) μεταξύ των δυο μερών, ενώ στη συνέχεια αποφασίστηκε να μην ανανεωθεί ξανά. Συνεπώς, η επιστροφή του πλοίου στους προηγούμενους ιδιοκτήτες του –σύμφωνα με τη μαροκινή πλευρά- ήταν καθαρά “συμβατική”.

Επισημαίνεται, ότι τα πρώτα σύννεφα στο εγχείρημα που καλείται Africa Morocco Link εμφανίστηκαν τον περασμένο Δεκέμβριο, όταν η εταιρεία με αιφνίδια απόφασή της προχώρησε στην αναστολή της εξυπηρέτησης της γραμμής Almería–Nador, από 26 Δεκεμβρίου 2017 μέχρι τον Ιούνιο του 2018. Δηλαδή, μόλις 2 μήνες μετά από την έναρξη της λειτουργία της (15 Οκτωβρίου 2017).

Ωστόσο, ανεπίσημες πηγές υποστηρίζουν ότι η πραγματική αιτία για την μη ανανέωση της συμφωνίας, είναι πιθανότατα οι οικονομικές ζημιές που υπέστη η εταιρεία στη γραμμή Almería–Nador με το πλοίο ΔΙΑΓΟΡΑΣ, καθώς και οι οικονομικές διαφωνίες σε επίπεδο μετόχων.

Σε κάθε περίπτωση, η AML δείχνει να παρεκλίνει σημαντικά του αρχικού στρατηγικού στόχου της, που ήταν το ταυτόχρονο άνοιγμα πολλών εμπορικών γραμμών (Tanger-Med-Sete / Genova) σε βάθος 5ετιας με 7 πλοία, ενώ σήμερα μετά από 2 χρόνια λειτουργίας διαθέτει μόλις ένα πλοίο, το MOROCCO STAR!

Σήμερα,  το πλοίο ΔΙΑΓΟΡΑΣ είναι δεμένο στο Πέραμα και αναμένεται να επανενταχτεί στην ελληνική ακτοπλοΐα για λογαριασμό της BLUE STAR FERRIES. Αρχικά έχει τεθεί σε ακινησία και εν συνεχεία θα δεξαμενιστεί και θα επισκευαστεί, ενώ αναμένεται –εκτός απροόπτου- να επιστρέψει στη παλιά γραμμή του στα Δωδεκάνησα τον Ιούνιο του 2018.

26241548_10212405640990326_1670039033_n

Αναμένεται η συνέχεια των εξελίξεων………

Το «ΔΙΑΓΟΡΑΣ» έχει ναυπηγηθεί στην Ιαπωνία το 1990. Έχει μήκος 141,5 μέτρα, πλάτος 23 μέτρα και βύθισμα 5,71 μέτρα. Διαθέτει 436 κρεβάτια και μπορεί να μεταφέρει 1.170 επιβάτες και 300 Ι.Χ. (634 γραμμικά μέτρα). Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Pielstick-Niigata PC2-12V diesel συνολικής ιπποδύναμης 15.560 ίππων και αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 20 κόμβων.

 

sroussos@nautilia.gr

φωτο: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΕΝΤΑΚΗΣ

πηγή: https://ledesk.ma/enoff/le-diagoras-inaugure-par-le-roi-perd-son-pavillon-marocain/

https://en.yabiladi.com/articles/details/61023/aml-s-diagoras-ceded-greek-attica.html

https://www.medias24.com/MAROC/ECONOMIE/ENTREPRISES/179725-AML-confirme-la-cession-du-Diagoras-et-annonce-son-prochain-remplacement.html