Παρέμβαση της τρόϊκας για την ακτοπλοία

 

Το μέλλον της ελληνικής ακτοπλοΐας απασχολεί έντονα την Τρόικα  η οποία ζητάει από την  κυβέρνηση να ληφθούν μέτρα ώστε να δημιουργηθούν, σε πρώτη φάση, οι προϋποθέσεις για την επιβίωση του κλάδου. Αυτό βέβαια συνεπάγεται απολύσεις, μείωση λειτουργικού κόστους των πλοίων και λιγότερα δρομολόγια.

Στην πρόσφατη συνάντηση  των τροϊκανών με τον ΥΝΑ, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, οι δανειστές ζήτησαν την πλήρη απελευθέρωση της ακτοπλοΐας ώστε να λειτουργήσει ο νόμος της αγοράς χωρίς κρατικές παρεμβάσεις
 
Ο  Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης τους τόνισε για μία ακόμη φορά  ότι η Ελλάδα είναι πολυνησιακή χώρα, η ακτοπλοϊκή σύνδεση  των νησιών της άγονης γραμμής είναι δημόσια υπηρεσία και δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν επιχείρηση με όρους ελεύθερου ανταγωνισμού, γιατί είναι ακριβού κόστους και μη επικερδής δραστηριότητα.
 Ο ΥΝΑ  παρουσίασε   έκθεση αξιολόγησης  για  τα μέτρα που έχουν ληφθεί, όπως για παράδειγμα  για τα  ταχύπλοα για τα οποία  μειώθηκε ο χρόνος δρομολόγησής τους, για  την  κατάργηση της 10μηνης υποχρεωτικής στελέχωσης των πλοίων, για την   κατάργηση των εκπτώσεων και για τον αντίκτυπο που είχε  η μείωση των υποχρεωτικών συνθέσεων στα επιβατηγά-οχηματαγωγά που εκτελούν διεθνείς πλόες  στην  Αδριατική.
Η μείωση κατά 50% του ξενοδοχειακού προσωπικού για την χειμερινή  περίοδο   θα εξετασθεί  αργότερα όταν θα έχει εφαρμοσθεί και θα έχουν φανεί τα πρώτα αποτελέσματα.
Η κυβέρνηση θεωρεί ότι έχουν γίνει ήδη πολλά προς την κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού του πλαισίου λειτουργίας της ακτοπλοΐας με τον νόμο 4150 που ψηφίστηκε τον Απρίλιο του 2013 όμως οι δανειστές  θέλουν ακόμη περισσότερα στοχεύοντας στην πλήρη απελευθέρωση του κλάδου που σημαίνει μεταξύ άλλων ακόμη μεγαλύτερη μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων δηλαδή του μελών του πληρώματος.