Ναυτεργάτες
ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ

ΠΕΝΕΝ: Σκάνδαλο, Πορθμειακές εταιρίες Κέρκυρας – Ηγουμενίτσας ομολόγησαν ότι είχαν στήσει καρτέλ για τον έλεγχο των τιμών των εισιτηρίων!!!

ΝαυτεργάτεςΈνα σκάνδαλο τεραστίων διαστάσεων, που πέρασε στα ψιλά ελάχιστων ΜΜΕ, αφορά την συγκρότηση καρτέλ στην Πορθμειακή γραμμή Κέρκυρας – Ηγουμενίτσας με την άμεση εμπλοκή ναυτιλιακών εταιριών που εδώ και πολλά χρόνια έχουν δρομολογημένα πλοία, αναφέρει σε ανακοίνωση της η ΠΕΝΕΝ. Στην ανακοίνωση αναφέρονται ακόμη τα εξής: “Θύματα αυτού του επαίσχυντου καρτέλ ήταν χιλιάδες επιβάτες που διακινούνταν με τα Πορθμειακά πλοία αυτών των εταιριών και οι ιδιοκτήτες οχημάτων παντός τύπου που περνούσαν με τα πλοία αυτά!
Αποδείχθηκε ότι οι επικοινωνιακές τρακατρούκες όλων των κυβερνήσεων περί ελεύθερου ανταγωνισμού είναι σαπουνόφουσκες χωρίς την παραμικρή αξία!
Τι συνέβη στην γραμμή;
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού (ΓΔΑ) διενεργήθηκε προκαταρκτική έρευνα και κινήθηκε αυτεπάγγελτη διαδικασία για την εξέταση των συνθηκών ανταγωνισμού στην Πορθμειακή σύνδεση του λιμένα Ηγουμενίτσας με την νήσο Κέρκυρα.
Στις 9/7/2020 κλιμάκιο της ΓΔΑ πραγματοποίησε επιτόπιο έλεγχο (μετά από καταγγελία) στην έδρα των εταιριών: Κοινοπραξία πλοίων Κέρκυρας και στην Κοινοπραξία πλοίων Ηγουμενίτσας – Κέρκυρας – Παξών.
Στην συνέχεια προκειμένου να συλλεχθούν και να αξιολογηθούν τα στοιχεία του ελέγχου ελήφθησαν ανωμοτί καταθέσεις από τους νόμιμους εκπροσώπους των παραπάνω κοινοπραξιών και τους εστάλησαν πλήθος ερωτημάτων για απάντηση.
Με βάση την έρευνα της υπηρεσίας υπήρξαν άμεσες και έμμεσες επαφές μεταξύ των δύο ανταγωνιστριών επιχειρήσεων ως προς την συμπεριφορά τους για την Πορθμειακή σύνδεση Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα – Ηγουμενίτσα που αφορούσε την διαμόρφωση των τιμών των εισιτηρίων αλλά και τις δηλώσεις δρομολογίων των Κοινοπραξιών!!!
Η υπηρεσία κατέληξε με ακλόνητα και αδιάψευστα στοιχεία ότι οι εταιρείες KERKYRA LINES και KERKYRA SEAWAYS προέβησαν σε ένα κοινό σχέδιο καθορισμού κατώτατων τιμών εισιτηρίων και κατανομής αγορών (με ορισμό του αριθμού των δρομολογίων μεταξύ τους) και διαμόρφωσης από κοινού αποδεκτού προγράμματος δρομολογίων για το μέλλον στην αγορά Πορθμειακής σύνδεσης Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα – Ηγουμενίτσα.
Στόχος αυτής της καρτελικής σύμπραξης ήταν η διαμόρφωση τιμών σε διαφορετικά επίπεδα από αυτά στα οποία θα είχαν διαμορφωθεί υπό συνθήκες πραγματικού ανταγωνισμού και η κατανομή πελατών μεταξύ τους!!
Οι ανωτέρω παραβάσεις έχουν ως ημερομηνία έναρξης τις 24/1/2019 και ως ημερομηνία λήξης την 9/7/2020, περίοδο που ελέγχθηκε από την ΓΔΑ στις έδρες των αναφερόμενων εταιριών – κοινοπραξιών.
Οι εμπλεκόμενες εταιρίες αφού πιάστηκαν με την γίδα στην πλάτη, προκειμένου να ελαφρύνουν την θέση τους ομολόγησαν γραπτώς την άθλια πρακτική τους και με τον τρόπο αυτό τους επιβλήθηκαν μειωμένα πρόστιμα κατά 15%.
Συγκεκριμένα τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν ήταν για την Κοινοπραξία πλοίων Κέρκυρας το ποσόν 189.972 ευρώ και για την Κοινοπραξία πλοίων Ηγουμενίτσας – Κέρκυρας – Παξών το ποσόν των 324.867 ευρώ.
Σχόλιο ΠΕΝΕΝ
Το πρόστιμο «χάδι» της Επιτροπής Ανταγωνισμού δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να λειτουργήσει ούτε αποτρεπτικά ούτε να βάλει φρένο στην εφοπλιστική ασυδοσία.
Συνιστούμε στην «Επιτροπή Ανταγωνισμού» να στραφεί και προς την κατεύθυνση της Ακτοπλοΐας διότι και εδώ δεν είναι όλα καλώς καμωμένα….
Αξιοπερίεργο είναι το γεγονός γιατί άφησε αναπάντητο η ΓΔΑ το φλέγον ερώτημα: Το ΥΕΝ και οι τοπικές λιμενικές αρχές Κέρκυρας – Ηγουμενίτσας τίποτα δεν αντιλήφθηκαν τόσο καιρό για το «έγκλημα»;

Με βάση τα παραπάνω αποκαλυπτικά στοιχεία, δικαιώνεται η πάγια θέση της ΠΕΝΕΝ ότι η παράδοση των Ακτοπλοϊκών και Πορθμειακών γραμμών στην ιδιωτική πρωτοβουλία (εφοπλιστές) αποτελεί πλήγμα για τους χρήστες των θαλάσσιων συγκοινωνιών όπως επίσης και για τα Ναυτεργατικά δικαιώματα.
Τα σχετικά προπαγανδιστικά τερτίπια των αστικών κυβερνήσεων και πολιτικών περί ελευθέρας αγοράς, υγειούς ανταγωνισμού στον ευαίσθητο νευραλγικό και βαθιά κοινωνικό τομέα των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών αποδείχνεται καθημερινά ότι εκείνο που διασφαλίζουν είναι μόνο την άνοδο των κερδών των εφοπλιστών!
Η λύση για ασφαλείς και ποιοτικά αναβαθμισμένες συγκοινωνίες και υπηρεσίες με χαμηλό κόστος για τους χρήστες στις Ακτοπλοϊκές και Πορθμειακές γραμμές είναι το πέρασμά τους στον δημόσιο τομέα με λαϊκό και κοινωνικό έλεγχο με σύγχρονα πλοία που θα καλύπτουν πλήρως την ανάγκη των νησιωτών, των λαϊκών οικογενειών και θα κάνουν σεβαστά τα Ναυτεργατικά δικαιώματα.
Το δημόσιο έχει δώσει την τελευταία 15ετία 1,25 δις ευρώ ως επιδότηση στους Ακτοπλόους εφοπλιστές, ποσόν πολύ μεγαλύτερο από την αξία των πλοίων τους!
Τα συμπεράσματα δικά σας!!!”