πρωτομαγιά
ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ

ΠΕΜΕΝ : Ανεπαρκή μέτρα και έλεγχοι στα γκαράζ των Ε/Γ- Ο/Γ πλοίων που υπονομεύουν την ασφάλεια

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ, μετά από ουσιαστικό έλεγχο στα γκαράζ των Ε/Γ – Ο/Γ πλοίων, διαπιστώνει μια σειρά σοβαρά προβλήματα τα οποία αφορούν την ίδια την ασφάλεια των πλοίων αυτών και τους κινδύνους στην περίπτωση ατυχήματος, θέτει υπόψη όλων των αρμόδιων αρχών και υπηρεσιών τα σχετικά προβλήματα και απαιτεί την άμεση αντιμετώπισή τους.

Ολοένα και πιο προκλητική γίνεται τα τελευταία χρόνια η στάση των εφοπλιστικών εταιριών καταστρατηγώντας και απαξιώνοντας κάθε προσπάθεια προηγούμενων ετών για βελτίωση της ασφάλειας και των συνθηκών εργασίας στη θάλασσα, ποταμός οι παραβάσεις και οι παραβιάσεις κανονισμών και νόμων, του τρόπου που διέπουν την ορθή λειτουργία των πλοίων και περιλαμβάνουν την διαδικασία φορτώσεως στοιβασίας και έχμασης των οχημάτων, ανοχή της επιθεώρησης εμπορικών πλοίων,  η αδιαφορία των λιμενικών αρχών και η παντελής έλλειψη ελέγχων συνιστούν ένα εγκληματικό τρίπτυχο δημιουργώντας τις καταλληλότερες προϋποθέσεις ανά πάσα στιγμή να συμβεί ένα τραγικό δυστύχημα.

Η δίψα για ακόμα μεγαλύτερα κέρδη από τους εφοπλιστές, με την απληστία  που τους διακρίνει και δίχως ίχνος σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και ακόμα και της ίδιας της ανθρώπινης ζωής, πιέζει συνεχώς τα πληρώματα να βρίσκουν τρόπους να εξοικονομούν όσο το δυνατό περισσότερο χώρο στα γκαράζ με σκοπό την αύξηση της χωρητικότητας, μια  αύξηση που θα μπορούσε οποιαδήποτε στιγμή να αποβεί μοιραία αφού για να επιτευχθεί παραβιάζεται το cargo plan με αποτέλεσμα να μην είναι εφικτή η πρόσβαση σε χώρους ζωτικής σημασίας όπως (χειριστήρια firedamper, μανικοθέσια, επιστόμια fireline, εξόδοι κινδύνου), κ.τ.λ

Δεν είναι λίγες οι φορές εκείνες που λόγο του απροσπέλαστου των χώρων  βλέπουμε επιβάτες να περπατούν πάνω στα καπό των αυτοκινήτων η ακόμα να βγαίνουν  από τα παράθυρα επειδή ο χρόνος φόρτωσης είναι ελάχιστος και δεν πρόλαβαν να κατέβουν, εικόνες με οχήματα να είναι στοιβαγμένα διαγώνια ή εγκάρσια είναι κάτι το οποίο συμβαίνει σχεδόν καθημερινά κλείνοντας τους διαδρόμους ασφαλείας και καθιστώντας αδύνατη την έχμαση με την επισφαλή εκτέλεση του πλου να είναι δεδομένη.

Σε όλο αυτό το πανδαιμόνιο που επικρατεί έρχεται να προστεθεί και η τεράστια πίεση που ασκείται από τους εκάστοτε ναυτιλιακούς πράκτορες οι οποίοι με ύφος χιλίων καρδιναλίων σουλατσάρουν μέσα στα γκαράζ των πλοίων υποδεικνύοντας στα πληρώματα μερικά εκατοστά που έμειναν σε κάποιες γωνίες και χάθηκε ίσως μια θέση που θα μπορούσε να χωρέσει ένα μοτοποδήλατο.

Μια κατάσταση απαράδεκτη και εγκληματική που διαιωνίζεται, με μικρές παύσεις όταν συμβαίνει κάποιο ατύχημα. Τραγικά παραδείγματα είχαμε τα τελευταία χρόνια με πυρκαγιές που στοίχησαν ανθρώπινες ζωές και τα πορίσματα να δείχνουν πως βασικοί παράγοντες εκτός των δυσλειτουργιών των πυροσβεστικών και σωστικών μέσων, λόγω κακής συντήρησης, ήταν και η μη εφικτή προσέλευση του πληρώματος στους χώρους επειδή δεν είχε τηρηθεί το πλάνο φόρτωσης.

Ο μοναδικός λόγος που σε πολλές περιπτώσεις προλαμβάνεται το κακό είναι το υψηλό αίσθημα ευθύνης, ο επαγγελματισμός και το φιλότιμο του Έλληνα Ναυτεργάτη που γνωρίζοντας ότι στις πλάτες του σηκώνει το βάρος της προστασίας ζωών και περιουσιών εργάζεται χωρίς να αμείβεται ατέλειωτες ώρες, την ώρα που κάποιοι άλλοι πλέουν ξέγνοιαστοι σε πελάγη ατέλειωτης κερδοφορίας, μιας κερδοφορίας που συνεχώς αυξάνεται αφού αυξάνεται και η ασύδοτη δραστηριότητα των εφοπλιστών στηριζόμενη απόλυτα  από την πλήρη αδιαφορία των αρχών που αγρόν αγοράζουν και καρκινοβατούν κοιμώμενοι τον ύπνο του δικαίου.