Προς πώληση το 26% της AFRICA MOROCCO LINK;

Africa Morocco Link
Συντάκτης: Σπύρος Ρούσσος

Μεγάλες “ανατροπές” φαίνεται να έρχονται στη Δυτική Μεσόγειο, μετά την πληροφορία που μετέδωσε το μαροκινό blog infoferrymaroc.blogspot.com και που ακόμη δεν έχει επιβεβαιωθεί επίσημα, ότι ο μαροκινός όμιλος BMCE, προχωρά στην πώληση του 26% του ποσοστού που κατέχει στην Africa Morocco Link (AML).
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η μαροκινή νομοθεσία δεν επιτρέπει σε μια τράπεζα να δραστηριοποιείται σε εξωτραπεζικά εγχειρήματα με ποσοστό μεγαλύτερο του 25% για περισσότερο από 3 χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι ο μαροκινός όμιλος τραπεζών BMCE του ισχυρού μεγαλοεπιχειρηματία κ. Othman Benjelloun, θα πρέπει να αποσυρθεί από το εταιρικό σχήμα της AML μέχρι το Μάιο του 2019, πουλώντας τουλάχιστον το 26% των μετοχών του.
Υπενθυμίζεται, ότι η μαροκινο-ελληνική εταιρεία –AML- δημιουργήθηκε τον Ιούνιο του 2016 από τον όμιλο μαροκινών Τραπεζών BMCE (51%) και τη δικής μας Attica Group (49%) και έκτοτε έχει θέσει σε εφαρμογή ένα επιχειρηματικό πλάνο, με σκοπό να επεκταθεί σε αρκετές γραμμές της δυτικής Μεσογείου. Αρχικά, το εγχείρημα ξεκίνησε με τη δρομολόγηση του πλοίου ΔΙΑΓΟΡΑΣ (13.000gt/1990) στη γραμμή Algeciras -Tangier Med, ενώ στη συνέχεια ακολούθησε το μεγάλο ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (38.000gt/1992).
Σήμερα και τα δυο αυτά πλοία έχουν επιστρέψει στην Ελλάδα, ενώ στην ανωτέρω γραμμή δραστηριοποιούνται το MOROCCO STAR (16.071gt/1980) και το ναυλωμένο (από την A-Ship Management)  GALAXY (10.500gt/1979). Την ίδια στιγμή, η εταιρεία υποτίθεται -εδώ και αρκετό καιρό- ότι βρίσκεται σε αναζήτηση και άλλων πλοίων που θα χρησιμοποιηθούν για την επέκταση της και σε άλλες γραμμές στην περιοχή.
Αν υποτεθεί, ότι οι πληροφορίες αυτές είναι αληθείς, τότε η ελληνική πλευρά θα κληθεί να αποφασίσει σοβαρά για την εκεί παρουσία της. Είτε θα έχει την ευκαιρία να αυξήσει το ποσοστό της στην AML –αν το επιθυμεί- και να δραστηριοποιηθεί πιο δυναμικά σε μια αγορά που αναπτύσσεται ραγδαία, με σκληρούς ανταγωνιστές. Είτε, θα αναμένει την είσοδο στην εταιρεία ενός νέου επενδυτή, καθώς οι μνηστήρες σίγουρα θα είναι πολλοί.
Σε κάθε  περίπτωση η στάση της ελληνικής πλευράς ίσως να κρίνει το μέλλον της εταιρείας, καθώς και της ίδιας της παρουσίας της στην περιοχή.
Δεν μένει, λοιπόν, να παρακολουθήσουμε τις εξελίξεις που θα ακολουθήσουν το επόμενο διάστημα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

sroussos@nautilia.gr

Πηγή