Με γρήγορους ρυθμούς συνεχίζονται οι εργασίες στο Πέραμα στα πλοία ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ (16.500gt/2007) και ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ (29.733gt/1987) της Hellenic Seaways (HSW).
Υπενθυμίζεται, ότι το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ επέστρεψε από την Ισπανία -όπου ήταν ναυλωμένο στην Balearia από τον Απρίλιο του 2012- στις αρχές Οκτωβρίου 2017.
Εν συνεχεία, ανέβηκε στη μεγάλη δεξαμενή του Περάματος από τις 30/11 έως τις 15/12/2017. Αρχικά, υπήρχε το σενάριο της επιστροφή του στη Δυτική Μεσόγειο και συγκεκριμένα στη γραμμή Almeria-Nador, για λογαριασμό της Africa Morocco Link (AML).
Σενάριο, που θα έπαιρνε σάρκα και οστά μετά την ολοκλήρωση του deal μεταξύ Attica Group – HSW.
Όμως, οι εξελίξεις στο Μαρόκο προβλέπονται δυσοίωνες και έτσι το σενάριο αυτό μάλλον απομακρύνεται από τον ορίζοντα, με αποτέλεσμα να δούμε τελικά το όμορφο πλοίο να δραστηριοποιείται στην ελληνική ακτοπλοΐα.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, πάντως, το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ αναμένεται να ξεκινήσει δρομολόγια στις 8 Ιανουαρίου 2018. Αρχικά, αντικαθιστώντας το ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ (4.863gt/1977) στη γραμμή Λαύριο-Χίος-Αγ. Ευστράτιος-Λήμνος-Καβάλα και στη συνέχεια το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ (16.000gt/2006) στη γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Μύκονος-Εύδηλος-Ικαρία-Φούρνοι-Σάμος-Χίος-Μυτιλήνη-Λήμνος-Καβάλα.
Το πλοίο έπεσε από τη δεξαμένη την Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 2017 και μεταφέρθηκε στη ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος, όπου οι εργασίες φρεσκαρίσματος και συντήρησης συνεχίζονται με γρήγορους ρυθμούς.
Το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ ναυπηγήθηκε το 2007 στην Ελευσίνα (yard number 702) με χωρητικότητα 16.500gt (2.651dwt). Έχει μήκος 141 μέτρα, πλάτος 21 μέτρα και βύθισμα 5,20 μέτρα. Μεταφέρει 1.400 επιβάτες (73 καμπίνες) και 300 Ι.Χ. και εξοπλίζεται με 4 πανίσχυρες Wärtsilä 12V38 συνολικής ισχύος 31.680 kW, που του δίνουν τη δυνατότητα να αναπτύξει ταχύτητα 28 κόμβων.
Την ίδια στιγμή το θηριώδες ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ, πήρε τη θέση του στη μεγάλη δεξαμενή του Περάματος στις 16 Δεκεμβρίου 2017. Υπενθυμίζεται ότι το μεγάλο πλοίο -από τον Οκτώβριο του 2017 μέχρι τις 16 Νοεμβρίου 2017- ήταν ναυλωμένο στην ιταλική Caronte & Touriste (TTT Lines) όπου εκτελούσε δρομολόγια στη γραμμή Messina – Salerno.
Το επιβλητικό ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ, θα παραμείνει εκεί μέχρι τις 29 Δεκεμβρίου, όπου μεταξύ των προγραμματισμένων εργασιών που θα πραγματοποιηθούν, θα δεχθεί και αλλαγές. Μεταξύ αυτών, είναι η προσθήκη καμπινών με επιπλέον 128 κρεβάτια στο deck 8, καθώς και η προσθήκη καταπέλτη επιβατών στην πρύμνη.
Το πλοίο πιθανότατα θα επιστρέψει στην ενεργό δράση στα τέλη Ιανουαρίου 2018 και συγκεκριμένα στη γραμμή Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη.
Το ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ ναυπηγήθηκε το 1987 στην Ιαπωνία (Mitsubishi Heavy Industries Shimonoseki) με χωρητικότητα 29.733gt (6.148dwt). Έχει μήκος 192,5 μέτρα, πλάτος 27,01 μέτρα και βύθισμα 6,87 μέτρα. Μεταφέρει 2.210 επιβάτες (172 κρεβάτια) και 750 Ι.Χ. και εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Mitsubishi-MAN 8L58/64 συνολικής ιπποδύναμης 28.800 bhp, που του δίνουν τη δυνατότητα να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 21 κόμβων.
φωτο: Δημήτρης Μεντάκης