Συνεχίζονται -με αμείωτη ένταση- οι προγραμματισμένες εργασίες στα πλοία της ακτοπλοΐας, με σκοπό να είναι έτοιμα έγκαιρα για τη νέα σεζόν που έρχεται.
Αρχικά, το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ (16.500gt/2007) της Hellenic Seaways (HSW) θα αντικαταστήσει -από τις 8 Ιανουαρίου 2018 έως τις 4 Φεβρουαρίου 2018- το ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ (4.863gt/1977) στη γραμμή Λαύριο-Χίος (Μεστά)-Αγ. Ευστράτιος-Λήμνος-Καβάλα, για όλο το διάστημα της ακινησίας του. Στη συνέχεια αναμένεται να αντικαταστήσει είτε το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ (16.000gt/2006) στη γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Μύκονος-Εύδηλος-Ικαρία-Φούρνοι-Σάμος-Χίος-Μυτιλήνη-Λήμνος-Καβάλα, είτε το θηριώδες ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ (30.694gt/1988) στο Βόρειο Αιγαίο. Γεγονός, που μάλλον μαρτυρά ότι το δημοφιλές πλοίο θα παραμείνει στην Ελλάδα.
Υπενθυμίζεται, ότι το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ επέστρεψε από την Ισπανία -όπου ήταν ναυλωμένο στην Balearia από τον Απρίλιο του 2012- στις αρχές Οκτωβρίου 2017.
Εν συνεχεία, ανέβηκε στη μεγάλη δεξαμενή του Περάματος από τις 30/11 έως τις 16/12/2017. Στη διάρκεια της επισκευής του, φόρεσε ξανά τα γνωστά σινιάλα της HSW, φρεσκαρίστηκε συνολικά, ενώ αντικαταστάθηκαν οι σωστικές λέμβοι με καινούργιες, καθώς και τα σκέπαστρα της πρύμνης. Το γρήγορο πλοίο -στη διάρκεια της πολυήμερης επισκευής του- πραγματοποίησε δυο δοκιμαστικά, όπου ανέπτυξε ταχύτητες άνω των 26 κόμβων.
Το δημοφιλές πλοίο, ακούγεται ότι θα το δούμε το καλοκαίρι στις Κυκλάδες, εφόσον πρώτα ολοκληρωθεί η συμφωνία μεταξύ ATTICA GROUP και HSW.
Το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ ναυπηγήθηκε το 2007 στην Ελευσίνα (yard number 702) με χωρητικότητα 16.500gt (2.651dwt). Έχει μήκος 141 μέτρα, πλάτος 21 μέτρα και βύθισμα 5,20 μέτρα. Μεταφέρει 1.400 επιβάτες (73 καμπίνες) και 300 Ι.Χ. και εξοπλίζεται με 4 πανίσχυρες Wärtsilä 12V38 συνολικής ισχύος 31.680 kW, που του δίνουν τη δυνατότητα να αναπτύξει ταχύτητα 28 κόμβων.
Τον ετήσιο δεξαμενισμό του ξεκίνησε και το επιβλητικό ταχύπλοο της SEAJETS, TERA JET (11.347gt/1999). Το μεγάλο ταχύπλοο ανέβηκε στη μεγάλη δεξαμενή του Περάματος στις 3 Ιανουαρίου 2018 και δεν αναμένεται να κατέβει πριν τις 10 Ιανουαρίου.
Σύμφωνα με το τελευταίο ΣΑΣ της 15ης Δεκεμβρίου 2017, η εταιρεία του έχει ζητήσει δρομολόγιο στη γραμμή Ραφήνα-Τήνο-Μύκονο-Πάρο-Νάξο από τις 18 Μάϊου 2018. Γεγονός, που μαρτυρά ότι ο φετινός ανταγωνισμός στη γραμμή αναμένεται ότι θα είναι ιδιαίτερα “σκληρός”!
Υπογραμμίζεται, ότι η SEAJETS δραστηριοποιείται στην ελληνική ακτοπλοΐα αποκλειστικά με ταχύπλοα σκάφη και σήμερα διαθέτει ένα στόλο με 11 πλοία -συνολικής χωρητικότητας 8.500 επιβατών και 1.450 Ι.Χ.. Εξυπηρετεί 17 λιμάνια με 140 συνδέσεις, ενώ με τα 4 ταχύπλοα που αγόρασε φέτος ο στόλος της “σκαρφαλώνει” στα 15 πλοία, πλέον των συμβατικών!
Το TERA JET ναυπηγήθηκε το 1999 στην Ιταλία (Fincantieri Cantieri Navali Italiani S.p.A) με χωρητικότητα 11.347gt (1.200dwt). Έχει μήκος 145,8 μέτρα, πλάτος 22 μέτρα και βύθισμα 3,8 μέτρα. Μεταφέρει 1.800 επιβάτες και 460 Ι.Χ. και εξοπλίζεται με 4 x MTU 20V1163 diesel και 2x General Electric/ Fiat LM2500 gas turbine συνολικής ισχύος 68.000 kw, που του δίνουν τη δυνατότητα να αναπτύξει ταχύτητα 40 κόμβων.
φωτο: Δημήτρης Μεντάκης