014
ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ

Naikai Zosen Corporation: “Τα πλοία του 2016”

BLUE DOLPHIN

 

bluedolphin 161009TT01 CtqLQ9nUsAATefw

Πρόκειται για το νεότευκτο ropax της παραδοσιακής Tsugaru Kaikyu Ferry, τo οποίo αντικατέστησε το παλαιότερο HORUS, νυν BLUE DOLPHIN 2 (7.003gt/1995) και δρομολογήθηκε στη γραμμή «Aomori-Hakodate» (61 ν.μ) στις 11 Οκτωβρίου 2016.

Το BLUE DOLPHIN είναι το δεύτερο πλοίο στη σειρά, που χτίστηκε για λογαριασμό της Tsugaru Kaikyu Ferry, και παραδόθηκε από τα ναυπηγεία Naikai Zosen στη Setoda στις 29 Σεπτεμβρίου 2016. Επισημαίνεται ότι το πρώτο πλοίο της σειράς είναι το BLUE MERMAID (8.800gt/2015), ενώ το τρίτο πλοίο BLUE HAPINESS (8.800gt/2016) παραδόθηκε μόλις στις 28 του περασμένου Φεβρουαρίου. Και τα τρία αυτά εκπληκτικά πλοία αναβαθμίζουν σημαντικά τις ακτοπλοϊκές υπηρεσίες της εταιρείας στην παραδοσιακή γραμμή Seikan (Tsugaru Strait).

Το πλοίο εξωτερικά έχει δυναμική εμφάνιση και διαθέτει όλα τα κλασικά εκείνα “στοιχεία” ενός καθαρόαιμου γιαπωνέζικου ποσταλιού. Τα οχήματα επιβιβάζονται από 2 ράμπες (πρύμα και στη δεξιά πλευρά), καθώς και από ένα visor στην πλώρη, ενώ η επικοινωνία μεταξύ των 3 deck του γκαράζ διευκολύνεται από εσωτερικές ηλεκτρουδραυλικές ράμπες.

Ο σχεδιασμός συνολικά της γάστρας του ξεκινά από μια βολβοειδή πλώρη και καταλήγει πρύμα σε μια προπέλα μεταβλητού βήματος (σύστημα πρόωσης υιοθετήθηκε με στόχο την εξοικονόμηση καυσίμων καθώς και τη μείωση των ρύπων CO2), αυξάνοντας τις επιδόσεις του πλοίου και διασφαλίζοντας την αξιοπλοΐα του σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Το υπερσύγχρονο BLUE DOLPHIN, διαθέτει τρία προπελάκια (ένα στην πλώρη και δύο στην πρύμνη), ένα τιμόνι ανεξάρτητο (τύπου Mariner, πιο κοντό στο ύψος και πιο φαρδύ στο προφίλ για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα) με δυνατότητα στρέψης μέχρι 45 μοίρες, καθώς και πτερύγια ευσταθείας. “Προίκα” που προσδίδει στο πλοίο εξαιρετική ευελιξία ακόμη και σε μικρά λιμάνια, με περιορισμένες δυνατότητες.

Το ξενοδοχείο του είναι σχεδιασμένο στη φιλοσοφία των “Casual Ferries”, που κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος τα τελευταία χρόνια στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Πιο συγκεκριμένα το ξενοδοχείο του διαθέτει δίκλινες σουίτες των 20 τ.μ., 5κλινα διαμερίσματα (τύπου Comfort) των 12 τ.μ., 46 νέου τύπου αεροπορικά καθίσματα με θέα στη θάλασσα, 12 καμπίνες (τύπου Standard) με 24 κρεβάτια, 4 μεγάλες καμπίνες (τύπου Ανατολικού) για 22 άτομα, 2 μεγάλα διαμερίσματα των 25 τ.μ. για 12 άτομα, 12 “Private dog room” για μικρά και μεγάλα σκυλιά και 18 “Dog room & dog balcony”.

Το BLUE DOLPHIN ανήκει στην κλάση JG, έχει χωρητικότητα 8.850gt (3.444 dwt), ολικό μήκος 144,13 μέτρα, πλάτος 23 μέτρα και βύθισμα 5,90 μέτρα. Μπορεί να φιλοξενήσει 583 επιβάτες, ενώ στο άνετο γκαράζ του φορτώνονται 70 φορτηγά των 12 μέτρων, 1 φορτηγό των 8 μέτρων και 33 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με 1 6κύλινδρη κύρια μηχανή Hitachi Zosen-MAN B&W 6S50MC-C8,2 συνολικής ισχύος 9.645 kw και ταξιδεύει με υπηρεσιακή ταχύτητα 20 κόμβων (22,2 κόμβοι μέγιστη).

Tsugaru_kaikyou_ferry_new_Blue_Dolphin

Επισημαίνεται, ότι στη γραμμή «Aomori – Hakodate», όπου κατά κύριο λόγο δραστηριοποιείται η Tsugaru Kaikyu Ferry, έχουν δρομολογηθεί ήδη τα νεότευκτα BLUE MERMAID (8.820gt/2014) και BLUE HAPINESS (11 Μαρτίου 2017), καθώς και το παλαιότερο συμβατικό BLUE DOLPHIN II (7.003gt/1995) από τις 8 Δεκεμβρίου 2016. Σημειώνεται, ότι το αδελφό του BLUE DOLPHIN II, VENUS (7.198gt/1995) πουλήθηκε πρόσφατα στην Ινδονησία και συγκεκριμένα στην εταιρία PT. Jemla Ferry και μετονομάστηκε σε ATHAYA.

RORO FUOU MARU

FUOU MARU

Αποτελεί το ένα από μια σειρά καθαρόαιμων handy size οχηματαγωγών πλοίων, που έχτισαν τα ναυπηγεία Naikai Zosen στην Innoshima για λογαριασμό της φημισμένης Kawasaki Kinkai Kisen. Το FUOU MARU παραδόθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου 2016 και από τον Οκτώβριο του 2016 εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή «TomakomaiHitachinaka».

Το εντυπωσιακό Ro/Ro σχεδιάστηκε αποκλειστικά για την μεταφορά φορτηγών, Ι.Χ., καθώς και βαρέων οχημάτων. Διαθέτει 4 καταστρώματα φόρτωσης, εκ των οποίων το ένα προορίζεται αποκλειστικά για τη μεταφορά επιβατικών αυτοκινήτων, ενώ τα υπόλοιπα 3 για τη μεταφορά βαρέων οχημάτων, μεγάλων φορτηγών, συρόμενων φορτηγών και παντός τύπου βαρέων φορτίων.

Το FUOU MARU εξοπλίζεται με δυο μεγάλες ράμπες φόρτωσης στη δεξιά πλευρά του, μια πίσω από την περιοχή της γέφυρας και άλλη μια πρύμα – δεξιά (quarter stern), ενώ τη μετακίνηση των οχημάτων στο εσωτερικό του διευκολύνουν μεγάλες εσωτερικές ηλεκτρουδραυλικές ράμπες.

Η εξαιρετική γάστρα του πλοίου είναι αποτέλεσμα πολλών και ενδελεχών δοκιμών, που πραγματοποιηθήκαν σε ειδικές δεξαμενές και συμβάλλει στην επίτευξη εξαιρετικά υψηλών επιδόσεων (υψηλές ταχύτητες), καθώς και στη μείωση της κατανάλωσης που επιτυγχάνεται με τη μέγιστη βελτιστοποίηση των καύσεων. Στη γάστρα του πλοίου μάλιστα έχει εφαρμοστεί και το σύστημα Spray Tearing Plate (STEP), το οποίο μειώνει σημαντικά την πρόσθετη αντίσταση των κυμάτων που προκαλείται στο κήτος κατά την κίνηση του πλοίου.

5747ca0d-bba8-44e8-9d6a-2e920a013c60 fuoumaru54

Στον υπερσύγχρονο εξοπλισμό του, μεταξύ άλλων, συγκαταλέγονται ένα bow και ένα stern thruster, πηδάλιο energy saver, καθώς και προπέλα μεταβλητού βήματος που διασφαλίζουν αποτελεσματικότητα στη μανούβρα, τόσο στα λιμάνια όσο και στην ανοιχτή θάλασσα. Επιπλέον, έχει τοποθετηθεί ένα ζεύγος πτερυγίων ευσταθείας, καθώς και anti-rolling tanks με στόχο την επίτευξη μέγιστης ευστάθειας κατά την πλεύση. Το FUOU MARU εξοπλίζεται, επίσης, με μια κύρια μηχανή  που επιτρέπει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμων και μειωμένη έκλυση ρύπων μονοξειδίου του αζώτου.

Το εντυπωσιακό RORO έχει χωρητικότητα 11.413gt (6.710 dwt), συνολικό μήκος 173,08 μέτρα, πλάτος 27 μέτρα και βύθισμα 6,90 μέτρα. Μπορεί να φιλοξενήσει 163 φορτηγά 12 μέτρων και 88 Ι.Χ. Στο μηχανοστάσιο του “χτυπάει” μια κύρια μηχανή ΜΑΝ-B&W 9S50 ME-C8,2 συνολικής ισχύος 15.930 kW, που του δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 22,6 κόμβων και μέγιστη 25,2 κόμβων!

Το Ro/Ro FUOU MARU ανήκει στην κλάση NK, σχεδιάστηκε ως υψηλής ταχύτητας πλοίο μεταφοράς οχημάτων και βαρέων φορτίων και είναι ένα από μια σειρά υψηλών προδιαγραφών και επιδόσεων πλοίων, αυτής της κατηγορίας, που σήμερα αποτελούν την αιχμή του δόρατος της ναυπηγικής βιομηχανίας της Ιαπωνίας.

sroussos@nautilia.gr

Foto: 0845.boo.jp, www.hakobura.jp, Kawasaki Kinkai Kisen, wikipedia